Rengøring mens baby er vågen? Gør I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Tak for svar! Så er det nok bare mig der skal slappe lidt af. Men er det ikke okay at jeg kun gør det når han sover?? Er det så slemt at jeg ikke vil gøre det når han er vågen?? 

Nej, det er vel ikke slemt, men tror, det er sundt for alle parter, at de indgår i dagligdagen. 

Måske savner din mand, at I kan sidde ned og slappe af og hygge Jer sammen, når barnet sover? Eller hvorfor er det blevet et issue?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2015

lineog4

Det bestemmer du vel helt selv, hvis du gerne vil sidde og tulle med den lille og har det godt med det, så gør du det. Hvis du derimod har det godt med at svinge en støveklud mens baby er med, så gør du det.

det har været meget forskelligt hvordan mine børn har været, hvad jeg har følt for osv. Men har nu altid kunnet tulle lidt rundt og snakke om det jeg lavede, så, oplevede - personligt tror jeg bærn bliver lige så vel stimuleret af at være en del af de voksnes hverdag, høre de ord vi sætter på vores hverdag. Og ja så kan man jo også synge mange sange mens man støver af 

Anmeld Citér

26. april 2015

Soffy27

Herhjemme gjorde jeg begge dele.. Men for det meste når han var vågen.. At svinge en støvsuger når baby sover = meget sur og vågen baby! 

Og begge mine er super gode til at aktivere sig selv - hvilket altså (i min verden) er skønt. 

Tror også du skal huske dig selv lidt! Nu er din baby så lille, men hvis du skal være på når baby er vågen, gøre rent når baby sover - hvornår har du så tid til dig selv og din mand.. 

At være mor er skønt - og nyd det endelig - meeen husk din mand også, og ikke mindst dig selv. Du skal også lade batterierne op ind imellem, og det gøres altså bedst når baby sover 

Anmeld Citér

26. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Nu er jeg så heldig at han sover 4 timer i streg så på de 4 timer kan jeg nå meget. Toiletbesøg og når vi spiser morgenmad og aftensmad gør jeg selvfølgelig når han er vågen. Så kommer han bare med og i skråstolen. 

Men du gør jo bare hvad du vil, men kan det tænkes at han måske tænke på dig, hvornår du får lov til at slappe af(tænker hvis du gør rent når baby sover, hvornår sidder/ligger du så bare ned og bare laver ingenting), eller han måske gerne vil have tid med dig, når baby sover? 

Men det er ingen forkert måde at gøre det på, men spørg din kæreste hvorfor han nævner det? Så længe huset ikke ligner en svinesti er det vel ligemeget hvornår der bliver gjort rent. 

Anmeld Citér

26. april 2015

Carina:-)

Både og . 
jeg har støvsuget og lige smidt en vask over også selv om de var vågne . 
men har primær brugt min tid med dem - Nu ammede jeg også og har haft hyggespisere der brugte lang tid ved brystet og godt nok kan jeg multitaske men har dog ikke kunnet andet end at sidde i sofaen når jeg ammet så det kom lidt af sig selv at jeg var sammen med baby i de vågne timer og ordne så hus under søvn . 

Anmeld Citér

26. april 2015

EnGodMor

Både og. 

Hvis det bare er rengøring af fx wcet eller et andet rum, så tager det jo ikke så lang tid, og så ville jeg mene at man sagens kunne Gøre det rent på den korte tid. 

Da børn hellere ikke skal stimuleres 24.7, men os kan og vil ligge for dem selv lidt. 

Men hvis det er en time eller mere, så ville jeg vente til den lille sov. 

Men fordi man lige ordner lidt her og der, så kan den lille jo sagens ligge og kigge på det man laver, mens man indimellem snakker med den lille

Anmeld Citér

26. april 2015

Mor til Ella

Selvfølgelig

Synes det er vigtigt at de lære fra starten af at der er en hverdag der skal hænge sammen, og det gælder alt fra nu skal mor gøre sig klar så nu underholdende i jer selv, og gør også rent, lægger tøj sammen m.m... 

Mine piger lærte hurtigt at man nogle gange må aktivere sig selv, og det nyder vi altså god af idag

Anmeld Citér

27. april 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84
Anonym skriver:

Nej madlavning kan jeg godt gøre mens han sidder i skråstolen men nu er det min kæreste der laver mad herhjemme så det er ikke relevant.

Tænker alle lyde og indtryk er vigtige. Læs ham på gulvet / kravlegård hvorend du nu går hen. Skrå stol tænker jeg da ik er nødvendigt endnu lad ham lægges og.nyde at være med i fri bevægelse. ( ved godt det er en anden snak)  

Anmeld Citér

27. april 2015

SandraXOXO

ErDetSnartNU skriver:

Whaaat? Findes der stadig mænd, der mener, at det er kvindens arbejde at gøre rent??!  Jeg håber godt nok du fik lært ham, at det er et fælles arbejde, sådan at den opfattelse og arbejdesmoral ikke gives videre til jeres b*rn  Jeg synes det er rigtig synd for dig, hvis du står med det hele alene 

Njaa jeg har forsøgt (læs: virkelig virkelig kæmpet længe!) Men det ender i råb og skrig og skænderi hvis han skal så meget som at vaske op. Så det er nemmere at gøre det selv. For ja, ellers bliver det jo bare ikke gjort og jeg kan ikke holde ud at bo i rod og snavs. 

Anmeld Citér

27. april 2015

Looni

Lomm skriver:

Vores pige var sådan en der kun power nappede, max 25min medmindre hun lå med mit bryst i munden, så jeg lavede aldrig noget. Senere da hun kunne sidde selv begyndte jeg, men der var hun bange for støvsugeren (og alt andet der larmede). Ved selvfølgelig ikke med 100% sikkerhed at det var FORDI jeg ikke gjorde det da hun var lille, men vil ihvertfald nu larme så meget som muligt omkring lillebror 

Ej, må jeg spørge hvor gammel hun er nu, og om hun stadig er bange for støvsugeren og alt andet der larmer?

- jeg har nemlig en søn der er nøjagtig ligesådan  - han er 20mdr og han kan slet ikke ha' støvsugeren, foodprocessoren, blenderen osv.. SUK

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.