amming... Dårlig mor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.031 visninger
33 svar
62 synes godt om
31. maj 2015

Anonym trådstarter

Vores søn er nu 18 dage gammel. Jeg ammer ham naturligvis da dette er det bedste for ham.

Da jeg blev gravid havde jeg den forestilling om amning at det ville være såå fantastisk på grund af nærkontakt osv. Jeg vidste fra start af at jeg selvfølgelig ville amme i ihvetfald 6 måneder ...... 

Selvom der kun er gået 18 dage, så vil jeg indrømme at det går mig en anelse på. Han er lige nu ved at have sit første appetitspring så han spiser, spiser og spiser lidt mere. Jeg føler mig som én stor malkemaskine som ikke får fred og ro. 

Jo mere jeg ammer, jo mere tænker jeg på at stoppe og så gå over til mme..

Er jeg bare verdens dårligste mor ??

går det følelse og tanke over igen ?? 

Gode råd søges!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Vores søn er nu 18 dage gammel. Jeg ammer ham naturligvis da dette er det bedste for ham.

Da jeg blev gravid havde jeg den forestilling om amning at det ville være såå fantastisk på grund af nærkontakt osv. Jeg vidste fra start af at jeg selvfølgelig ville amme i ihvetfald 6 måneder ...... 

Selvom der kun er gået 18 dage, så vil jeg indrømme at det går mig en anelse på. Han er lige nu ved at have sit første appetitspring så han spiser, spiser og spiser lidt mere. Jeg føler mig som én stor malkemaskine som ikke får fred og ro. 

Gode råd søges!

Hvad laver du mens du ammer?

Anmeld Citér

31. maj 2015

God-mor

Anonym skriver:

Gode råd søges!

Nej du er ikke en dårlig mor. Men det er det bedste for dit barn da der er så mange gode antistoffer i din mælk, så ville fortsætte amningen og snakke med din så omkring dine tanker 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Hvad laver du mens du ammer?

Hvad jeg laver? 

Jeg sidder dejlig afslappet og stirre forelsket på mit smukke barn. Vi får af og til en lille sludder for en sladder 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nej du er ikke en dårlig mor! 

Måske skulle du finde ud af hvorfor du har det sådan som du har det? 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hvad jeg laver? 

Jeg sidder dejlig afslappet og stirre forelsket på mit smukke barn. Vi får af og til en lille sludder for en sladder 

Med den måde du beskrev hans appetitspring, betyder det at du måske sidder og stirrer forelsket på dit smukke barn nærmest halvdelen af dagen. Man kan godt tillade sig at have "mig"-tid imens man ammer. Selvfølgelig skal der også være tid til at stirre, men hvad med at finde en god bog, så du ikke kun er malkemaskine?

Anmeld Citér

31. maj 2015

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Hvad jeg laver? 

Måske er det derfor du synes det er "kedeligt" eller hvad man nu skal kalde det? Jeg er helt med på, at man gerne skal have kontakt under amningen, men flere af mine veninder (jeg har ikke selv født endnu) sidder og SMSer lidt, ser film eller andet imens, da de ellers ville blive skøre af at skulle amme 1/3 af døgnet uden at kunne foretage sig andet imens

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

Nå men dét gør jeg også - ser lidt fjernsyn, sidder med telefonen, får en sludder med manden eller får en halv lur. 

Men de sidste 2 dage er der ikke gået mere end 1 - 1,5 time mellem jeg ammer og om aftnen går der gerne 39-45 minutter! Det er dét der trætter mig 

Anmeld Citér

31. maj 2015

mpr

Anonym skriver:

Nå men dét gør jeg også - ser lidt fjernsyn, sidder med telefonen, får en sludder med manden eller får en halv lur. 

Men de sidste 2 dage er der ikke gået mere end 1 - 1,5 time mellem jeg ammer og om aftnen går der gerne 39-45 minutter! Det er dét der trætter mig 

Kan det være han ikke bliver mæt siden han spiser så meget?

Anmeld Citér

31. maj 2015

Isabella_mor

Jeg kan ikke lade være med at tænke dette: 

(hvilket også er grunden til at jeg stadig ammer, selvom jeg ikke nyder det og kommer nok aldrig til det. )

Men når man går over til mme, så er der jo et andet dyr der så skal agere malkemaskine for dig. det er nogengange godt at se tingene fra det perspektiv ikke fordi man gør fejl i at benytte sig af mme. Tror bare tit folk ikke skænker det en tanke, hvor det rent faktisk kommer fra  

Et appetitspring varer typisk et par dage indtil mælkeproduktionen er tilsvarende den mængde som han har behov for. og om ikke så længe så ændrer det sig igen. Og pludselig begynder barnet på fast føde og så er du pludselig nede på 3-4 gange amning i døgnet. 

Jeg er ikke ammefanatiker, for jeg har to børn hvor jeg stoppede med amning da min ældste var 3 mdr, fordi jeg ikke synes om at amme. Med lillebror er det lidt det samme, mht mine følelser omkring amning, men nu er han snart 8 mdr, og jeg ammer stadig, men nu har jeg lidt andre tanker inde over fordi jeg tænker at når jeg ikke synes det er fedt at være malkemaskine, så synes jeg faktisk at det er værre at jeg så synes at det er mere okay at få en ko til at være malkemaskine for mit barn, når jeg nu egentlig godt selv kan. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.