Ny i faget - hjælp fra forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.898 visninger
37 svar
18 synes godt om
21. maj 2015

EAF

Jeg er blevet godkendt og ansat som kommunal dagpleje fra juli - Yay  Jeg glæder mig meget til at prøve det af. Er uddannet pædagog.

Men nu er jeg nysgerrig på hvad den "brede" del af forældrene herinde ville elske at deres børn har i dagplejen - alt fra garderobe til legetøj til legeplads etc. 

Jeg har selv en dreng på 5 år, men syntes det er længe siden han var spæd så søger inspiration til mit børnemiljø 

Så meld ud hvad jeres ønske scenarier er - alt er muligt i denne tråd - måske vil noget kunne realiseres men skal starte et sted.. Har både megen plads indendøre som udendørs.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

legehus, sandkasse, udendørs kørertøjer til at sidde på, gynge, rutsjebane, sansegynge....

indenfor.... legetøj til drenge og piger og self flere aldersgrupper, (legekøkken, dukkevogn, biler, legemad, legeværktøj, puslespil, perler osv)

Anmeld Citér

21. maj 2015

TNBC

Natteravnen skriver:

Jeg er blevet godkendt og ansat som kommunal dagpleje fra juli - Yay  Jeg glæder mig meget til at prøve det af. Er uddannet pædagog.

Men nu er jeg nysgerrig på hvad den "brede" del af forældrene herinde ville elske at deres børn har i dagplejen - alt fra garderobe til legetøj til legeplads etc. 

Jeg har selv en dreng på 5 år, men syntes det er længe siden han var spæd så søger inspiration til mit børnemiljø 

Så meld ud hvad jeres ønske scenarier er - alt er muligt i denne tråd - måske vil noget kunne realiseres men skal starte et sted.. Har både megen plads indendøre som udendørs.. 

Nu har jeg ik børn, men passer dog to på 1 og 2år, så håber at det er ok at jeg kommer med lidt input.

Legetøj indenfor(bare nogle få ting)

Legekøkken(masser af ting til) Her har de små teselskab

Gulvtæppe med billeder på

De der puslespils måtter

Dyr(gerne noget hvor der er dyrelyde.. )

Bolde

madrasser

Ting de kan boltre sig på

et telt

og selvfølgelig babylegetøj, der stimulere dem.

Udenfor

Bolde

De der små motorcykler de kan køre på

Sandkasse

Garderobe

En kasse til deres ting

Hvis du kan have det, en knagerække, så de kan hænge deres jakker op med billede.

Legeplads

Har du et rum eller er det i stuen?

Det var bare nogle ting, håber du kan bruge det til noget.

Anmeld Citér

21. maj 2015

EAF

Mulllesmor skriver:

legehus, sandkasse, udendørs kørertøjer til at sidde på, gynge, rutsjebane, sansegynge....

indenfor.... legetøj til drenge og piger og self flere aldersgrupper, (legekøkken, dukkevogn, biler, legemad, legeværktøj, puslespil, perler osv)

Vi har bygget vores eget trælegehus  hvor ungerne må male på væggene. Det har vores egen gjort. Ja og udenpå, pt. står der Elias på forsiden lige under taget og malet store blomster ved siden af døren. 

Træsandkasse med låg lige ved siden af 

Rutchebanetårn, er selvbyg men vi byggede det for højt  i sin tid, så ikke egnet til de små, så tænker jeg må ud i en plastikudgave.. selvom vi helst ser det så naturligt som muligt, byggematerialerne ihvertfald. 

Sansegynge, babygynge og almindelig gynge har vi på vores selvbyggede gyngestativ, vi har tanker om at udvide det så vi kan hænge flere gynger op. 

Vi har en 4benet trampolin, men må ikke bruges i dagplejen men så kan vi lave hule nedenunder den.

Vi arbejder på vores træhule, som vi regner med kommer til at stå klar i løbet af sommerferien. Børnene kan nok ikke komme op i den da vi har bygget den til vores søn og os så vi kan sove deroppe. Men vi vil købe klatrenet (Spiderman inspireret) og ringe til at svinge sig i og en hængekøje til mellem to af pælene. 

Vi har nogen udendørskøretøjer og en hal med stort cementgulv de kan køre på og fliser rundt om huset om til haven. Tænker stadigvæk vi skal have flere, men skal lige se hvad der kommer med vognmanden fra kommunen af ting. 

