Ny i faget - hjælp fra forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2015

EAF

Jeg ved ikke om du har mulighed for det, men jeg synes det er lækkert med en lille garderobe, lidt ligesom dem i daginstitutioner. 

Min pige nåede at være hos to DP mødre og den første, som stoppede, havde sådan en garderobe til 5 børn. Der var en kasse med skiftetøj på den øverste hylde. 

Hos den anden DP mor skulle alle børnenes ting permanent stå i tasker på gulvet i bryggerset og der var kun en fælles hylde til sko. Den dagplejemor er fantastisk og vores dreng skal passes hos hende om et år, men det med garderoben irriterer mig.

Vores bryggers får en bænk alle kan sidde på ved hente/bringe situationer med kasser nedenunder til deres ting, knagerækker og har heldigvis et stort bryggers  det bliver ikke noget problem med deres sko og tasker etc. 

Det kan jeg nemlig godt huske fra vores egen, det er både dejligt for børnene og forældrene 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2015

TNBC

Natteravnen skriver:

Ahaaaa.. På dén måde - super god ide, dem må jeg se efter.. Heldigvis mange der har dem til salg. 

Almindelige billeder? I hvilken forstand mener du lige helt eksakt? 

Billeder af forskellige dyr, solen, stjernerne, biler, blomster, huse, sko, jakke.. Alt muligt, hvor man så kan spørge barnet; Hvor er solen? Kan du finde solen?
Sådan at de får et navn på billederne... Og det er en god måde at lære at sige tingene på.

Så når I er ude og gå, kan I lave en leg ud af at finde de ting de har set på billederne(måske ikke de helt små)

Anmeld Citér

21. maj 2015

EAF

Yurie skriver:

Billeder af forskellige dyr, solen, stjernerne, biler, blomster, huse, sko, jakke.. Alt muligt, hvor man så kan spørge barnet; Hvor er solen? Kan du finde solen?
Sådan at de får et navn på billederne... Og det er en god måde at lære at sige tingene på.

Så når I er ude og gå, kan I lave en leg ud af at finde de ting de har set på billederne(måske ikke de helt små)

Aaah ja selvfølgelig skæppeskøn ide  den tager jeg selvfølgelig med til videre brug. Skulle bare lige forstå dig rigtigt - det er jo bare at printe ud fra google med store klare billeder af enkelte ting såsom solen og månen og så laminere det så det kan bruges igen og igen 

Anmeld Citér

21. maj 2015

TNBC

Natteravnen skriver:

Aaah ja selvfølgelig skæppeskøn ide  den tager jeg selvfølgelig med til videre brug. Skulle bare lige forstå dig rigtigt - det er jo bare at printe ud fra google med store klare billeder af enkelte ting såsom solen og månen og så laminere det så det kan bruges igen og igen 

Mit hoved er ikke super klart, så jeg er bare glad for at jeg kan skrive normale beskeder.

Det er det nemlig... og så kan de heller ikke ødelægge dem

Anmeld Citér

21. maj 2015

EnGodMor

Mange bøger har vi, men man kan aldrig få nok bøger så dem vil jeg også være på udkig efter 

Ipad har vi, meeen... der er jeg lidt splittet. 

Vi har købt bord og bænkesæt til både forældrene og børnene til haven 

Min mand har købt nyt legetøj til sandkasse med skovle, spande osv. 

Dukker har vi heller ikke nogen af.. men er ikke noget problem at skaffe 

Og mange tak, er så glad! Og glæder mig så meget til denne nye verden 

Enig med dig her, hvad angår ipad. 

Jeg kan ikke se hvad så små børn skal bruge den til. 

Læste lige et opslag før: 

8 årige

Har i dag Facebook twitter ipad iphones ipod

Da jeg var 8 år havde jeg farvekridt bøger og en masse fantasi. 

Stort tillykke med jobbet. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

EAF

EnGodMor skriver:

8 årige

Præcis, de skal tids nok blive introduceret for alverdens elektronik. De har vigtigere ting at lære med deres hænder, fødder, øjne, ører, tunge  sanserne skal tages i brug først. 

Jeg mener min søn så lidt på den da vi fik den, fandt en rigtig sød video med twinkle twinkle little Star på youtube som han elskede eller ihvertfald var betaget af og havde også en rigtig god farverig film og lyd og handlede om venskab selvom man var forskellig - er selv vild med den. 

