amming... Dårlig mor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Sp var her forrige uge hvor han vejede 4100, sidste uge var hun her igen og der vejede han 4400, så man må sige han tager masser på.

han bliver mæt og SP mener 'bare' at det er appetitspring fordi han bliver større. 

Min datter tog også fint på. Men blev ikke mæt fandt jeg ud af  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2015

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Vores søn er nu 18 dage gammel. Jeg ammer ham naturligvis da dette er det bedste for ham.

Da jeg blev gravid havde jeg den forestilling om amning at det ville være såå fantastisk på grund af nærkontakt osv. Jeg vidste fra start af at jeg selvfølgelig ville amme i ihvetfald 6 måneder ...... 

Selvom der kun er gået 18 dage, så vil jeg indrømme at det går mig en anelse på. Han er lige nu ved at have sit første appetitspring så han spiser, spiser og spiser lidt mere. Jeg føler mig som én stor malkemaskine som ikke får fred og ro. 

Jo mere jeg ammer, jo mere tænker jeg på at stoppe og så gå over til mme..

Er jeg bare verdens dårligste mor ??

går det følelse og tanke over igen ?? 

Gode råd søges!

En god mor sidder ikke i brysterne! 

Min første blev flaskebarn, fordi jeg ganske enkelt ikke brød mig om at amme! Det var så kompliceret at få gang i det, fik infektion i kejsersnittet og brystbetændelse. så jeg kunne simpelthen ikke få rigtig gang i amningen og det blev ikke nogen god oplevelse! Har tilmed indadvendte brystvorter, og på sygehuset ville de ikke give mig en brik. Hendes interesse var heller ikke kæmpe stor for at tage brystet. Så efter en ugestid hjemme fik hun altså flaske - og sikke en lettelse!

Hun er nu 4 år og stor trives!! 

Men her med nr to var jeg mere forberedt og ville gerne give det et forsøg. Jeg havde garderet med med ammebrikker hjemmefra og hun var nærmest ikke kommet ud før hun suttede på alting. Jeg har kæmpet for det men nu kører det bare! 

Og det er virkelig bare meget nemmere at have madpakken med og man ikke skal Finde et sted atvarme flasker når man er ude osv. 

Anmeld Citér

1. juni 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Vores søn er nu 18 dage gammel. Jeg ammer ham naturligvis da dette er det bedste for ham.

Da jeg blev gravid havde jeg den forestilling om amning at det ville være såå fantastisk på grund af nærkontakt osv. Jeg vidste fra start af at jeg selvfølgelig ville amme i ihvetfald 6 måneder ...... 

Selvom der kun er gået 18 dage, så vil jeg indrømme at det går mig en anelse på. Han er lige nu ved at have sit første appetitspring så han spiser, spiser og spiser lidt mere. Jeg føler mig som én stor malkemaskine som ikke får fred og ro. 

Jo mere jeg ammer, jo mere tænker jeg på at stoppe og så gå over til mme..

Er jeg bare verdens dårligste mor ??

går det følelse og tanke over igen ?? 

Gode råd søges!

Jeg har haft det ligesom dig Jeg var så uendelig træt af at amme, mens der var appetitspring, tigerspring osv, for så hang hun der bare så ofte. Men alternativet om at lave flasker (også om natten) var, i min verden, ikke nemmere, så jeg hang i i stedet. Det kan virke hårdt og som noget der fortsætter i det uendelige når dit barn stadig er så lille, men 6 måneder er hurtigt ovre og så begynder i på fast føde  

man skal huske på, at det ikke er givet at barnet vil spise mindre bare fordi det får mme. Som en anden også skriver, bryst/flaske er andet end mad, det er dejlig tryghed og nærkontakt med mor/far  

Anmeld Citér

1. juni 2015

Mor til Ella

Anonym skriver:

Nå men dét gør jeg også - ser lidt fjernsyn, sidder med telefonen, får en sludder med manden eller får en halv lur. 

Men de sidste 2 dage er der ikke gået mere end 1 - 1,5 time mellem jeg ammer og om aftnen går der gerne 39-45 minutter! Det er dét der trætter mig 

Du er ingen dårlig mor.

ikke alle kvinder kan trives med amning.

Jeg har aldrig gjort det, ved den første stoppede jeg da det var forfærdeligt.

andengang ville jeg stodde da hun var 3 uger, ammede hver time, men hun nægtede flasken, så ammede hver time døgnet rundt i 9 mdr, hvor hun nægtede anden mad. ( hun havde så et sygdomsforløb ) men det ændre ikke på hvor skidt jeg har haft det.

asta bliver 1 år i denne måned, jeg er sygemeldt 75% da jeg efterfølgende har reageret på forløbet.

lyt til dig selv! dit barn skal have en mor der trives! og er det med flasken så er det sådan det er! du har trods alt givet lidt af det bedste

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.