For meget løn i over 1 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ja og man kan kalde mig dum og naiv men jeg har altså ikke forstand på lønudregning og skatte udregning osv. Jeg troede det var rigtig. Og koncentret mig mere om netto beløbet. Er bare så ked af det. Føler mig skyldig selvom jeg ikke har gjort det med vilje. Troede alt var fint. Troede det var tillæg der gjorde jeg fik noget mere. 

Jeg vil hverken kalde dig dum eller naiv, for det er da pissesurt! 

Og du har ikke gjort noget forkert, både din arbejdsgiver og du har været uopmærksomme, og det et brandærgeligt!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2015

Anonym trådstarter

JustHere skriver:

Jeg ved godt det er et nederen svar, men du deler ansvaret for at have styr på din løn. Synes det er mærkeligt du ikke har bemærket at du har fået for så mange flere timer

Selvfølgelig skal de betales tilbage, men det skal jo være på en rimelig måde. En form for "afdrag".

Fordi jeg ærligt talt ikke kan gennemskue lønseddel og tillæg mm. og ja selvfølgelig skal de betales tilbage. Men jeg er virkelig chokeret. 

Anmeld Citér

20. maj 2015

CharlotteogMaria

Anonym skriver:

Fordi jeg ærligt talt ikke kan gennemskue lønseddel og tillæg mm. og ja selvfølgelig skal de betales tilbage. Men jeg er virkelig chokeret. 

Men har du ikke set at der stod 37 timer og alt det var for meget?

Forstår godt du er chokeret og din chef har dælme også sovet i timen! Eller den der nu ordner løn.

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anonym trådstarter

JustHere skriver:

Men har du ikke set at der stod 37 timer og alt det var for meget?

Forstår godt du er chokeret og din chef har dælme også sovet i timen! Eller den der nu ordner løn.

Jo bemærket de 37 timer ved første lønseddel og gjorde løndamen opmærksom på det og om det kunne passe min løn altså? I første løn var der ik tillæg med da jeg er bagudlønnet. Derfor skulle jeg høre hende ad for fik mere ud end jeg havde regnet med. Løndamen sagde at det var som det skulle være og at de 37 timer skulle jeg ikke tage mig af. De 37 timer er heller ikke noget jeg videre har tænkt over for på min vagtplan står der 28/37 og har fået den opfattelse at en 28 timers aften stilling med tillæg mm svare nogenlunde til en 37 timers dagvagtstilling v. samme løntrin. Derfor tænkte jeg ik mere over det.

Anmeld Citér

20. maj 2015

Carina:-)

Jeg har også indimellem lavet fejl i løn ,men dælme ikke i et år.

Kan godt forstå du er ked af det,men ja de har ret til at trække pengene tilbage . Det du skal regne med på mødet er at I sammen skal finde en løsning så du ikke mærker det alt for hårdt.

Anmeld Citér

20. maj 2015

Smil

Profilbillede for Smil
Anonym skriver:

Jeg har i denne uge fået brev fra min arbejdsgiver som handler om at jeg er blevet afløønet forkert i alt den tid jeg har været ansat. Det vil sige i over 12 måneder. Jeg er dybt rystet og meget ked af det. Min arbejdsgiver kan ikke forstå jeg ikke har undret mig over det. Men sagen er den at jeg arbejder aften/nat og har altid arbejdet om dagen. Derfor har jeg ikke tænkt over det da jeg troede det var aften/nat tilæg der gjorde at jeg fik det mere udbetalt. Faktisk får jeg "kun" udbetalt ca. 4000 mere end da jeg var dagvagt. Men det viser sig at jeg har fået løn for 37 timers i aften/nat istedet for kun 28 timer.

Allerede ved første lønseddel gjorde jeg opmærksom på at der stod 37 timer og om min løn var korrekt. Jeg fik af vide at jeg ikke skulle bekymre mig. Jeg havde fået den løn jeg skulle have.

Jeg er blevet kaldt til møde. Jeg aner ikke hvad der skal ske. Aner ikke hvad min rigtige løn er og om jeg skal betale alle pengene tilbage eller hvordan. Nogen der har prøvet noget lignende? Nogle der har nogle råd? 

Jeg kan slet ikke være i min egen krop lige nu og tænker og tænker og synes der er længe til jeg skal til det møde. Har allerede fået lønseddel igen og kan se det ikke er rettet. 

Det er bare sådan en ærgelig sag for dig - øv altså.. ��

Jeg vil råde dig til, at du kontakter din lokale FOA-afdeling og tager en faglig konsulent med til mødet. 

Desuden er det vigtigt, at du har gjort lønkontoret opmærksom på fejlen - hvis du kan huske hvem du snakkede med og hvornår er det vigtige detaljer.