Linker lige til den fordi den er så sød 

http://youtu.be/yCjJyiqpAuU  Og tusinde tak 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Shiaz

Wauw, din dagpleje lyder godt nok som et skønt sted for små banditter! Jeg bliver da helt ærgerlig over at det ikke er min søn der skal passes der  

I vores dagpleje synes jeg det mest irriterende er, at der ikke er et sted at sidde med barnet når man giver tøj/sko på. Der er heller ikke plads til alle børnenes jakker og sko, da de hænger/står sammen med dagplejerens families overtøj. Men det ser det ud til at du har tænkt på  

Så synes jeg det er ærgerligt, at min dagplejer ikke har dukkevogn og dukker, fordi hun så længe kun har haft drenge - men derfor kan de da sagtens hygge sig med dukke- og rolleleg.. 

Af gode ting hos min dagplejer, som ungerne elsker: 

- bOBles i mange farver og former  

- Sækkestole til at tumle i.

- Et lille bord med stole i børnestørrelse. 

- En tavle

- Shufflebook (den grønne) 

Og så er alle ungerne vilde med noget så skørt som en sprællemand af træ, der ligner en ko, som hænger på væggen

Anmeld Citér

21. maj 2015

MissMaria

Natteravnen skriver:

Selvfølgelig må du komme med dit input også 

Vi har gulvtæppet med huse og biler og veje på i hele legeværelset  det er ikke til at finde legoklodser på det førend man står på dem, tortur 

Puslespilsmåtterne har vi ikke nogen af, men til gengæld tæppe på værelset og trægulv i køkken og opvarmet flisegulv i gang og bryggers. 

Mm dyr har vi vist ikke nogen af, har givet meget væk i den aldersgruppe da Elias blev for stor. 

Bolde skal der nok komme nogen af. 

Garderoben har vi købt ind til, en bænk med plads til kasser nedenunder, et til hvert barn og så en lille kommode med to andre skuffer til gæstebarn og til vores søn. 

Derudover har vi købt to knagerækker med regnbuefarver til at sætte i børnehøjde og i voksenhøjde lidt forskudt fra hinanden. Derudover sætter vi to hylder op over vaskemaskinen og tørretumbleren hvor vi placere en bordplade hvor de kan blive skiftet og deres kasser med bleer kan ligge og cremer osv. Der bliver selvfølgelig sat billeder op af dem og deres navn. 

Har hentet to gratis velholdte boxmadrasser til at hoppe på til legeværelset og overvejer at hænge en gynge op 

Der bliver også en forældrevæg hvor de vigtigste personer og evt kæledyr i barnets liv kommer til at hænge som de så kan kravle hen til når de har behov for det.

Der kommer også spejl op et sted , sikkert i legeværelset hvor de kan se på sig selv og musikinstrumenter og de får et par skabe de kan gå i og tage hvad de vil af grydeskeer og gryder etc. samt en skuffe med ting i og et til deres tallerkner og kopper og bestik så de selv kan nå til den tid de kan det 

Læste lige det med forældre væggen  min søn er lige kommet hjem fra børnehave med et hus lavet i pap, hvor vi forældre have afleveret billeder af de personer i vores barn liv som skulle med i huset... De er så limet på... Synes det var en super ide - vil gerne sende dig et billede af det i privat besked... 

Da jeg selv arbejde i børnehaveklasse - fotograferede vi børnenes huse og så tegnede og klippede (med hjælp) de deres familie ud i hængte op i klassen...

vil så lige sige at det du beskriver lyder da som de mest fantastiske omgivelser for børn... 

Som forældre vil jeg sætte pris på nærvær, men bestemt også udeliv, måske hvis muligt en lille kanin eller høns børnene kan være med til at fodre og eller kæle med 

Anmeld Citér

21. maj 2015

God-mor

EnGodMor skriver:

8 årige

iPad er noget alle dagplejemødre i min kommune har fået tildelt sig. De bruger den blandt andet til at se og høre dyrelyde på og så bliver den brugt til at høre afslappende musik på når de har deres "15 minutters" stille tid, hvor alle børnene ligger på en madress og slapper af og lytter. 

Og så ændre tiderne sig jo bare. Det er svært at skærme børn fra teknologiens udvikling. Mange små klasser i skolerne burger jo også ipads til skolebrug. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

SandraXOXO

Min datter er to år og helt vild med dansetimen i sin dagpleje, så danser alle babyer og børn inkl dpmoren 30 min hver dag. Det er et herligt syn  Så måske en cdafspiller eller radio eller lign så i kan danse. Og sangbøger er også altid et hit blandt børn. Og må jeg lige tilføje at din dp lyder fantastisk! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.