For meget løn i over 1 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.275 visninger
34 svar
50 synes godt om
20. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeg har i denne uge fået brev fra min arbejdsgiver som handler om at jeg er blevet afløønet forkert i alt den tid jeg har været ansat. Det vil sige i over 12 måneder. Jeg er dybt rystet og meget ked af det. Min arbejdsgiver kan ikke forstå jeg ikke har undret mig over det. Men sagen er den at jeg arbejder aften/nat og har altid arbejdet om dagen. Derfor har jeg ikke tænkt over det da jeg troede det var aften/nat tilæg der gjorde at jeg fik det mere udbetalt. Faktisk får jeg "kun" udbetalt ca. 4000 mere end da jeg var dagvagt. Men det viser sig at jeg har fået løn for 37 timers i aften/nat istedet for kun 28 timer.

Allerede ved første lønseddel gjorde jeg opmærksom på at der stod 37 timer og om min løn var korrekt. Jeg fik af vide at jeg ikke skulle bekymre mig. Jeg havde fået den løn jeg skulle have.

Jeg er blevet kaldt til møde. Jeg aner ikke hvad der skal ske. Aner ikke hvad min rigtige løn er og om jeg skal betale alle pengene tilbage eller hvordan. Nogen der har prøvet noget lignende? Nogle der har nogle råd? 

Jeg kan slet ikke være i min egen krop lige nu og tænker og tænker og synes der er længe til jeg skal til det møde. Har allerede fået lønseddel igen og kan se det ikke er rettet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Sikke en grim "overraskelse" - kan godt forstå at du er utryg ved situationen  

Desværre har jeg ikke så mange råd, men jeg tænker at du måske skulle have fat i din fagforening.  De må kunne vejlede dig.

Til dig. 

Anmeld Citér

20. maj 2015

hesøth

Men har du ikke en ansættelseskontrakt, der angiver hvilken løn, du skal have?

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anonym trådstarter

AnjaHM skriver:

Sikke en grim "overraskelse" - kan godt forstå at du er utryg ved situationen  

Desværre har jeg ikke så mange råd, men jeg tænker at du måske skulle have fat i din fagforening.  De må kunne vejlede dig.

Til dig. 

Jeg har kontaktet min tillidsmand. Forklaret det i korte træk og hun kommer med til mødet. 

Anmeld Citér

20. maj 2015

Sophie90

hesøth skriver:

Jeg mener også det er et krav til kontrakten, at der står lønnen i Det gør der ihvertfald også i min, men jeg vil sige ligesom en tidligere, din fagforening er din bedste mulighed.. 

Anmeld Citér

20. maj 2015

Mom2

Jeg ville tage fat i din fagforenig og få dem ind over, evt. få en af dem med til mødet, så du har noget støtte fra en, som kender til lovgivningen.

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Der står hvad min grundløn er men og hvad aftentillæg er men ikke hvad f.eks tillæg er osv. så det har jeg ikke styr på. Men må lige tjekke den igennem. 

Anmeld Citér

20. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Du skal helt sikkert betale pengene tilbage, men de vil sikkert have mødet for at finde en løsning på hvordan, for de kræver ikke beløbet på en gang.

Det er ligeså meget den ansattes som arbejdsgivers ansvar at lønnen er korrekt, du har så en gang gjort opmærksom på det, og det er ærgeligt at de ikke lyttede.

Og 4.000 kr mere udbetalt pt mdr for skifte mellrm dagvagt og nattevagt er da meget hvis man ser på beløbet før skat..

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Du skal helt sikkert betale pengene tilbage, men de vil sikkert have mødet for at finde en løsning på hvordan, for de kræver ikke beløbet på en gang.

Det er ligeså meget den ansattes som arbejdsgivers ansvar at lønnen er korrekt, du har så en gang gjort opmærksom på det, og det er ærgeligt at de ikke lyttede.

Og 4.000 kr mere udbetalt pt mdr for skifte mellrm dagvagt og nattevagt er da meget hvis man ser på beløbet før skat..

Ja og man kan kalde mig dum og naiv men jeg har altså ikke forstand på lønudregning og skatte udregning osv. Jeg troede det var rigtig. Og koncentret mig mere om netto beløbet. Er bare så ked af det. Føler mig skyldig selvom jeg ikke har gjort det med vilje. Troede alt var fint. Troede det var tillæg der gjorde jeg fik noget mere. 

Anmeld Citér

20. maj 2015

CharlotteogMaria

Jeg ved godt det er et nederen svar, men du deler ansvaret for at have styr på din løn. Synes det er mærkeligt du ikke har bemærket at du har fået for så mange flere timer

Selvfølgelig skal de betales tilbage, men det skal jo være på en rimelig måde. En form for "afdrag".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.