Købt eller solgt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2015

LilleMie

Anonym skriver:

Hvis du har søgt et job for nogle dage siden og ansøgningsfristen er udløbet, men stillingsopslaget så dukker op med en senere frist... er det så helt sikkert at man er skrottet?

Jeg mener det er rimeligt groft at man så ikke giver afslag til dem man så åbenbart ikke gider have.

Eller er der en (dårlig) chance for at blive indkaldt til samtale endnu...?

Jeg har god erfaring med at ringe til det nummer/den person de oftest oplyser. Jeg begyndte for 3 uger siden at ringe på alle de stillinger, som jeg meget gerne ville have, for bedre at kunne målrette ansøgningen og samtidig også vise lidt ekstra interesse. Og jeg er efterfølgende blevet kaldt til 2 samtaler 

Du kan jo der sige, at du er meget interesseret i stillingen og spørge, om der er tale om et nyt stillingsopslag eller et genopslag (og årsagen til det)? Og hvis det er et nyt stillingsopslag til en tilsvarende identisk stilling, om du så skal søge denne stilling også?

Hvis der også er andre ting i stillingen, som du gerne vil have uddybet, så spørg endelig ind til det. Evt. hvad din primære opgave vil være, hvis der står mange opgaver opremset, hvad de lægger mest vægt på af kvalifikationer osv. Er der nogle praktiske forhold du gerne vil have afdækket, er der noget de skriver lidt uklart... Altså generelt spørgsmål, hvor svarene vil gøre dig klogere og gøre dig i stand til at målrette ansøgningen bedre og blive klogere på, om jobbet er det rigtige for dig.

Held og lykke med jobsøgningen, og jeg håber, at der stadig er en chance!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther
LilleMie skriver:

Jeg har god erfaring med at ringe til det nummer/den person de oftest oplyser. Jeg begyndte for 3 uger siden at ringe på alle de stillinger, som jeg meget gerne ville have, for bedre at kunne målrette ansøgningen og samtidig også vise lidt ekstra interesse. Og jeg er efterfølgende blevet kaldt til 2 samtaler 

Du kan jo der sige, at du er meget interesseret i stillingen og spørge, om der er tale om et nyt stillingsopslag eller et genopslag (og årsagen til det)? Og hvis det er et nyt stillingsopslag til en tilsvarende identisk stilling, om du så skal søge denne stilling også?

Hvis der også er andre ting i stillingen, som du gerne vil have uddybet, så spørg endelig ind til det. Evt. hvad din primære opgave vil være, hvis der står mange opgaver opremset, hvad de lægger mest vægt på af kvalifikationer osv. Er der nogle praktiske forhold du gerne vil have afdækket, er der noget de skriver lidt uklart... Altså generelt spørgsmål, hvor svarene vil gøre dig klogere og gøre dig i stand til at målrette ansøgningen bedre og blive klogere på, om jobbet er det rigtige for dig.

Enig med dette.

Hvis du vil have et job, så må du gemme folkeskolepigen væk og tage sagen i egen hånd. Fake it till you make it :-)

Anmeld Citér

19. maj 2015

Carina:-)

LilleMie skriver:

Det kan så både gå godt og skidt 

For får man som i min branche 150 opkald til en stilling ja så for det første så drukner det i mængden,-for det andet så er det rent ud sagt irriterende at blive forstyrret i sit arbejde flere gange om dagen- og det kan dermed have en negativ effekt :) 

Hvis det er en stilling som kunne tænkes at være rift om ,ville jeg være varsom med at forstyrre ens forhåbentlige kommende arbejdsplads - Da jeg jo ikke kan vide om jeg er nummer 100 rend mig i måsen hvor er det dog træls person der forsørger at gøre et godt indtryk ved at ringe først- For så ender man med at være på plan med en telefonsælger 

Anmeld Citér

19. maj 2015

LilleMie

Carina:-) skriver:

For får man som i min branche 150 opkald til en stilling ja så for det første så drukner det i mængden,-for det andet så er det rent ud sagt irriterende at blive forstyrret i sit arbejde flere gange om dagen- og det kan dermed have en negativ effekt :) 

Hvis det er en stilling som kunne tænkes at være rift om ,ville jeg være varsom med at forstyrre ens forhåbentlige kommende arbejdsplads - Da jeg jo ikke kan vide om jeg er nummer 100 rend mig i måsen hvor er det dog træls person der forsørger at gøre et godt indtryk ved at ringe først- For så ender man med at være på plan med en telefonsælger 

Jeg er enig, og derfor har jeg heller ikke gjort det tidligere. Men jeg har faktisk kun oplevet, at det er blevet meget vel modtaget, at jeg har ringet (men jeg ringer også helst kort efter, at det er opslået, og kun hvis de har angivet en kontaktperson). Men der er også "kun" 30-100 ansøgere i alt i de jobs jeg har søgt (og fået et antal at vide i afslaget), og det skulle være mærkeligt hvis alle ringede

Men jeg synes så også kun, at man skal ringe, hvis der er noget konkret man skal vide og man har brug for yderligere informationer, ikke bare "vil du uddybe lidt..."

