storebror blive hjemme med mor og baby på barsel..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Ja det kunne være hyggeligt. Dog ikke noget for mig, jeg prøver at lade batterierne op når han er Afsted, jeg syntes det er hårdt med to unger hjemme en hel dag. 

storebror ville blive 2 prioteret 90. Procent af hjemmetiden, da lillesøster ingen rytme eller det store sovehjerte har. Det ville være syn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2015

Carina:-)

Jeg har altid haft søskende hjemme under barsel.

Vi har gået i legestue osv og det har været skønt at vide at jeg var den primære omsorgsperson i mine børns liv.

Jeg får ikke børn for at aflevere dem til andre der så kan få alle de fede oplevelser med dem -Så jeg har tager hver en mulighed for at være sammen med dem :) Og tror næppe nogen børn ville vælge en pædagog frem for tid med deres forældre- det ville da også være en falliterklæring som forældre hvis ens børn gjorde det...

Så go for it - den tid kommer aldrig tilbage og ingen børn tager skade af at være sammen med sine forældre frem for en inst. ( Jo nogen gør ,men fornemmer du ikke er i den liga ;)  

Anmeld Citér

13. maj 2015

EBK skriver:

Ja, det er meget mærkeligt, at mødre og fædre vælger at prioritere, at arbejde, så der kan komme mad på bordet 

Hun snakker jo om tiden under barsel :)

Anmeld Citér

13. maj 2015

sandramor skriver:

Okay så fik du da lige skåret alle over en kam der hva 

nej!! Jeg er alene med mine børn og jeg studerer og bagefter arbejder jeg fordi det blir jeg nødt til hvis jeg skal kunne forsørge mine børn  og nej! Jeg prioritere ikke tid alene.... Jeg er alene når mine børn sover ellers er jeg altid sammen med mine børn 

sååå nej det er altså er must for de fleste at skulle arbejde ellers kommer der ingen penge i kassen 

Nu er det jo tiden under barsel der snakkes om......

Anmeld Citér

13. maj 2015

gokkelok

Jeg synes det er fantastisk at du har valgt den beslutning, og er så sikker på det er den rigtige beslutningen. Ville ønske jeg selv havde det overskud  

Personligt, kender jeg mig selv for godt til, at manglende søvn med en lille baby, dræner mig helt vildt for energi. Så jeg ville ikke kunne overskue at have min datter hjemme hele tiden. Så min plan er at hun kommer i dagpleje - snart børnehave, med korte dage og flere fridage. 

Anmeld Citér

13. maj 2015

l.kjoeller

Tror det kommer helt an på hvilket barn man får hvordan oplevelsen bliver. Hvis man som vi gjorde får kolik og ørebarn tror jeg næppe det er en fest for storesøskende at være hjemme. Får man som min veninde et barn der har rytme næsten fra start og er roligt er det måske en anden snak. Synes også man skal have det in mente  hvor lang barsel man har. Og den store søskendes alder. For det ikke bliver en forvirring at det får fri eks i 8 mnd og så afsted igen. 

Anmeld Citér

13. maj 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Carina:-) skriver:

Hun snakker jo om tiden under barsel :)

Hvor skriver hun det?

Anmeld Citér

13. maj 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg havde Caroline hjemme da jeg var på barsel med Astrid. Hun var 15 mdr da Astrid kom. Det var dejligt Jeg nød at have begge mine unger hos mig. Pigerne hygge sig også sammen.Men det var hårdt for Caroline da hun så skulle starte i vuggestue da hun var 2,2 år. Der er fordele og ulemper ved at havde den store hjemme. Og man bør overveje, at den nye baby der kommer måske ikke er lige så nem som nr 1. Og ja at ungen skriger det vender den store sig til, men man skal huske at det jo ikke er sikkert at der lige er mulighed for at mor kan få hvilet når hun har brug for det. Caroline var lille da Astrid kom, så hun sov stadig til middag. Så jeg kunne sove sammen med dem når de sov til middag.

Jeg synes at grænsen gå ved 2 år, det er svært både at aktiver en 2 årig og passe en baby. Jeg må sige at jeg nød kun at have en baby hjemme da Amalie kom til. Til gengæld så fik de korte dage, og de nød at være af sted. 

Hvis ens barn ikke trives i det pasningstilbud man har valgt, så kunne det være man skulle vælge et andet.

Du skal gøre hvad du vil og hvad du synes er bedst for dine børn. Hel og lykke med det hele.

Anmeld Citér

13. maj 2015

A&F

Jeg ville også have gjort det , hvis ikke aldersforskellen var på tre år herhjemme og at jeg ikke skulle ud på arbejdsmarkedet efter barsel. Jeg er fortaler for at hvis man har mulighed, så passer man sine egne børn. Jeg gør så det, at storesøster får flere fridage istedet for at tage hende ud. Min svigerinde passer pt  begge sine børn hjemme. Hun tog den ældste der dengang var 4 år ud af børnehaven da hun gik på barsel med deres yngste. Og nu får hun så tilskud for at passe begge børn hjemme indtil skolestart . Og min veninde har et barn på snart 1 år, som ikke skal i vuggestue , da hun venter nr 5 om to måneder. Så kan hun lige så godt passe barnet på 1 år siger hun .  Hvis du føler, at det er det rigtige for jer ven, så gør det

Anmeld Citér

13. maj 2015

sandramor

Carina:-) skriver:

Nu er det jo tiden under barsel der snakkes om......

Hun skriver at børn kommer i institution fordi vi forældre prioritere at arbejde og have tid for os selv ergo må det jo være generelt hun mener og ikke under barsel....... Og det sys jeg er en meget forkert udtalelse og når man skriver det på den måde synes jeg man skærer alle over en kam og det er i mit hoved forkert 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.