Købt eller solgt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2015

katrine7

Jeg søgte et opslået job da jeg var på jobsøgnings kursus, og kom til samtale men fik det ikke. 2 uger efter søgte de igen, og jeg sendte endnu en ansøgning afsted, og blev ringet op, at jeg havde vist interesse to gange, så hvis jeg ville ha jobbet var det mit - behøvede ikke komme til samtale igen  og her har jeg været de sidste 4,5 år. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2015

LilleMie

Anonym skriver:

Tusind tak, hvor er du sød! Det kan bestemt godt være at jeg gerne vil skrive privat. Jeg synes det er lidt for nemt at komme til at grave sig selv ned i et sort hul, når man sidder og søger jobs alene herhjemme. 

Jeg var til et jobsøgningskursus inden barsel, men det gav bare ingen mening for mig overhovedet. Der var ikke andre med min profession og jeg følte slet ikke at nogle af de råd de kom med kunne bruges for mig. 

Det er nogle virkelig god råd du kommer med! Må jeg spørge indenfor hvilket fag du arbejder?

Jeg er søger mit første job indenfor HR, som jeg også har taget en kandidat i og har været ledig i et halvt år nu, så jeg har en del jobsøgningserfaring efterhånden. Men tidligere har jeg arbejdet som revisor i en årrække.

Du skal være velkommen til at skrive til mig privat, for jeg kender alt til det sorte hul. Jeg er dog lige kommet hjem fra en samtale, så lige nu virker alt ikke helt håbløst Men nu må vi se, om jeg klarer mig til 2. samtale, jeg håber så meget!!!

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anonym trådstarter

katrine7 skriver:

Jeg søgte et opslået job da jeg var på jobsøgnings kursus, og kom til samtale men fik det ikke. 2 uger efter søgte de igen, og jeg sendte endnu en ansøgning afsted, og blev ringet op, at jeg havde vist interesse to gange, så hvis jeg ville ha jobbet var det mit - behøvede ikke komme til samtale igen  og her har jeg været de sidste 4,5 år. 

Ok så er det måske også en mulighed bare at søge igen. Så er der også to lodsedler i posen  Ej jeg håber da at det ikke er fordi jeg slet ikke passer på det de søger, når jeg nu selv synes jeg passer godt.

Måske skal jeg ændre lidt i ansøgningen, men tjah.

Var det dit første job som uddannet?

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anonym trådstarter

LilleMie skriver:

Jeg er søger mit første job indenfor HR, som jeg også har taget en kandidat i og har været ledig i et halvt år nu, så jeg har en del jobsøgningserfaring efterhånden. Men tidligere har jeg arbejdet som revisor i en årrække.

Du skal være velkommen til at skrive til mig privat, for jeg kender alt til det sorte hul. Jeg er dog lige kommet hjem fra en samtale, så lige nu virker alt ikke helt håbløst Men nu må vi se, om jeg klarer mig til 2. samtale, jeg håber så meget!!!

Jeg søger også lidt HR-jobs men det er ikke 100% indenfor mit kompetenceområde, så måske forståeligt hvis jeg ikke får det.

Det kan da ikke være dårligt at have arbejdet som revisor! Der kan jeg så kun blære mig med en lille række ufaglærte Jobs. Det er måske ikke optimalt 

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anonym trådstarter

LilleMie skriver:

Og forresten fedt med samtale! Krydser meeting fingre og håber jeg hører hvordan det er gået!

Puh en 2. runde af samtaler, så får jeg lige sved på panden 

Anmeld Citér

20. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Har du fået ringet?

Jeg har tænkt på dig og vil uddybe mit svar, nu jeg sidder ved computer (det tager så lang tid på iPad)..

Jeg synes også, det er angstprovokerende at søge job, så du er ikke alene, og jeg ved godt, at det er nemt at sidde og prøve at skubbe til dig. Men hvad værre for mig er; tænk, hvis man får jobbet og kommer ud på arbejdet, og de så bliver skuffet over én!? Det er jo svært at komme som nyuddannet uden at ane, hvad der forventes. Er alle andre bedre/klogere/hurtigere/mere erfaren end mig? Hvad forventer de, jeg kan? Vil de gennemskue mig med det samme og fortryde, at de ansatte mig?

Det er alt sammen helt normale tanker at bakse med, og jeg tror de fleste nyuddannede tænker sådan (og sådan set alle, der søger/starter i et nyt job). Læs evt artikler om det - det er et ret almindeligt emne, og det hjælper at vide, at man ikke er den eneste, der føler sig tabt bag en vogn og uindviet i det hemmelige mysterie, som alle andre synes at have løst.

