For meget løn i over 1 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2015

Carina:-)

Kay skriver:

Jeg er rimelig sikker på at de ikke må gøre noget når du har gjort opmærksom på fejlen (at du sagde første gang at der jo stod 37 timer) må de ikke kræve pengene tilbage!

skynd dig lige at ringe til fagforeningen inden mødet 

Ikke for at være en lyseslukker ,men det kræver at det kan bevises at man har gjort opmærksom på det. F.eks at det er på skrift. 

Fordi man siger man har sagt det vil aldrig holde i arbejdsretten . 

Og her er der desværre ret mange ting der peger på at den ansatte ikke kan sige at Hun/ han har handlet i god tro da det ikke er fradrag/ tillæg der er tale om men derimod 37 timer i stedet for 28  og det er jo også som ts siger noget hun har opdaget- Men det er ikke nok bevis at sige at man har sagt det .

+ at ligegyldigt hvor surt det er ,så er det jo arbejdsgiverens penge. Og var det den andne vej rundt ville man jo selv gerne have at reglerne blev fuldt og at man fik de mange penge retur :) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2015

MediaAnarchy

Anonym skriver:

Jeg har i denne uge fået brev fra min arbejdsgiver som handler om at jeg er blevet afløønet forkert i alt den tid jeg har været ansat. Det vil sige i over 12 måneder. Jeg er dybt rystet og meget ked af det. Min arbejdsgiver kan ikke forstå jeg ikke har undret mig over det. Men sagen er den at jeg arbejder aften/nat og har altid arbejdet om dagen. Derfor har jeg ikke tænkt over det da jeg troede det var aften/nat tilæg der gjorde at jeg fik det mere udbetalt. Faktisk får jeg "kun" udbetalt ca. 4000 mere end da jeg var dagvagt. Men det viser sig at jeg har fået løn for 37 timers i aften/nat istedet for kun 28 timer.

Allerede ved første lønseddel gjorde jeg opmærksom på at der stod 37 timer og om min løn var korrekt. Jeg fik af vide at jeg ikke skulle bekymre mig. Jeg havde fået den løn jeg skulle have.

Jeg er blevet kaldt til møde. Jeg aner ikke hvad der skal ske. Aner ikke hvad min rigtige løn er og om jeg skal betale alle pengene tilbage eller hvordan. Nogen der har prøvet noget lignende? Nogle der har nogle råd? 

Jeg kan slet ikke være i min egen krop lige nu og tænker og tænker og synes der er længe til jeg skal til det møde. Har allerede fået lønseddel igen og kan se det ikke er rettet. 

Jeg oplevede sidste år at have fået for meget løn i nogle måneder. Jeg fik en retshjælp til at hjælpe mig med at skrive - og da det ikke var mere end 1000 mere om måneden og pengene var brugt og jeg ikke var i ond tro, blev kravet mod mig annulleret. Ved ikke om det kan hjælpe dig.

Anmeld Citér

22. maj 2015

l.kjoeller

Det er godt nok uheldig :/ . Når du skal til at tilbagebetale dem så væk opmærksom  på du også har betalt  for meget i skat af dem. Statskassen har jo nydt godt af de ekstra skattekroner. Det må du skulle have modregnet i skat. 

Anmeld Citér

22. maj 2015

Anonym trådstarter

MediaAnarchy skriver:

Jeg oplevede sidste år at have fået for meget løn i nogle måneder. Jeg fik en retshjælp til at hjælpe mig med at skrive - og da det ikke var mere end 1000 mere om måneden og pengene var brugt og jeg ikke var i ond tro, blev kravet mod mig annulleret. Ved ikke om det kan hjælpe dig.

Her er det altså mere en nogle 1000. Men har ik undret mig alligevel fordi jeg har kigget på netto /udbetaling. Samt tjekket mine timer. Og de passede. Jeg er ret frutstreret. Det er frygteligt at have denne hængende over hovedet. Ser bare frem til mødet er overstået så jeg kan få en afklaring. 

Anmeld Citér

22. maj 2015

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Jeg er rimelig sikker på at de ikke må gøre noget når du har gjort opmærksom på fejlen (at du sagde første gang at der jo stod 37 timer) må de ikke kræve pengene tilbage!

skynd dig lige at ringe til fagforeningen inden mødet 

Har kontaktet min tillidsmand. Og hun deltager ved mødet. Vi mødes før og drøfter sagen.

Anmeld Citér

22. maj 2015

Anonym trådstarter

Smil skriver:

Det var så lidt ☺

Tænker at det er vigtigt, at du holder fast i at du har rettet henvendelse  og at lønsedlerne er svære gennemskue... Hvilket de virkelig er ��

Jeg håber I finder fornuftig løsning på situationen ☺

Tak! Ja lønsedlerne ER svære at gennemskue. Men mon ik De så bare siger "så sku du jo spørge" MEN hvem gør lige det hver måned.

