amming... Dårlig mor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2015

April mor

Jeg stoppede med amning efter ni timer uden pause, og jordemoderen som hjalp mig sagde " gør hvad du føler er bedst, for når du ik er tilpas er dit barn heller ikke " og der valgte jeg fra, kl fire om natten kunne jeg sove for første gang i to døgn, så gør hvad du føler er bedst (: 

lige et kram med på vejen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2015

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Kan det være han ikke bliver mæt siden han spiser så meget?

Sp var her forrige uge hvor han vejede 4100, sidste uge var hun her igen og der vejede han 4400, så man må sige han tager masser på.

han bliver mæt og SP mener 'bare' at det er appetitspring fordi han bliver større. 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

April mor skriver:

Jeg stoppede med amning efter ni timer uden pause, og jordemoderen som hjalp mig sagde " gør hvad du føler er bedst, for når du ik er tilpas er dit barn heller ikke " og der valgte jeg fra, kl fire om natten kunne jeg sove for første gang i to døgn, så gør hvad du føler er bedst (: 

lige et kram med på vejen. 

Dejligt besked at få! tak for krammet. 

Synes hurtig jeg føler mig som synderen fordi jeg jo udemærket godt ved at det allerbedste for ham er mælk fra mig. Jeg ønsker jo heller ikke at være alt for egoistisk

Anmeld Citér

31. maj 2015

l.kjoeller

Vores søn er nu 18 dage gammel. Jeg ammer ham naturligvis da dette er det bedste for ham.

Da jeg blev gravid havde jeg den forestilling om amning at det ville være såå fantastisk på grund af nærkontakt osv. Jeg vidste fra start af at jeg selvfølgelig ville amme i ihvetfald 6 måneder ...... 

Selvom der kun er gået 18 dage, så vil jeg indrømme at det går mig en anelse på. Han er lige nu ved at have sit første appetitspring så han spiser, spiser og spiser lidt mere. Jeg føler mig som én stor malkemaskine som ikke får fred og ro. 

Jo mere jeg ammer, jo mere tænker jeg på at stoppe og så gå over til mme..

Er jeg bare verdens dårligste mor ??

går det følelse og tanke over igen ?? 

Gode råd søges!

Du er ikke en dårlig mor og kun du ved om det er det rigtige at stoppe.  Jeg oplevede det samme . En dag hun havde tømt helt ud tilbød jeg hende flaske og der spiste hun 80 ml lige efter amning.  Derfor valgte  jeg simpelthen at gå over til mme. 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Synes hurtig jeg føler mig som synderen fordi jeg jo udemærket godt ved at det allerbedste for ham er mælk fra mig. Jeg ønsker jo heller ikke at være alt for egoistisk

Men du er jo også nødt til at gøre noget der fungerer for dig...  

ja det er det bedste for dit barn, at du ammer, men ikke verdens undergang hvis du ikke gør. 

Grunden til jeg skriver, at du måske skal finde grunden er, at så kan du arbejde med det. 

Jeg vil ikke anbefale bare at stoppe for du kan komme til at fortryde det rigtig meget (det gjorde jeg). 

jeg vil også give dig et krammer. For det er ret hårdt

Anmeld Citér

31. maj 2015

April mor

Anonym skriver:

Hvis du ikke føler det er det du vil, så synes jeg heller ikke du skal.

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Men du er jo også nødt til at gøre noget der fungerer for dig...  

ja det er det bedste for dit barn, at du ammer, men ikke verdens undergang hvis du ikke gør. 

Grunden til jeg skriver, at du måske skal finde grunden er, at så kan du arbejde med det. 

Jeg vil ikke anbefale bare at stoppe for du kan komme til at fortryde det rigtig meget (det gjorde jeg). 

jeg vil også give dig et krammer. For det er ret hårdt

Jeg tror bare grunden er almen træthed og uvished - hvor længe vare dette appetitspring og hvor længe skal jeg dog sidde klar hver og hver anden time. 

Selv farmand bliver frustreret, for der er jo ikke meget han kan gøre når bette er sulten. 

Tusinde tak  

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

April mor skriver:

Hvis du ikke føler det er det du vil, så synes jeg heller ikke du skal.

Tak for forståelsen !

Anmeld Citér

31. maj 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Jeg tror bare grunden er almen træthed og uvished - hvor længe vare dette appetitspring og hvor længe skal jeg dog sidde klar hver og hver anden time. 

Selv farmand bliver frustreret, for der er jo ikke meget han kan gøre når bette er sulten. 

Tusinde tak  

Jeg håber, det snart bliver bedre for jer begge to. 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anja82

Begge mine børn er flaskebørn og har altid haft et immunforsvar der siger spar 2...

Du skal forvente folk er uforstående over dit valg, men gør det der er bedst for dig og dit barn.. I skal fungere og have en hverdag der er rolig og stabil, der ikke stresser nogen af jer..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.