Jeg kan ikke lade være med at tænke dette:
(hvilket også er grunden til at jeg stadig ammer, selvom jeg ikke nyder det og kommer nok aldrig til det. )
Men når man går over til mme, så er der jo et andet dyr der så skal agere malkemaskine for dig. det er nogengange godt at se tingene fra det perspektiv
ikke fordi man gør fejl i at benytte sig af mme. Tror bare tit folk ikke skænker det en tanke, hvor det rent faktisk kommer fra
Et appetitspring varer typisk et par dage indtil mælkeproduktionen er tilsvarende den mængde som han har behov for. og om ikke så længe så ændrer det sig igen. Og pludselig begynder barnet på fast føde og så er du pludselig nede på 3-4 gange amning i døgnet.
Jeg er ikke ammefanatiker, for jeg har to børn hvor jeg stoppede med amning da min ældste var 3 mdr, fordi jeg ikke synes om at amme. Med lillebror er det lidt det samme, mht mine følelser omkring amning, men nu er han snart 8 mdr, og jeg ammer stadig, men nu har jeg lidt andre tanker inde over fordi jeg tænker at når jeg ikke synes det er fedt at være malkemaskine, så synes jeg faktisk at det er værre at jeg så synes at det er mere okay at få en ko til at være malkemaskine for mit barn, når jeg nu egentlig godt selv kan.
Anmeld
Citér