Købt eller solgt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2015

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Hej

jeg arbejder som HR rekrutteringskonsulent.

Det er meget normalt at forlænge fristen, hvis man ikke føler man har fået nok kvalificerede kandidater... Derfor er det ikke en våd klud de vil nok bare have en større pulje at vælge ud fra. Faktisk er det positivt da puljen så ikke som udgangspunkt er stor.

jeg ville ikke sende en ny ansøgning overhoved - det virker i mine øjne kikset. Jeg ville ringe i stedet for og stille 1-2 relevante spm. til stillingen.

Dejligt at høre fra den "anden side" også 

Vil du tro at der er en chance for at jeg ikke er skrottet så? Og ville det evt. være et godt spørgsmål om min kandidatudd. kan bruges, når de skriver "f.eks. cand. noget" og jeg er cand.noget lidt lignende? 

For jeg er ret bange for det bliver for åbenlyst at jeg mest ringer for at presse lidt på... for det gør man vel 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2015

LilleMie

Anonym skriver:

Tillykke med graviditeten! Det er da fantastisk  Kan selvfølgelig godt se det gør jobjagten lidt sværere, det oplevede jeg også selv da jeg blev gravid samtidig med jeg bestod specialet (smart). Men glæden ved lille ny kan heldigvis overskygge meget.

Og jeg er nu helt sikker på du nok skal finde noget! Det må være spændende med et karriereskifte, men det er surt at det skal være svært at få foden indenfor. Det er ikke rimeligt at vi ikke bare kan komme i gang med at vise hvor dygtige vi er 

Ja, det er sgu skide svært, og der er mange etiske dilemmaer, når man er gravid og jobsøgende, men inden længe så vil maven ikke være til at skjule og så giver det sig selv

Det blev desværre til et afslag i går, de ringede allerede om aftenen og gav den dårlige nyhed Men det var ikke pga. graviditet (for det ville jeg først fortælle, hvis jeg kom videre til 2. samtale), men de havde flere kandidater med relevant erfaring, som de ville arbejde videre med Jeg har stadig en samtale, som ikke er afklaret endnu, men da de nu har haft 5 hverdage til beslutte sig, så tror jeg de er i gang forhandlingerne med deres favorit og så kommer afslaget bagefter 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Skouboe

Carina:-) skriver:

Det kan så både gå godt og skidt 

For får man som i min branche 150 opkald til en stilling ja så for det første så drukner det i mængden,-for det andet så er det rent ud sagt irriterende at blive forstyrret i sit arbejde flere gange om dagen- og det kan dermed have en negativ effekt :) 

Hvis det er en stilling som kunne tænkes at være rift om ,ville jeg være varsom med at forstyrre ens forhåbentlige kommende arbejdsplads - Da jeg jo ikke kan vide om jeg er nummer 100 rend mig i måsen hvor er det dog træls person der forsørger at gøre et godt indtryk ved at ringe først- For så ender man med at være på plan med en telefonsælger 

Her er jeg slet ikke enig. Det er en del af det der følger med, når man slår en ledig stilling op. Jeg synes det er dejligt at folk viser interesse, især hvis de ringer med et par kvalificerede spørgsmål, og jeg kunne ikke drømme om at blive irriteret over det, eller bruge det imod dem.

Hvis de ringer 10 gange er det noget helt andet.

Anmeld Citér

21. maj 2015

Babilooo

Anonym skriver:

Dejligt at høre fra den "anden side" også 

Vil du tro at der er en chance for at jeg ikke er skrottet så? Og ville det evt. være et godt spørgsmål om min kandidatudd. kan bruges, når de skriver "f.eks. cand. noget" og jeg er cand.noget lidt lignende? 

For jeg er ret bange for det bliver for åbenlyst at jeg mest ringer for at presse lidt på... for det gør man vel 

Ja.. Det er en mulighed. Og vær klar med argumenter for hvorfor din kandidat grad passer godt. Du kan spørge ind til stillingen... Noget du er nysgerrig på. Du kunne spørge til hvornår de regner med at holde samtaler ...

Anmeld Citér

21. maj 2015

Carina:-)

Skouboe skriver:

Her er jeg slet ikke enig. Det er en del af det der følger med, når man slår en ledig stilling op. Jeg synes det er dejligt at folk viser interesse, især hvis de ringer med et par kvalificerede spørgsmål, og jeg kunne ikke drømme om at blive irriteret over det, eller bruge det imod dem.