Anmeld Citér

22. maj 2015

Smil

Profilbillede for Smil
Anonym skriver:

Tak! Ja lønsedlerne ER svære at gennemskue. Men mon ik De så bare siger "så sku du jo spørge" MEN hvem gør lige det hver måned.

Er din TR vant til at sidde med til disse sager? Jeg vil råde dig til - at selvom du har vendt sagen med din TR - at du ringer til din faglige organsation og hører, hvad de siger. 

Det er nemlig utrolig vigtigt, at din TR er skarp på, om der skal forhandles til selve mødet eller det blot er en drøftelse af sagens faktum. Såfremt der skal forhandles, er det vigtigt at vedkommende er vant til dette.

Selvom man har et ansvar i forhold til at tjekke op på sin lønsedel samt pension, plejer vi altid at tage hensyn til, hvor stort kendskab man kan forvente medarbejderen har til løn.. Jo mere man er uddannet inden for tal/løn jo større kendskab forventes der..

Jeg håber der bliver tages højde for, at du har rettet henvendelse og dermed måske ikke skal betale hele beløbet tilbage  

Anmeld Citér

23. maj 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Ikke for at være en lyseslukker ,men det kræver at det kan bevises at man har gjort opmærksom på det. F.eks at det er på skrift. 

Fordi man siger man har sagt det vil aldrig holde i arbejdsretten . 

Og her er der desværre ret mange ting der peger på at den ansatte ikke kan sige at Hun/ han har handlet i god tro da det ikke er fradrag/ tillæg der er tale om men derimod 37 timer i stedet for 28  og det er jo også som ts siger noget hun har opdaget- Men det er ikke nok bevis at sige at man har sagt det .

+ at ligegyldigt hvor surt det er ,så er det jo arbejdsgiverens penge. Og var det den andne vej rundt ville man jo selv gerne have at reglerne blev fuldt og at man fik de mange penge retur :) 

Ja men ud fra min lønseddel kan jeg ikke se beregningerne og hvordan de har aflønnet med 37 timer. Der står kun 37 timer øverst. der skulle stå 28/37 der står noget andet. Men de har jo lavet fejl i kontrakten også så vidt jeg kan forstå. Så det er jo også arbejdets fejl. Jeg er selvfølig villig til at betale de penge tilbage inkl. pension som jeg ikke er berretiget til. Men i følge kontrakten har de jo selv lavet en bummert. Så håber da meget på man kan mødes på midten. Evt. at de nøjes med at trækkes pensionen tilbage eller lignende. Ja hvad ved jeg. Jeg aner ikke hvad der kommer til at ske men kommer selvfølgelig med en opdatering.

Anmeld Citér

23. maj 2015

Anonym trådstarter

Smil skriver:

Er din TR vant til at sidde med til disse sager? Jeg vil råde dig til - at selvom du har vendt sagen med din TR - at du ringer til din faglige organsation og hører, hvad de siger. 

Det er nemlig utrolig vigtigt, at din TR er skarp på, om der skal forhandles til selve mødet eller det blot er en drøftelse af sagens faktum. Såfremt der skal forhandles, er det vigtigt at vedkommende er vant til dette.

Selvom man har et ansvar i forhold til at tjekke op på sin lønsedel samt pension, plejer vi altid at tage hensyn til, hvor stort kendskab man kan forvente medarbejderen har til løn.. Jo mere man er uddannet inden for tal/løn jo større kendskab forventes der..

Jeg håber der bliver tages højde for, at du har rettet henvendelse og dermed måske ikke skal betale hele beløbet tilbage  

jeg tror der skal drøftes hvad der skal ske. Og skal der forhandles må vi have fagforeningen med ind over. 

Ja uddannet i tal er jeg bestemt ikke. Jeg er uddannet inden for sundhedssektoren. 

Anmeld Citér

23. maj 2015

hesøth

Anonym skriver:

Ja men ud fra min lønseddel kan jeg ikke se beregningerne og hvordan de har aflønnet med 37 timer. Der står kun 37 timer øverst. der skulle stå 28/37 der står noget andet. Men de har jo lavet fejl i kontrakten også så vidt jeg kan forstå. Så det er jo også arbejdets fejl. Jeg er selvfølig villig til at betale de penge tilbage inkl. pension som jeg ikke er berretiget til. Men i følge kontrakten har de jo selv lavet en bummert. Så håber da meget på man kan mødes på midten. Evt. at de nøjes med at trækkes pensionen tilbage eller lignende. Ja hvad ved jeg. Jeg aner ikke hvad der kommer til at ske men kommer selvfølgelig med en opdatering.

Er der fejl i kontrakten, så skal du have fagforeningen med ind over alligevel. Det kan din arbejdsgiver komme til at skulle betale kompensation for.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.