Købt eller solgt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.749 visninger
38 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. maj 2015

Anonym trådstarter

Hvis du har søgt et job for nogle dage siden og ansøgningsfristen er udløbet, men stillingsopslaget så dukker op med en senere frist... er det så helt sikkert at man er skrottet?

Jeg mener det er rimeligt groft at man så ikke giver afslag til dem man så åbenbart ikke gider have.

Eller er der en (dårlig) chance for at blive indkaldt til samtale endnu...?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis det var mig ville jeg da bare sende en ny og bedre ansøgning, også bare se det sin en chance mere. 

Ka jo være at det er fordi der er konmet en ledig stilling mere. Vh stine

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

Nogen der har prøvet dette hvor det endte 'godt'?

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Hvis det var mig ville jeg da bare sende en ny og bedre ansøgning, også bare se det sin en chance mere. 

Ka jo være at det er fordi der er konmet en ledig stilling mere. Vh stine

Det har du ret i. Men synes godt nok det er præcis samme opslag.

Jeg vil bare helst ikke have de tror at jeg ikke ved at jeg har søgt før... så det ved jeg ikke om jeg skal skrive i ansøgningen at jeg netop har søgt (det samme). Og jeg ved heller ikke præcis hvad der er så dårligt ved min ansøgning 

Anmeld Citér

19. maj 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Det har du ret i. Men synes godt nok det er præcis samme opslag.

Jeg vil bare helst ikke have de tror at jeg ikke ved at jeg har søgt før... så det ved jeg ikke om jeg skal skrive i ansøgningen at jeg netop har søgt (det samme). Og jeg ved heller ikke præcis hvad der er så dårligt ved min ansøgning 

Det er jo ik sikkert at din ansøgning har været dårlig! 

Hva slags stilling er det du søger? 

Her hvor jeg arbejder har vi indenfor de sidste 4 mdr'er ansat 8 nye medarbejder, mig selv inklusiv. Stillingerne har været slået op over 3-4 gange.

tænker at hvis du søger igen, så viser du bare extra intresse for stillingen, hvilket jo er meget positivt! Vh stine

Anmeld Citér

19. maj 2015

Stabel

Anonym skriver:

Hvis du har søgt et job for nogle dage siden og ansøgningsfristen er udløbet, men stillingsopslaget så dukker op med en senere frist... er det så helt sikkert at man er skrottet?

Jeg mener det er rimeligt groft at man så ikke giver afslag til dem man så åbenbart ikke gider have.

Eller er der en (dårlig) chance for at blive indkaldt til samtale endnu...?

Det er jo muligt at de gerne ville have flere ansøgninger så der er noget at vælge imellem.

Men du kunne jo også prøve at give dem et kald, så får du forhåbentlig en eller anden form for svar 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Det er jo ik sikkert at din ansøgning har været dårlig! 

Hva slags stilling er det du søger? 

Her hvor jeg arbejder har vi indenfor de sidste 4 mdr'er ansat 8 nye medarbejder, mig selv inklusiv. Stillingerne har været slået op over 3-4 gange.

tænker at hvis du søger igen, så viser du bare extra intresse for stillingen, hvilket jo er meget positivt! Vh stine

Det har du ret i 

De søger en kandidatuddannet og skriver 'feks. Cand.polit.' og det er jeg ikke, men er kandidatuddannet med en anden samfundsvidenskabelig udd. så synes da godt jeg kan passe. Det er en AC stilling. 

Tror også bare jeg starter jobsøgning med virkelig dårlig selvtillid, da jeg er nyuddannet og med barsel lige efter udd.

Og det hjælper nok ikke på tingene 

Men tak for svar! Det er dejligt at få et skub. Har egentlig barsel til september, men det ville være fedt at få et Job der er lidt tæt på drømmejobbet.

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

Stabel skriver:

Det er jo muligt at de gerne ville have flere ansøgninger så der er noget at vælge imellem.

Men du kunne jo også prøve at give dem et kald, så får du forhåbentlig en eller anden form for svar 

Ja hvis jeg bare turde det! Lige nu føler jeg mig bare droppet, så skal nok lige have en dag eller to til at blive voksen igen. Er lidt på folkeskolestadiet pt for det er en af mine allerførste ansøgninger efter lang tid, så det er lidt en kold og våd klud i ansigtet at starte med. Men det må jeg nok hellere vænne mig til 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Stabel

Anonym skriver:

Ja hvis jeg bare turde det! Lige nu føler jeg mig bare droppet, så skal nok lige have en dag eller to til at blive voksen igen. Er lidt på folkeskolestadiet pt for det er en af mine allerførste ansøgninger efter lang tid, så det er lidt en kold og våd klud i ansigtet at starte med. Men det må jeg nok hellere vænne mig til 

Jeg kan godt huske hvordan det var, kan huske jeg blev glad første gang jeg fik et afslag, bare det at få et svar istedet for at gå i uvished, det var rart 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Loa

Synes helt klar ikke du skal sende en ny ansøgning, for så virker det, som du selv siger, som om du ikke kan huske du allerede har sendt.

Jeg ville enten afvente eller ringe og spørge om de vil have du søger igen, eller de blot gemmer din ansøgning.

Det er formodentlig fordi de ikke har fået så mange ansøgninger og så smider de en lidt længere frist og så håber på et større udvalg inden de indkalder igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.