..., skriver:
Hej 
Nogen som vil dele deres erfaringer med at have storebror/søster hjemme hele barslen sammen med lillebror/søster?
Min dreng skal være storebror (termin 1 okt) og vil på det tidspunkt være 19 måneder ca.
Jeg elsker tiden med min søn og opsiger hans vuggestueplads i morgen for at han kan være hjemme og hygge med mig og til sep/okt også med hans lillebror..
For mig er det meget unaturligt at skulle afleverer ham, når jeg alligevel skal gå hjemme..
I må meget gerne dele både positive og negative episoder, har i gået i legestue osv..
Jeg glæder mig og kan mærke at det er den rigtige beslutning for vores familie min søn er ikke særlig begejstret for at være i institutionen og har i forvejen meget korte dage og mange fridage..
Hilsen en mor som gerne vil nyde tiden med sine kære små
Det vil helt klart være den bedste tid i både hans og dit liv!! Så mit råd er at du skal tage ham hjem.
Jeg tog min 2 årige søn ud af DP også var han hjemme ved mig og lillebror. Siden hen sagde jeg mit job op, da vi skulle have vores datter (4. Barn) og blev fuldtidshjemmegående. Vores datter var hjemme,ved mig da nr 5, vores sidste barn,en søn kom. Alle børnene er startet i BH 1 år før skolestart, så de fik etableret nogle gode venskaber og også for at se om de var godt nok med inden skolestart.
Alle børnene har nydt tiden herhjemme og jeg har i den grad sat pris på hvert et sekund. Den bedste tid i mit og deres liv. Alle har haft deres sociale og faglige kvalifikationer i orden og er startet til tiden i skolen,og alle er i dag velfungerende.
Jeg kunne som deres mor,bare give dem så meget mere,end det de kunne få i institutionen, og jeg begriber heller ikke den der holdning... Jamen h*n har brug for at komme afsted!!! Øhh nej, børn i den alder har brug for ro til at udvikles, de har brug for deres familie, stabilitet, og de har ikke brug for en stresset hverdag.
Mine børn er i dag 20 år,17,14,10 og 7 år. Jeg begyndte på job igen da yngste mand var 3,5 år. Dog arbejder jeg kun deltid, for stadig at kunne være en stor del i deres liv.
Jeg er her altid når de kommer fra skole mv. Og jeg har i dag et meget nært og tæt forhold til alle børnene. Jeg mener bestemt at man skal nyde børnene mens man har dem, for pludselig er de store, og tiden flyver bare afsted.
Det bedste du kan gøre, er at vælge det der passer til jeres familie, men en ting er sikkert... Du skader IKKE dine børn ved at tage dem ud af institutionen!!!