For meget løn i over 1 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2015

Lenats31

Anonym skriver:

Jeg har i denne uge fået brev fra min arbejdsgiver som handler om at jeg er blevet afløønet forkert i alt den tid jeg har været ansat. Det vil sige i over 12 måneder. Jeg er dybt rystet og meget ked af det. Min arbejdsgiver kan ikke forstå jeg ikke har undret mig over det. Men sagen er den at jeg arbejder aften/nat og har altid arbejdet om dagen. Derfor har jeg ikke tænkt over det da jeg troede det var aften/nat tilæg der gjorde at jeg fik det mere udbetalt. Faktisk får jeg "kun" udbetalt ca. 4000 mere end da jeg var dagvagt. Men det viser sig at jeg har fået løn for 37 timers i aften/nat istedet for kun 28 timer.

Allerede ved første lønseddel gjorde jeg opmærksom på at der stod 37 timer og om min løn var korrekt. Jeg fik af vide at jeg ikke skulle bekymre mig. Jeg havde fået den løn jeg skulle have.

Jeg er blevet kaldt til møde. Jeg aner ikke hvad der skal ske. Aner ikke hvad min rigtige løn er og om jeg skal betale alle pengene tilbage eller hvordan. Nogen der har prøvet noget lignende? Nogle der har nogle råd? 

Jeg kan slet ikke være i min egen krop lige nu og tænker og tænker og synes der er længe til jeg skal til det møde. Har allerede fået lønseddel igen og kan se det ikke er rettet. 

Tag fat i din fagforening og bed dem tage med til mødet evt. Sammen med en tillidsrep. Fra din arbejdsplads.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2015

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Er der fejl i kontrakten, så skal du have fagforeningen med ind over alligevel. Det kan din arbejdsgiver komme til at skulle betale kompensation for.

også når de har lavet en fejl der gør jeg får for meget? Jeg er stadig i chock. Håber alt ender godt. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Anonym trådstarter

Lenats31 skriver:

Tag fat i din fagforening og bed dem tage med til mødet evt. Sammen med en tillidsrep. Fra din arbejdsplads.

Starter med at have min tillidsmand med og hvis der skal forhandles og laves ny løn så beder jeg om løntjek. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

EAF

Anonym skriver:

Starter med at have min tillidsmand med og hvis der skal forhandles og laves ny løn så beder jeg om løntjek. 

Tag fagforening med til mødet. Det kan blive et meget mærkeligt møde uden også selvom du har TS med og de kan sagtens løbe om hjørner og gøre det uoverskueligt med al deres viden og udtalelser. Tag fagforeningen med. 

Og hold kæft en besked at få, jeg ville slet ikke kunne overskue det. Prøvede det en enkelt måned hvor jeg lige var begyndt i job et nyt sted og da det var første gang i privat regi vidste jeg ikke hvad lønnen blev, fandt så ud af at lønpersonen ikke havde fratrukket skat og så meget var lønnen heller ikke end i det kommunale, så havde ingen anelse. Det slog da hul i vores budget kortvarigt. Et helt år, føj. Er ked af det på dine vegne, men vil gentage mig selv sørg for at have fagforeningen med. Du kan være helt sikker på de ikke er i lommen på arbejdspladsen, det kan du ikke med TS. Been there. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mamman

Profilbillede for Mamman

Min erfaring med tillidsmænd er at de er mere firmaets "mænd" en kollegaernes. Ikke sagt at alle er det - blot min erfaring. Så jeg ville også tage min fagforening med til mødet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.