Anonym skriver:
Hvis du har søgt et job for nogle dage siden og ansøgningsfristen er udløbet, men stillingsopslaget så dukker op med en senere frist... er det så helt sikkert at man er skrottet?
Jeg mener det er rimeligt groft at man så ikke giver afslag til dem man så åbenbart ikke gider have.
Eller er der en (dårlig) chance for at blive indkaldt til samtale endnu...?
Jeg har god erfaring med at ringe til det nummer/den person de oftest oplyser. Jeg begyndte for 3 uger siden at ringe på alle de stillinger, som jeg meget gerne ville have, for bedre at kunne målrette ansøgningen og samtidig også vise lidt ekstra interesse. Og jeg er efterfølgende blevet kaldt til 2 samtaler 

Du kan jo der sige, at du er meget interesseret i stillingen og spørge, om der er tale om et nyt stillingsopslag eller et genopslag (og årsagen til det)? Og hvis det er et nyt stillingsopslag til en tilsvarende identisk stilling, om du så skal søge denne stilling også?
Hvis der også er andre ting i stillingen, som du gerne vil have uddybet, så spørg endelig ind til det. Evt. hvad din primære opgave vil være, hvis der står mange opgaver opremset, hvad de lægger mest vægt på af kvalifikationer osv. Er der nogle praktiske forhold du gerne vil have afdækket, er der noget de skriver lidt uklart... Altså generelt spørgsmål, hvor svarene vil gøre dig klogere og gøre dig i stand til at målrette ansøgningen bedre og blive klogere på, om jobbet er det rigtige for dig.
Held og lykke med jobsøgningen, og jeg håber, at der stadig er en chance!!
Anmeld
Citér