Anmeld Citér

20. maj 2015

LilleMie

Anonym skriver:

Jeg søger også lidt HR-jobs men det er ikke 100% indenfor mit kompetenceområde, så måske forståeligt hvis jeg ikke får det.

Det kan da ikke være dårligt at have arbejdet som revisor! Der kan jeg så kun blære mig med en lille række ufaglærte Jobs. Det er måske ikke optimalt 

Det er bare rigtig svært at få foden indenfor døren ved HR er min erfaring. Men ja, det er ikke en dårlig baggrund at have været revisor, men i mange af de jobs jeg har søgt, har det ikke hjulpet mig - før nu altså Inden jeg blev revisor, havde jeg også kun haft ufaglærte studiejobs bag mig, men nu har jeg lavet et karriereskifte og starter derfor lidt på bar bund igen og har ingen praktisk erfaring med de områder jeg søger...

Og nu er jeg også endelig gravid med nr. 2 (2 års kamp), så det gør heller ikke jagten lettere...

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anonym trådstarter

LilleMie skriver:

Det er bare rigtig svært at få foden indenfor døren ved HR er min erfaring. Men ja, det er ikke en dårlig baggrund at have været revisor, men i mange af de jobs jeg har søgt, har det ikke hjulpet mig - før nu altså Inden jeg blev revisor, havde jeg også kun haft ufaglærte studiejobs bag mig, men nu har jeg lavet et karriereskifte og starter derfor lidt på bar bund igen og har ingen praktisk erfaring med de områder jeg søger...

Og nu er jeg også endelig gravid med nr. 2 (2 års kamp), så det gør heller ikke jagten lettere...

Tillykke med graviditeten! Det er da fantastisk  Kan selvfølgelig godt se det gør jobjagten lidt sværere, det oplevede jeg også selv da jeg blev gravid samtidig med jeg bestod specialet (smart). Men glæden ved lille ny kan heldigvis overskygge meget.

Og jeg er nu helt sikker på du nok skal finde noget! Det må være spændende med et karriereskifte, men det er surt at det skal være svært at få foden indenfor. Det er ikke rimeligt at vi ikke bare kan komme i gang med at vise hvor dygtige vi er 

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Har du fået ringet?

Jeg har tænkt på dig og vil uddybe mit svar, nu jeg sidder ved computer (det tager så lang tid på iPad)..

Jeg synes også, det er angstprovokerende at søge job, så du er ikke alene, og jeg ved godt, at det er nemt at sidde og prøve at skubbe til dig. Men hvad værre for mig er; tænk, hvis man får jobbet og kommer ud på arbejdet, og de så bliver skuffet over én!? Det er jo svært at komme som nyuddannet uden at ane, hvad der forventes. Er alle andre bedre/klogere/hurtigere/mere erfaren end mig? Hvad forventer de, jeg kan? Vil de gennemskue mig med det samme og fortryde, at de ansatte mig?

Det er alt sammen helt normale tanker at bakse med, og jeg tror de fleste nyuddannede tænker sådan (og sådan set alle, der søger/starter i et nyt job). Læs evt artikler om det - det er et ret almindeligt emne, og det hjælper at vide, at man ikke er den eneste, der føler sig tabt bag en vogn og uindviet i det hemmelige mysterie, som alle andre synes at have løst.

Jeg har ikke fået ringet (masse praktiske gøremål I forbindelse med flytning) men jeg har tænkt meget på at gøre det, hvor jeg faktisk før har forsvoret det. Håber at kunne afmystificere det lidt i mit hoved først 

Jeg synes du rammer sømmet lige på hovedet med de ting du skriver og det betyder virkelig meget at vide at man ikke er den eneste med de tanker. 

Det er virkelig ærgerligt at have taget en uddannelse (for mit vedkommende i hver fald) der i den grad forsømmer at minde om at man skal bruge alt det teori i virkeligheden - og hvordan. Jeg føler mig helt på bar bund. Selv hvis jeg, som du siger, får et job. 

Men langt de fleste har et job så det er søreme da meget uheldigt hvis jeg ikke også kan få et 

Anmeld Citér

20. maj 2015

Babilooo

Hej

jeg arbejder som HR rekrutteringskonsulent.

Det er meget normalt at forlænge fristen, hvis man ikke føler man har fået nok kvalificerede kandidater... Derfor er det ikke en våd klud de vil nok bare have en større pulje at vælge ud fra. Faktisk er det positivt da puljen så ikke som udgangspunkt er stor.

jeg ville ikke sende en ny ansøgning overhoved - det virker i mine øjne kikset. Jeg ville ringe i stedet for og stille 1-2 relevante spm. til stillingen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.