Rengøring mens baby er vågen? Gør I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Looni skriver:

Ej, må jeg spørge hvor gammel hun er nu, og om hun stadig er bange for støvsugeren og alt andet der larmer?

- jeg har nemlig en søn der er nøjagtig ligesådan  - han er 20mdr og han kan slet ikke ha' støvsugeren, foodprocessoren, blenderen osv.. SUK

Hun er lige blevet 3 og er ikke længere bange for alt, men elsker stadig ikke ting der larmer. Jeg ved ikke hvornår skiftet kom, men det er ikke så frygtelig længe siden hun stadig brokkede sig over diverse køkkenmaskiner. Hele sidste sommer var hun stadig bange for græsslåmaskinen, og hun sagde lige idag at hun var bange for motorcykler (der kom en forbi os) - altså ikke hvis de er slukkede, hun sidder gerne på dem, men bryder sig ikke om larmen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2015

namaha

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg er uenige i hvorvidt jeg kan gøre rent når vores søn på 12 uger er vågen. Jeg vil absolut ikke gøre rent i hans vågne timer. Det vil jeg hellere når han sover. Jeg vil hellere nyde ham og aktivere/stimulere ham når han er vågen. Han kommer først og det at gøre rent kan man altid gøre. Tiden med min søn er dyrebar og kommer aldrig igen. 

Kæresten derimod mener godt at jeg lige kan gøre lidt rent mens han er vågen. Han vil ikke tage skade af at ligge lidt for sig selv. Nej, det vil han ikke men jeg ved bare at jeg vil få det skidt med mig selv og dårlig samvittighed hvis jeg gik og gjorde rent mens han er vågen. 

Hvad gør I? Hvad mener I? 

Nu har jeg ikke født endnu.

men jeg tænker at jeg godt kan tage opvasken (har opvaskermaskine), vasketøjet, og rydde op hist og pist hun er vågen, hun skal jo ikke bæres rund på 24/7 for så udvikler hun sig ikke.

Men sådan noget som støvsugning, og gulvvask, venter jeg med tilnavn sover, det er mest fordi støvsugning larmer og vores datter skal kunne sove selvom vi laver ting, selvfølgelig vil jeg ikke støvsuge i det rum hun sover i, men i de andre kan jeg godt.

nu får vi at se hvordan det bliver når hun kommer til verden 

Anmeld Citér

27. april 2015

AnnaK89

Ja jeg kan sagtens rydde op og gøre rent når Karla er vågen - hun er knap 8 mdr. 

Jeg indrømmer gerne, at nogle af de dage jeg har fri fra mit studie, bruger jeg tiden på at sove eller hygge med min mand når hun sover. Og andre dage kan jeg sagtens bare gøre rent når hun sover. Det kommer lidt an på hvor hektisk min hverdag har været og hvor meget søvn-underskud jeg har

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.