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

LilleMie skriver:

Tusind tak 

Pyh jeg ved ikke hvordan jeg skal komme over den barriere, det er slet ikke mig at være påtrængende og det synes jeg jo selv lidt det er at ringe  

Men det er dejligt at høre at det kan have en effekt, så vil jeg da se om jeg kan tvinge mig selv til det. Har da været tlf sælger og også uvenner med min bankrådgiver, så det er da ikke første gang jeg prøver en ubehageligt telefonsamtale, hvis det går så galt 

Må indrømme at som nyuddannet er jeg bare mega bange for alting. Ih altså..

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Enig med dette.

Hvis du vil have et job, så må du gemme folkeskolepigen væk og tage sagen i egen hånd. Fake it till you make it :-)

Ugh jeg tror aldrig jeg får et job 

Men må lige se på det i morgen... nogle gange hjælper det på modet at sove på det hele 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg er bange for præcis det du skriver!! Og indenfor mit fag er der gerne ca 100 ansøgere.

Om deres stillingsopslag så er for uklart i forhold hvad de søger og der derfor ikke er nok ansøgere, det ved jeg ikke.. Men jeg mener da bestemt jeg godt kan finde ud af det 

Anmeld Citér

19. maj 2015

LilleMie

Anonym skriver:

Tusind tak 

Pyh jeg ved ikke hvordan jeg skal komme over den barriere, det er slet ikke mig at være påtrængende og det synes jeg jo selv lidt det er at ringe  

Men det er dejligt at høre at det kan have en effekt, så vil jeg da se om jeg kan tvinge mig selv til det. Har da været tlf sælger og også uvenner med min bankrådgiver, så det er da ikke første gang jeg prøver en ubehageligt telefonsamtale, hvis det går så galt 

Må indrømme at som nyuddannet er jeg bare mega bange for alting. Ih altså..

Jeg hader faktisk også at ringe til folk, som jeg ikke kender og forstyrre dem, og især de første gange var virkelig en overvindelse. Jeg forbereder mig godt inden samtalen og skriver alt ned, jeg skal spørge om og så er det bare om at trykke nummeret, så der ikke er nogen vej tilbage

Jeg prøver også at vende den om, så det er mig, der sidder i den anden ende og skal rekruttere. Jeg ville blive glad for, at en ansøger tog sig tid til at kontakte mig, hvis jeg kunne mærke, at vedkommende var interesseret og havde nogle gode og kvalificerede spørgsmål - også selvom det var den 5. den dag.

Jeg er selv nyuddannet og kender til det med den manglende selvtillid  Men igen held og lykke med jobjagten 

PS. hvis du får lyst til og brug for at skrive privat, så bare send mig en besked. Det kan være rart at skrive med andre i samme situation 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Ugh jeg tror aldrig jeg får et job 

Men må lige se på det i morgen... nogle gange hjælper det på modet at sove på det hele 

Jo, du gør. Men du skal tvinge dig selv til at tro på det (og på dig selv). Jeg synes, LilleMie giver dig nogle rigtig gode og konkrete foreslag. Imorgen bruger du en time på at skrive dine spørgsmål ned (fx om det er genopslag eller en ny stilling), og så ringer du og lyder glad, ambitiøs og interesseret.

Og måske du også skulle tage at skrive ned alle de ting, du er fantastisk til og så læse dem højt for dig selv, når du vakler i troen på dine kompetencer.

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anonym trådstarter

LilleMie skriver:

Jeg hader faktisk også at ringe til folk, som jeg ikke kender og forstyrre dem, og især de første gange var virkelig en overvindelse. Jeg forbereder mig godt inden samtalen og skriver alt ned, jeg skal spørge om og så er det bare om at trykke nummeret, så der ikke er nogen vej tilbage

Jeg prøver også at vende den om, så det er mig, der sidder i den anden ende og skal rekruttere. Jeg ville blive glad for, at en ansøger tog sig tid til at kontakte mig, hvis jeg kunne mærke, at vedkommende var interesseret og havde nogle gode og kvalificerede spørgsmål - også selvom det var den 5. den dag.

Jeg er selv nyuddannet og kender til det med den manglende selvtillid  Men igen held og lykke med jobjagten 

PS. hvis du får lyst til og brug for at skrive privat, så bare send mig en besked. Det kan være rart at skrive med andre i samme situation 

Tusind tak, hvor er du sød! Det kan bestemt godt være at jeg gerne vil skrive privat. Jeg synes det er lidt for nemt at komme til at grave sig selv ned i et sort hul, når man sidder og søger jobs alene herhjemme. 

Jeg var til et jobsøgningskursus inden barsel, men det gav bare ingen mening for mig overhovedet. Der var ikke andre med min profession og jeg følte slet ikke at nogle af de råd de kom med kunne bruges for mig. 

Det er nogle virkelig god råd du kommer med! Må jeg spørge indenfor hvilket fag du arbejder?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.