Budget til Polterabend

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2015

CaWi

Katafalk skriver:

Det kan jeg godt følge dig i. Som sagt gav vi 900 kr. for min søsters polterabend og faktisk synes jeg ikke at det kunne være gjort billigere.

Vi startede morgenen ud med fælles brunch med herrerne. Derefter havde vi latteryoga og tog så ind til byen og spiste frokost i en park. Så var vi til poledance og til sidst inde at indspille en cd. Om aftenen mødtes vi med herrerne igen og grillede (havde fået godt tilbud på aftensmad, så det holdt vi på 100 kr. pr. mand - og der var rigeligt med mad). Med i prisen var al mad HELE dagen, drikkevarer og snacks. 

Synes ærligt at det er svært at arrangere for mindre, hvis man også vil lave lidt og ikke selv medbringe noget. Vi hørte ikke nogle sure miner fra de deltagende omkring prisen. Selv synes jeg godt nok at det lå i den dyre ende for mig på SU, men det var virkelig prisen værd. Det var en super god dag og vi havde en fantastisk fest om aftenen.

Til mænd kommer man i hvert fald ikke langt. Min kæreste har lige været afsted. Pga de ikke vidste om vejret ville være godt, måtte de vælge indendørs gokart i stedet for uden dørs.

Et le mans på to timer kostede 800 kr pr person. Så var det mogen mad, middags mad, aftens mad, byturen bag efter osv.

De valgte så også pain ball. Så ialt for denne dag kom de op på knap 2000 kr. For gommen skal jo ikke selv betale.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2015

charthys

Mor11 skriver:

Uden at vide det, så tror jeg egentlig ikkr det er bruden selv der forventer det helt store og at folk bare skal punge ud med større beløb. Ofte tror jeg arrangørende har de største forventninger og krav fordi det bare skal være den fedeste dag med 117 aktiviteter osv.

som brud tror jeg da man bliver rørt og beæret bare over bare at få en polterabend i det hele taget, hvad end den så indebærer det ville jeg i hvertfald  

måske er det ikke bryden der arrengerer det, men hun har medansvar. hvis hun tager stilling og melder ud at det betyder mere for hende at alle kan være med med god samvittighed, så kan hun forhåbentlig sætte baren på et fornuftigt niveau

Anmeld Citér

9. maj 2015

L&V

Det kommer jo meget an på hvor mange man er og hvad man skal. Det sidste jeg var til var vi ca 20 piger og gav ca 700 hver mændene var ca samme antal og gav lidt mere.

Vi gav bruden et faldskærmsudspring, en motor cykeltur og spiste en masse lækkert mad og drak en masse.

om aftenen mødtes vi med mændene på en restaurant som kun havde åben for os og spiste og festede videre.

mændene havde været i baboon city og lave noget duel halløj og ja noget mere jeg ik ka huske..

Anmeld Citér

9. maj 2015

Maj&Baby

I vores vennegruppe plejer vi at have et budget på 600-1000 kr, jeg synes ærlig talt det er en umulig opgave at lave det billigere hvis man både skal have nogen fede aktiviteter og mad samt drikkevarer til hele dagen. Vi skal afsted igen til sommer hvor budgettet er 500 pr mand, og det mærkes tydeligt på aktiviteterne, desværre ! 

Synes doc det oftest kan lade sig gøre at få det billigere hvis man er mange da det så kan være nemmere at forhandle sig til en god pris 

håber i finder en god løsning og får en rigtig dejlig polterabend 

Anmeld Citér

9. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
charthys skriver:

måske er det ikke bryden der arrengerer det, men hun har medansvar. hvis hun tager stilling og melder ud at det betyder mere for hende at alle kan være med med god samvittighed, så kan hun forhåbentlig sætte baren på et fornuftigt niveau

Medansvar? Hvem skulle bruden ytre sig til? En polterabend skal da komme som en overraskelse, så bruden ved da forhåbentlig ikke hvem der arrangerer og OM der bliver arrangeret noget overhovedet  

Anmeld Citér

9. maj 2015

Mum33

CaWi skriver:

Til mænd kommer man i hvert fald ikke langt. Min kæreste har lige været afsted. Pga de ikke vidste om vejret ville være godt, måtte de vælge indendørs gokart i stedet for uden dørs.

Et le mans på to timer kostede 800 kr pr person. Så var det mogen mad, middags mad, aftens mad, byturen bag efter osv.

De valgte så også pain ball. Så ialt for denne dag kom de op på knap 2000 kr. For gommen skal jo ikke selv betale.