Hvis de ringer 10 gange er det noget helt andet.

Det er fint du har det sådan,men jeg har det så anderledes - Igen handler det nok om hvor mange der ringer og hvor vidt der kan være noget at spørge om . 

Mange ringer bare for at gøre opmærksom på sig selv,og det er trættende når det er nummer 50 der ringer samme dag . 

Eller sagt på en anden måde- Jeg synes det er træls og derfor jeg skrev som jeg gjorde ;) 

Anmeld Citér

22. maj 2015

Skouboe

Carina:-) skriver:

Det er fint du har det sådan,men jeg har det så anderledes - Igen handler det nok om hvor mange der ringer og hvor vidt der kan være noget at spørge om . 

Mange ringer bare for at gøre opmærksom på sig selv,og det er trættende når det er nummer 50 der ringer samme dag . 

Eller sagt på en anden måde- Jeg synes det er træls og derfor jeg skrev som jeg gjorde ;) 

Og det står dig frit for. Vi behøver ikke at være enige, jeg ville bare gerne gøre opmærksom på at ikke alle har det som dig, og at der er nogen som faktisk sætter pris på at der er ansøgere, der gør en ekstra indsats, og på den måde nuancere billedet lidt.

Anmeld Citér

22. maj 2015

Carina:-)

Og det står dig frit for. Vi behøver ikke at være enige, jeg ville bare gerne gøre opmærksom på at ikke alle har det som dig, og at der er nogen som faktisk sætter pris på at der er ansøgere, der gør en ekstra indsats, og på den måde nuancere billedet lidt.

Netop.

Også derfor at jeg skrev ,for det kunne jo være at ts skulle overveje om det er en stilling der kan være rift om for så er riskoen for at der e rmange der ringer og dermed et irritiationsmoment . 

Eller om det er en med 20-30 ansøgere så er risikoen for at være nummer 100 der ringer jo ikke til stede.

Jeg skrev såmænd også bare til ts på vegne af mine egen  erfaringe som arbejdsgiver og ikke for at genere . 

Kan af gode grunde ikke vejlede ud fra andres mening / erfaringer men kun ud fra mine egne .

Anmeld Citér

26. maj 2015

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Hej

jeg arbejder som HR rekrutteringskonsulent.

Det er meget normalt at forlænge fristen, hvis man ikke føler man har fået nok kvalificerede kandidater... Derfor er det ikke en våd klud de vil nok bare have en større pulje at vælge ud fra. Faktisk er det positivt da puljen så ikke som udgangspunkt er stor.

jeg ville ikke sende en ny ansøgning overhoved - det virker i mine øjne kikset. Jeg ville ringe i stedet for og stille 1-2 relevante spm. til stillingen.

Hej igen.

Nu er jeg ved at kigge på flere stillinger. Der er en jeg synes er interessant, hvor der faktisk står både tl nummer og to email-adresser på folk jeg kan kontakte vedrørende stillingen.

Jeg ville rigtigt gerne se funktionsbeskrivelse af stillingen, men er det helt pløk at skrive en e-mail og spørge om dette? Tænker det er smartere fordi de så bare kan sende den på email og jeg ikke skal "indtale" emailadresse på tlf.

Og kan det tælle som at vise interesse for stillingen?

Anmeld Citér

28. maj 2015

Babilooo

Anonym skriver:

Hej igen.

Nu er jeg ved at kigge på flere stillinger. Der er en jeg synes er interessant, hvor der faktisk står både tl nummer og to email-adresser på folk jeg kan kontakte vedrørende stillingen.

Jeg ville rigtigt gerne se funktionsbeskrivelse af stillingen, men er det helt pløk at skrive en e-mail og spørge om dette? Tænker det er smartere fordi de så bare kan sende den på email og jeg ikke skal "indtale" emailadresse på tlf.

Og kan det tælle som at vise interesse for stillingen?

Jeg ville ringe - men forbered argumenter for hvorfor stillingen er interessant og du er den rette kandidat. Selvfølgelig ud fra den viden du har om den.

Mundtlig kontakt giver et mere varigt indtryk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.