Din faglige organisation vil alt andet lige indgå i en forhandling med din arbejdsgiver om, at det fulde  beløb ikke skal betales tilbage. FOA vil formentlig argumentere med, at du har gjort opmærksom på fejlen, lønsedlen er svær  at gennemskue, tillæggene skifter måned for måned mm.

I forhold til det beløb, som du (måske)  skal betale tilbage, vil der formentlig blive indgået en afdragsordning..

Skriv endelig hvis  du har flere spørgsmål - arbejder som personalejurist i det offentlige og behandler jævnligt tilbagesøgningssager... ☺

Anmeld Citér

21. maj 2015

Anonym trådstarter

Smil skriver:

Det er bare sådan en ærgelig sag for dig - øv altså.. ��

Jeg vil råde dig til, at du kontakter din lokale FOA-afdeling og tager en faglig konsulent med til mødet. 

Desuden er det vigtigt, at du har gjort lønkontoret opmærksom på fejlen - hvis du kan huske hvem du snakkede med og hvornår er det vigtige detaljer.

Din faglige organisation vil alt andet lige indgå i en forhandling med din arbejdsgiver om, at det fulde  beløb ikke skal betales tilbage. FOA vil formentlig argumentere med, at du har gjort opmærksom på fejlen, lønsedlen er svær  at gennemskue, tillæggene skifter måned for måned mm.

I forhold til det beløb, som du (måske)  skal betale tilbage, vil der formentlig blive indgået en afdragsordning..

Skriv endelig hvis  du har flere spørgsmål - arbejder som personalejurist i det offentlige og behandler jævnligt tilbagesøgningssager... ☺

Tak for dit svar. Ja det er rigtig ærgeligt. De skriver til mig at der er en alvorlig fejl i kontrakten samt løn. Men jeg har ikke set det og har jo bare tjekket om de timer jeg har haft stod anført og det gjorde de. Hvordan de har regnet det ene og andet ud aner jeg ikke. Men nu må jeg ser hvad der sker. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Smil

Profilbillede for Smil
Anonym skriver:

Tak for dit svar. Ja det er rigtig ærgeligt. De skriver til mig at der er en alvorlig fejl i kontrakten samt løn. Men jeg har ikke set det og har jo bare tjekket om de timer jeg har haft stod anført og det gjorde de. Hvordan de har regnet det ene og andet ud aner jeg ikke. Men nu må jeg ser hvad der sker. 

Det var så lidt ☺

Tænker at det er vigtigt, at du holder fast i at du har rettet henvendelse  og at lønsedlerne er svære gennemskue... Hvilket de virkelig er ��

Jeg håber I finder fornuftig løsning på situationen ☺

Anmeld Citér

21. maj 2015

Mussepigen4

Ville bare give dig et kram. Det er virkelig en sur besked at få. Specielt når du havde gjort løndamen opmærksom og har gået i god tro om, at du kunne slappe af i det. 

Ved ikke så meget om det. Ville bare som sagt give et kram! 

Anmeld Citér

22. maj 2015

Kay

Anonym skriver:

Jeg har i denne uge fået brev fra min arbejdsgiver som handler om at jeg er blevet afløønet forkert i alt den tid jeg har været ansat. Det vil sige i over 12 måneder. Jeg er dybt rystet og meget ked af det. Min arbejdsgiver kan ikke forstå jeg ikke har undret mig over det. Men sagen er den at jeg arbejder aften/nat og har altid arbejdet om dagen. Derfor har jeg ikke tænkt over det da jeg troede det var aften/nat tilæg der gjorde at jeg fik det mere udbetalt. Faktisk får jeg "kun" udbetalt ca. 4000 mere end da jeg var dagvagt. Men det viser sig at jeg har fået løn for 37 timers i aften/nat istedet for kun 28 timer.

Allerede ved første lønseddel gjorde jeg opmærksom på at der stod 37 timer og om min løn var korrekt. Jeg fik af vide at jeg ikke skulle bekymre mig. Jeg havde fået den løn jeg skulle have.

Jeg er blevet kaldt til møde. Jeg aner ikke hvad der skal ske. Aner ikke hvad min rigtige løn er og om jeg skal betale alle pengene tilbage eller hvordan. Nogen der har prøvet noget lignende? Nogle der har nogle råd? 

Jeg kan slet ikke være i min egen krop lige nu og tænker og tænker og synes der er længe til jeg skal til det møde. Har allerede fået lønseddel igen og kan se det ikke er rettet. 

Jeg er rimelig sikker på at de ikke må gøre noget når du har gjort opmærksom på fejlen (at du sagde første gang at der jo stod 37 timer) må de ikke kræve pengene tilbage!

skynd dig lige at ringe til fagforeningen inden mødet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.