Hvis der ikke er Legekøkken med, har jeg øje for et til 200kr inklusiv mad. 

Dukkevogn - det har vi ikke, tak selvfølgelig skal der være en sådan! 

Biler har vi lidt af, skal nok lige øge antallet lidt da vores søn ikke legede så meget med lige dem samt landbrugsmaskiner. 

Legeværksted har vi i legehuset udenfor samt et  Legekøkken. 

Puslespil skal vi også have nogen af, men det kan ikke være svært at finde.

Perler har vi kun de små af, så nogen store nogen bør vi nok også have. Vi har også duploklodser og togbane. Bamser og et seperat kreaværelse til at tegne/male og lime klippe i. 

Tak for hjælpen 

Anmeld Citér

21. maj 2015

God-mor

Natteravnen skriver:

Først tillykke med jobbet, håber du bliver rigtig glad for det. Min datter går i kommunal dagpleje og her er nogle af de ting som hendes dagplejemor har til dem:

Kasse til deres tøj og knagerækker i garderoben 

Lille bord med stole

Indendørs trampolin (sådan en lille rund en)

Madres 

Rutsjebane

Legemad

Dukkevogn

Dukker, biler, bamser

Mange mange bøger

Simple spil

Ipad

Legebil

Sandkasse

Skovle

Bænk

Legehus

Anmeld Citér

21. maj 2015

EAF

Nu har jeg ik børn, men passer dog to på 1 og 2år, så håber at det er ok at jeg kommer med lidt input.

Legetøj indenfor(bare nogle få ting)

Legekøkken(masser af ting til) Her har de små teselskab

Gulvtæppe med billeder på

De der puslespils måtter

Dyr(gerne noget hvor der er dyrelyde.. )

Bolde

madrasser

Ting de kan boltre sig på

et telt

og selvfølgelig babylegetøj, der stimulere dem.

Udenfor

Bolde

De der små motorcykler de kan køre på

Sandkasse

Garderobe

En kasse til deres ting

Hvis du kan have det, en knagerække, så de kan hænge deres jakker op med billede.

Legeplads

Har du et rum eller er det i stuen?

Det var bare nogle ting, håber du kan bruge det til noget.

Selvfølgelig må du komme med dit input også 

Vi har gulvtæppet med huse og biler og veje på i hele legeværelset  det er ikke til at finde legoklodser på det førend man står på dem, tortur 

Puslespilsmåtterne har vi ikke nogen af, men til gengæld tæppe på værelset og trægulv i køkken og opvarmet flisegulv i gang og bryggers. 

Mm dyr har vi vist ikke nogen af, har givet meget væk i den aldersgruppe da Elias blev for stor. 

Bolde skal der nok komme nogen af. 

Garderoben har vi købt ind til, en bænk med plads til kasser nedenunder, et til hvert barn og så en lille kommode med to andre skuffer til gæstebarn og til vores søn. 

Derudover har vi købt to knagerækker med regnbuefarver til at sætte i børnehøjde og i voksenhøjde lidt forskudt fra hinanden. Derudover sætter vi to hylder op over vaskemaskinen og tørretumbleren hvor vi placere en bordplade hvor de kan blive skiftet og deres kasser med bleer kan ligge og cremer osv. Der bliver selvfølgelig sat billeder op af dem og deres navn. 

Har hentet to gratis velholdte boxmadrasser til at hoppe på til legeværelset og overvejer at hænge en gynge op 

Der bliver også en forældrevæg hvor de vigtigste personer og evt kæledyr i barnets liv kommer til at hænge som de så kan kravle hen til når de har behov for det.

Der kommer også spejl op et sted , sikkert i legeværelset hvor de kan se på sig selv og musikinstrumenter og de får et par skabe de kan gå i og tage hvad de vil af grydeskeer og gryder etc. samt en skuffe med ting i og et til deres tallerkner og kopper og bestik så de selv kan nå til den tid de kan det 

Anmeld Citér

21. maj 2015

TNBC

Natteravnen skriver:

Selvfølgelig må du komme med dit input også 

Vi har gulvtæppet med huse og biler og veje på i hele legeværelset  det er ikke til at finde legoklodser på det førend man står på dem, tortur 

Puslespilsmåtterne har vi ikke nogen af, men til gengæld tæppe på værelset og trægulv i køkken og opvarmet flisegulv i gang og bryggers. 

Mm dyr har vi vist ikke nogen af, har givet meget væk i den aldersgruppe da Elias blev for stor. 