Men man behøver jo ikke kun lave dyre ting. Man kan jo finde på masser af sjov der ikke koster noget. Til min venindes polterabend var vi ude og køre traktor løb. Han kendte vi privat og han fik et par flasker vin for det. Efterfølgende grillede vi pølser og fik dåsebajer i deres baghave. Det var sindssygt hyggeligt. Vi poledansede, og spiste sushi ved hendes søster om aftenen. Alt incl kom vi af med 500 kr pr person.

synes det er helt vildt at bruge så mange penge,  og synes faktisk man stiller folk i en rigtig uheldig situation ved at arrangere noget så dyrt. I forvejen er der super dyrt med gaver, tøj, mm., så det kan jo afholde folk fra at deltage. Har hørt om flere og flere, der melder fra pga prisen. Rigtigt ærgerligt at man ikke finde et leje hvor alle kan være med. 

Anmeld Citér

9. maj 2015

Mum33

Maj&Baby skriver:

I vores vennegruppe plejer vi at have et budget på 600-1000 kr, jeg synes ærlig talt det er en umulig opgave at lave det billigere hvis man både skal have nogen fede aktiviteter og mad samt drikkevarer til hele dagen. Vi skal afsted igen til sommer hvor budgettet er 500 pr mand, og det mærkes tydeligt på aktiviteterne, desværre ! 

Synes doc det oftest kan lade sig gøre at få det billigere hvis man er mange da det så kan være nemmere at forhandle sig til en god pris 

håber i finder en god løsning og får en rigtig dejlig polterabend 

Det kan da sagtens lade sig gøre at lave noget super sjovt, der ikke koster alverden. Det er da så misforstået, at det kun bliver en god dag, hvis man laver noget dyrt. Det kommer vel forhåbentlig an på selskabet og ikke programmet. De fedeste polterabender jeg har været til, har været hvor der er tænkt kreativt, og ikke bare i dyre og fede aktiviteter. Tværtimod har folk meldt fra til de dyre polterabender, fordi det er for dyrt for dem at deltage. Ærgerligt ...

Anmeld Citér

9. maj 2015

CaWi

Abemor skriver:

Men man behøver jo ikke kun lave dyre ting. Man kan jo finde på masser af sjov der ikke koster noget. Til min venindes polterabend var vi ude og køre traktor løb. Han kendte vi privat og han fik et par flasker vin for det. Efterfølgende grillede vi pølser og fik dåsebajer i deres baghave. Det var sindssygt hyggeligt. Vi poledansede, og spiste sushi ved hendes søster om aftenen. Alt incl kom vi af med 500 kr pr person.

synes det er helt vildt at bruge så mange penge,  og synes faktisk man stiller folk i en rigtig uheldig situation ved at arrangere noget så dyrt. I forvejen er der super dyrt med gaver, tøj, mm., så det kan jo afholde folk fra at deltage. Har hørt om flere og flere, der melder fra pga prisen. Rigtigt ærgerligt at man ikke finde et leje hvor alle kan være med. 

Som jeg skrev i det indlæg hvor jeg det var henvendt som en aften for piger, så kommer det utroligt an på hvordan personen er. 

Det er jo ikke sikkert at en rigtig aktion pige/mand, synes det er super fedt at sidde og få ordnet fødder eller anden wellnes.

Og imens den der skal giftes få det ordnet, sidder resten så og venter. Ingen kender hinanden, tavheden er overvældende osv osv osv.

Nogle synes det er grænseoverskridende at skulle klædes ud og sælge kys, for at tjene ind til sin aftens mad.

Jeg kunne blive ved.

Det er fint at nogen kan holde det på 300-500 kr. Og det er fint at nogen bruger 2000 kr.

Vi har i vores kreds ikke været udsat for at nogen har sagt ned pga beløbet. Og vi ved vores venner heller ikke ville sige fra når vi en dag skal giftes, fordi det er 200 kr dyrerr end de måske havde regnet med.

Men selvfølgelig hvis folk har MEGET forskellig indkomst og ikke kan være med, så må man jo se på beløbet igen.

Anmeld Citér

9. maj 2015

charthys

Mor11 skriver:

Medansvar? Hvem skulle bruden ytre sig til? En polterabend skal da komme som en overraskelse, så bruden ved da forhåbentlig ikke hvem der arrangerer og OM der bliver arrangeret noget overhovedet  

sådan tror jeg altså aldrig det er i den virkelige verden....

og om ikke andet så kommer ansvaret vel ind ved at hun siger, -- hvis I overvejer at arrengere en polterabend for mig, ville jeg være glad for...

Anmeld Citér

9. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
charthys skriver:

sådan tror jeg altså aldrig det er i den virkelige verden....

og om ikke andet så kommer ansvaret vel ind ved at hun siger, -- hvis I overvejer at arrengere en polterabend for mig, ville jeg være glad for...

Sådan har det nu været i min verden, til de par polterabender jeg har været med til  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.