Budget til Polterabend

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2015

l.kjoeller

For ikke på uheldigvis at udelukke nogen fra polteraben ( vi har jo ikke alle lige mange penge) synes jeg man som udgangspunkt  skal holde det omkring  500 kr. Aktiviterne er ikke lige så vigtige som de deltagende. Medmindre man VED hvad folk har råd til. Og ønsker man det skal være højere budget må man være villig til at spytte lidt ekstra i for dem der ikke kan således alle kan være med. Ville være synd for bruden/gommen at mangle en nær ven eller veninde f.eks..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2015

Sandratoft

charthys skriver:

sådan tror jeg altså aldrig det er i den virkelige verden....

og om ikke andet så kommer ansvaret vel ind ved at hun siger, -- hvis I overvejer at arrengere en polterabend for mig, ville jeg være glad for...

Forstår ikke helt at du synes bruden har et medansvar og i den virkelige verden Jeg lever i, har bruden altid været ret uvidende om hvad der foregår. 

Derudover, så synes jeg faktisk det mere er reglen end undtagelsen, at de piger der beslutter sig for at holde polterarbend for deres veninde, sætter sig sammen (eller oprettet en fb gruppe) hvor noget af det første der fastsættes, er budgettet og hvor mange penge man vil og kan bruge på sådan en dag. Jeg har aldrig været ude for at nogle meldte fra pga penge, fordi vi netop alle har været enige. 

Anmeld Citér

9. maj 2015

TNBC

charthys skriver:

sådan tror jeg altså aldrig det er i den virkelige verden....

og om ikke andet så kommer ansvaret vel ind ved at hun siger, -- hvis I overvejer at arrengere en polterabend for mig, ville jeg være glad for...

Jo, det tror jeg det er.

En polterabend er tit en overraskelse(folk der bliver "kidnappet), de tror de skal noget andet.. Der er jeg RET Sikker på at bruden intet har at skulle have sagt.

Typisk ved bruden/gommen ikke hvornår deres polterabend er, og det er typisk planlagt af deres nære venner/veninder, som arrangerer hele dagen, og sørger for at få inviteret dem der skal være med. (hvad der står under hvad en polterabend er)

Anmeld Citér

10. maj 2015

charthys

Yurie skriver:

Jo, det tror jeg det er.

En polterabend er tit en overraskelse(folk der bliver "kidnappet), de tror de skal noget andet.. Der er jeg RET Sikker på at bruden intet har at skulle have sagt.

Typisk ved bruden/gommen ikke hvornår deres polterabend er, og det er typisk planlagt af deres nære venner/veninder, som arrangerer hele dagen, og sørger for at få inviteret dem der skal være med. (hvad der står under hvad en polterabend er)

jeg kan kun snakke for mig selv. skulle jeg giftes ville jeg tage en snak med mine tætteste veninder og ligesom lade det hænge i luften, hvad jeg mente... det ansvar ville jeg tage.

og jeg har oplevet folk melde fra pga. økonomi. 

Anmeld Citér

10. maj 2015

TNBC

charthys skriver:

jeg kan kun snakke for mig selv. skulle jeg giftes ville jeg tage en snak med mine tætteste veninder og ligesom lade det hænge i luften, hvad jeg mente... det ansvar ville jeg tage.

og jeg har oplevet folk melde fra pga. økonomi. 

Så kan du jo ikke sige at sådan er det ikke i den virkelige verden, men at det er sådan du selv vil gøre.

Anmeld Citér

10. maj 2015

charthys

Yurie skriver:

Så kan du jo ikke sige at sådan er det ikke i den virkelige verden, men at det er sådan du selv vil gøre.

det med den virkelige verden var en henvisning til at bruden er totalt uvidende om at der bliver planlagt noget.

anyway. jeg holder på at jeg syntes det alt for ofte kører af sporet, ligesom transporten af konfimanderne fra kirken også ofte gør det.

Anmeld Citér

10. maj 2015

TNBC

det med den virkelige verden var en henvisning til at bruden er totalt uvidende om at der bliver planlagt noget.

anyway. jeg holder på at jeg syntes det alt for ofte kører af sporet, ligesom transporten af konfimanderne fra kirken også ofte gør det.

Der er jo sådan der som regel er, som jeg skrev i mit første  indlæg. Det er so  regel en overraskelse for brud og brudegom, at man så selv kan stikke til dem, betyder ikke at det er der der vil ske. Men regner da også med at ens bedste veninder kende en og ved hvad man ikke vil gøre..

Jeg er aldrig gået op i at bruge en formue på noget, kan heller ikke se hvorfor man skal hentes i limo eller noget, men folk kan gøre hvad de vil, men de skal så bare ikke brokke sig over at de ikke har nogen penge bagefter  

Anmeld Citér

10. maj 2015

charthys

Yurie skriver:

Der er jo sådan der som regel er, som jeg skrev i mit første  indlæg. Det er so  regel en overraskelse for brud og brudegom, at man så selv kan stikke til dem, betyder ikke at det er der der vil ske. Men regner da også med at ens bedste veninder kende en og ved hvad man ikke vil gøre..

Jeg er aldrig gået op i at bruge en formue på noget, kan heller ikke se hvorfor man skal hentes i limo eller noget, men folk kan gøre hvad de vil, men de skal så bare ikke brokke sig over at de ikke har nogen penge bagefter  

det er vi så enige i, - vælger man at stable det alt for stort op, så koster det det koster

Anmeld Citér

10. maj 2015

TNBC

charthys skriver:

det er vi så enige i, - vælger man at stable det alt for stort op, så koster det det koster

Nemlig, og så kan man ikke brokke sig over at man ingen penge har, eller sige; jamen der skal være stort,  man skal have en fed bil, øhh nej der skal man ikke.. man skal have en god dag...Og den behøver ikke koste en formue 

Anmeld Citér

10. maj 2015

lineog4

Jeg ville gøre det så billigt som muligt, men ved også godt at under 300 så er der ikke meget at gøre godt med.

vores økonomi er ikke trængt på den måde, men skal jeg fx smide 800 efter en polterabend, så har jeg 800 mindre at smide efter familieoplevelser og de vægter meget i mit liv. 

Var jeg ikke med i planlægningen og blev bedt om at komme og smide fx 2000 som en skrev herinde i en enkelt dag, så ville jeg uden tøven takke nej tak. Det samme egentlig med 1000 kr. 

Og holdt nogen polterabend for mig der havde kostet sådan ville jeg virkelig blive ked af det, det er da spild af penge (i min optik)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.