Rengøring mens baby er vågen? Gør I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.673 visninger
32 svar
51 synes godt om
26. april 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg er uenige i hvorvidt jeg kan gøre rent når vores søn på 12 uger er vågen. Jeg vil absolut ikke gøre rent i hans vågne timer. Det vil jeg hellere når han sover. Jeg vil hellere nyde ham og aktivere/stimulere ham når han er vågen. Han kommer først og det at gøre rent kan man altid gøre. Tiden med min søn er dyrebar og kommer aldrig igen. 

Kæresten derimod mener godt at jeg lige kan gøre lidt rent mens han er vågen. Han vil ikke tage skade af at ligge lidt for sig selv. Nej, det vil han ikke men jeg ved bare at jeg vil få det skidt med mig selv og dårlig samvittighed hvis jeg gik og gjorde rent mens han er vågen. 

Hvad gør I? Hvad mener I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Både og faktisk. Begge vores unger har nydt at følge med i støvsugerens rasen. Det jo lidt det samme som madlavning ska du så også vente med det? Det er i min verden lige så vigtig at blive og lære at stimulere sig selv som at det er af mor. 

Anmeld Citér

26. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg er uenige i hvorvidt jeg kan gøre rent når vores søn på 12 uger er vågen. Jeg vil absolut ikke gøre rent i hans vågne timer. Det vil jeg hellere når han sover. Jeg vil hellere nyde ham og aktivere/stimulere ham når han er vågen. Han kommer først og det at gøre rent kan man altid gøre. Tiden med min søn er dyrebar og kommer aldrig igen. 

Kæresten derimod mener godt at jeg lige kan gøre lidt rent mens han er vågen. Han vil ikke tage skade af at ligge lidt for sig selv. Nej, det vil han ikke men jeg ved bare at jeg vil få det skidt med mig selv og dårlig samvittighed hvis jeg gik og gjorde rent mens han er vågen. 

Synes jeg sagtens man kan, det handler jo ikke om flere timer han ligger alene. 

Tænk hvis man har et barn der kun tager powernappes, hvornår skulle man så få gjort nogrt, og som der bliver sagt, hvad med mad, toiletbesøg.. selvSelvfølgelig  skal man stimulere dem, men det behøver ikke at være hele tiden. 

Så både og..

Anmeld Citér

26. april 2015

Abracadabra

En så lille baby bliver fint stimuleret af dagligdags aktiviteter. Så små børn bliver let overstimulerede. 

Selvfølgelig skal du da gøre rent, når han er vågen! 

Anmeld Citér

26. april 2015

Abracadabra

En så lille baby bliver fint stimuleret af dagligdags aktiviteter. Så små børn bliver let overstimulerede. 

Selvfølgelig skal du da gøre rent, når han er vågen! 

Anmeld Citér

26. april 2015

Fremad

Her er min datter vokset op med at være en del af alt i dagligdagen, enten var hun på armen, i skråstol eller på legeTæppe...

Som enlig eller bare generelt som forældre med et barn der er mere og mere vågen er det umuligt at nå alt når den lille er lagt... Og så længe man ikke står dagen lang op gør rent så ser jeg intet forkert i det...

Anmeld Citér

26. april 2015

Loan

Her bliver der os gjort rent når de er oppe. Lucka på snart 9 mdr elsker når der bliver støvsuget, så rejser han sig op af den og grund med rundt med den, det har han yndet at gøre snart 2 måneder og han griner lige lystigt nu som dengang når vi er igang.

plejer dog som regl at vaske gulv når han sover, fordi den praktisk bare er lettere da han VIRKELIG gerne vil deltage 

Anmeld Citér

26. april 2015

God-mor

Anonym skriver:

Jeg ordnede også praktiske ting, da min datter var vågen, så lagde jeg hende bare hvor jeg var og så snakkede vi sammen imens. Den dag i dag knap to år efter, har jeg også et barn som ikke forventer at der er underholdning HELE TIDEN jeg har absolut ikke dårlig samvittighed. 

Anmeld Citér

26. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Som Abracadabra skriver, så bliver han også stimuleret af at se mor gøre rent eller lave andre dagligdagsting. Og så små børn har slet ikke kapacitet til at blive kigget i øjnene/sunget for/leget med non stop. De skal også have lov til at "stene" lidt.

Anmeld Citér

26. april 2015

SandraXOXO

Da min datter var 12 uger brugte jeg hendes vågne tid med hende. Og så ordnede jeg hytten når hun sov og bad kæresten ta halvdelen af det huslige på sig fordi jeg også selv var træt og var oppe om natten med baby  (hvilket han nægter/nægtede da han synes det er 'kvinde arbejde' at gøre rent) men altså, jeg synes ikke tiden var til hovederengøring osv før baby var 6 mdr. Ved så ikke om det bare er mine babyer der har fået meget opmærksomhed eller? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.