storebror blive hjemme med mor og baby på barsel..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mor11 skriver:

Enig! Hvis man aktivt vælger jobbet fra for at passe børn, må det være fordi man vurderer man har råd UDEN tilskud af vores andres skattepenge. De er ligesom tiltænkt dem der er havnet i en træls situation uden deres gode vilje, ikke dem der selv vælger den.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2015

Mariposa2

Altså samfundet poster flere penge pr. barn i daginstitution end de gør ved at udbetale tilskud til pasning af eget barn. Forældrebetalingen i dagtilbud dækker jo kun 25 % af de reelle omkostninger, resten betaler kommunen. Så at nogle vælger at gå hjemme og få tilskud til pasning af eget barn på måske 3000 kr månedligt er ikke en dårlig forretning for kommunen, medmindre der så er for mange tomme pladser i institutionerne. 

Anmeld Citér

13. maj 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Mariposa2 skriver:

Altså samfundet poster flere penge pr. barn i daginstitution end de gør ved at udbetale tilskud til pasning af eget barn. Forældrebetalingen i dagtilbud dækker jo kun 25 % af de reelle omkostninger, resten betaler kommunen. Så at nogle vælger at gå hjemme og få tilskud til pasning af eget barn på måske 3000 kr månedligt er ikke en dårlig forretning for kommunen, medmindre der så er for mange tomme pladser i institutionerne. 

Du kan ikke gøre det op sådan, kommunen får jo heller ikke penge ind hvis kvinderne går hjemme og ikke har et arbejde. 

Anmeld Citér

13. maj 2015

Carina:-)

EBK skriver:

Men det skriver hun ikke. 

Du kan jo ikke frit tolke, når hun slet ikke skriver sådan. Hvis du læser hvad hun efterfølgende skriver, så er det også tiden efter barsel.

En anden ting.. Jeg er dybt dybt uenig i, at man bare skal sige sit job op, og så modtage en masse offentlige ydelser, så det alligevel kan løbe rundt, så man kan tulle rundt med ungerne derhjemme.

Vi har et samfundsansvar for, at være selvforsørgende, betale vores skat, så vores børn kan komme til lægen, til tandlægen, vi kan køre på vejene osv.

hvem tror du betaler gildet, når kvinder vælger at gå hjemme og få tilskud til det? Det gør de borgere som rent faktisk godt gider gå på arbejde!

Meeen nu er der jo ingen der snakker om kh osv -men derimod de tilskud de højst sandsynligt kan få i forvejen.

Og mhs til det tilskud fra kommunen - det vil jeg slet ikke blande mig i For jeg går udfra at der er noget hentet samfundsmæssigt set i at staten har besluttet at folk kan gå hjemme med deres bø.rn i et år udover barsel

Desuden så koster en inst plad væsentligt mere end de få ører vi spytter i kassen for en plads så tror faktisk det er billigere for kommunerne at give folk tilskud til at gå hjemme .

Og jeg tolker lige præcis som jeg vil - Jeg er da i min gode ret til at mene hvad jeg vil ,og hvad jeg læser udfra et indlæg er da min ret .

Jeg skriver jo heller ikke til dig at du ikke må mene som du gør-Det er en debat og der skal man regne med at alle ikke læser/ mener det samme som en selv .

Anmeld Citér

13. maj 2015

l.kjoeller skriver:

Synes godt nok du er noget fordømmende men kan være jeg læser det forkert. Jeg startede mit barn op efter 9 mnd så det havde god tid til med langsom tidsøgning at vende sig til og blive fortrolig med dagplejeren.  Ikke for at rende på cafe. Men fordi jeg mente  det var bedst på den måde at kunne gøre det over et par måneder.  Som jeg læser dit indlæg er det tidspunkt jeg valgte så udtryk for at jeg ikke magter barnet og hellere vil mig selv  

Ja du læser det forkert for jeg skriver udfra MINE erfaringer med MIT liv -Hvad du føler for og gør kan jeg jo af gode grunde ikke vide 

Og desuden så har jeg vel lov til at danne min mening og mine holdninger frit- Ligesom det står dig frit for at blive stødt over andres holdninger ;)

Anmeld Citér

13. maj 2015

Mor11 skriver:

Enig! Hvis man aktivt vælger jobbet fra for at passe børn, må det være fordi man vurderer man har råd UDEN tilskud af vores andres skattepenge. De er ligesom tiltænkt dem der er havnet i en træls situation uden deres gode vilje, ikke dem der selv vælger den.. 

Det er vel også det der ligges op til?

Hun skrev jo at hvis man ville priotere så kunne det for langt de fleste lade sig gøre.

Der er ikke nogen der skriver om kh osv - Men self har de ret til boligsikring og lign lige som alle andre der har valgt at sætte sig i en lejebolig også selv om de vælger kun at leve af mandens indtægt 

Anmeld Citér

13. maj 2015

l.kjoeller

Carina:-) skriver:

Ja du læser det forkert for jeg skriver udfra MINE erfaringer med MIT liv -Hvad du føler for og gør kan jeg jo af gode grunde ikke vide 

Og desuden så har jeg vel lov til at danne min mening og mine holdninger frit- Ligesom det står dig frit for at blive stødt over andres holdninger ;)

Det er nemlig  din ret. Har ikke sagt andet. Jeg læste det som meget dømmende men som jeg også skrev var dette måske misforstået  

Anmeld Citér

13. maj 2015

l.kjoeller skriver:

Det er nemlig  din ret. Har ikke sagt andet. Jeg læste det som meget dømmende men som jeg også skrev var dette måske misforstået  

Så er vi enige :)

Anmeld Citér

13. maj 2015

Mariposa2

Astoria skriver:

Du kan ikke gøre det op sådan, kommunen får jo heller ikke penge ind hvis kvinderne går hjemme og ikke har et arbejde. 

Nej, men du betaler heller ikke skat af de første 3-4-5000 du tjener. Er det så også forkert, hvis man kun arbejder de timer, som dækker ens person/grundfradrag?

Anmeld Citér

21. maj 2015

Loa

Og så er trådstarter væk, efter at have startet endnu en brand herinde.....

Sjovt som de indlæg der altid skaber mest ravage, aldrig bliver fulgt op på at TS, udover det første indlæg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.