Bolde skal der nok komme nogen af. 

Garderoben har vi købt ind til, en bænk med plads til kasser nedenunder, et til hvert barn og så en lille kommode med to andre skuffer til gæstebarn og til vores søn. 

Derudover har vi købt to knagerækker med regnbuefarver til at sætte i børnehøjde og i voksenhøjde lidt forskudt fra hinanden. Derudover sætter vi to hylder op over vaskemaskinen og tørretumbleren hvor vi placere en bordplade hvor de kan blive skiftet og deres kasser med bleer kan ligge og cremer osv. Der bliver selvfølgelig sat billeder op af dem og deres navn. 

Har hentet to gratis velholdte boxmadrasser til at hoppe på til legeværelset og overvejer at hænge en gynge op 

Der bliver også en forældrevæg hvor de vigtigste personer og evt kæledyr i barnets liv kommer til at hænge som de så kan kravle hen til når de har behov for det.

Der kommer også spejl op et sted , sikkert i legeværelset hvor de kan se på sig selv og musikinstrumenter og de får et par skabe de kan gå i og tage hvad de vil af grydeskeer og gryder etc. samt en skuffe med ting i og et til deres tallerkner og kopper og bestik så de selv kan nå til den tid de kan det 

Lyder super godt.

Det med puslespilene var at de lærte at samle dem(man kan også få store, uden puslespilsdelen) der kan man bygge vægge, af dem..

Kan godt li det der med billederne..

Måske også bare almindelige billeder,  for så kan man spørge de mindre børn(dem uden sprog) om at pege på tingene, og de større kan man øve med ord.

Det gør vi her, og det er sjovt hvordan nogle ord bare sætter sig fast.

Nemlig dejligt at de selv kan tage tingene, og de kan lære at selv at lægge tingene på plads igen

Det lyder super godt.. Glæder mig til at se billeder af det. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

EAF

God-mor skriver:

Først tillykke med jobbet, håber du bliver rigtig glad for det. Min datter går i kommunal dagpleje og her er nogle af de ting som hendes dagplejemor har til dem:

Kasse til deres tøj og knagerækker i garderoben 

Lille bord med stole

Indendørs trampolin (sådan en lille rund en)

Madres 

Rutsjebane

Legemad

Dukkevogn

Dukker, biler, bamser

Mange mange bøger

Simple spil

Ipad

Legebil

Sandkasse

Skovle

Bænk

Legehus

Mange bøger har vi, men man kan aldrig få nok bøger så dem vil jeg også være på udkig efter 

Ipad har vi, meeen... der er jeg lidt splittet. 

Vi har købt bord og bænkesæt til både forældrene og børnene til haven 

Min mand har købt nyt legetøj til sandkasse med skovle, spande osv. 

Dukker har vi heller ikke nogen af.. men er ikke noget problem at skaffe 

Og mange tak, er så glad! Og glæder mig så meget til denne nye verden 

Anmeld Citér

21. maj 2015

IT-nørd

Jeg ved ikke om du har mulighed for det, men jeg synes det er lækkert med en lille garderobe, lidt ligesom dem i daginstitutioner. 

Min pige nåede at være hos to DP mødre og den første, som stoppede, havde sådan en garderobe til 5 børn. Der var en kasse med skiftetøj på den øverste hylde. 

Hos den anden DP mor skulle alle børnenes ting permanent stå i tasker på gulvet i bryggerset og der var kun en fælles hylde til sko. Den dagplejemor er fantastisk og vores dreng skal passes hos hende om et år, men det med garderoben irriterer mig.

Anmeld Citér

21. maj 2015

EAF

Yurie skriver:

Lyder super godt.

Det med puslespilene var at de lærte at samle dem(man kan også få store, uden puslespilsdelen) der kan man bygge vægge, af dem..

Kan godt li det der med billederne..

Måske også bare almindelige billeder,  for så kan man spørge de mindre børn(dem uden sprog) om at pege på tingene, og de større kan man øve med ord.

Det gør vi her, og det er sjovt hvordan nogle ord bare sætter sig fast.

Nemlig dejligt at de selv kan tage tingene, og de kan lære at selv at lægge tingene på plads igen

Det lyder super godt.. Glæder mig til at se billeder af det. 

Ahaaaa.. På dén måde - super god ide, dem må jeg se efter.. Heldigvis mange der har dem til salg. 

Almindelige billeder? I hvilken forstand mener du lige helt eksakt? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.