Rengøring mens baby er vågen? Gør I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2015

FruStolpe

Selvfølgelig gør jeg rent imens hun er vågen. 

Hun er 11 måneder nu, og jeg har altid ordnet de praktiske ting når hun var vågen, ellers ville jeg jo aldrig få tid til at sidde ned og slappe af 

Så jeg er meget enig med din kæreste her 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Hvis dit barn gerne vil ligge alene, så hvorfor ikke? du kan jo stadigvæk snakke med det

Anmeld Citér

26. april 2015

ErDetSnartNU

SandraXOXO skriver:

Da min datter var 12 uger brugte jeg hendes vågne tid med hende. Og så ordnede jeg hytten når hun sov og bad kæresten ta halvdelen af det huslige på sig fordi jeg også selv var træt og var oppe om natten med baby  (hvilket han nægter/nægtede da han synes det er 'kvinde arbejde' at gøre rent) men altså, jeg synes ikke tiden var til hovederengøring osv før baby var 6 mdr. Ved så ikke om det bare er mine babyer der har fået meget opmærksomhed eller? 

Whaaat? Findes der stadig mænd, der mener, at det er kvindens arbejde at gøre rent??!  Jeg håber godt nok du fik lært ham, at det er et fælles arbejde, sådan at den opfattelse og arbejdesmoral ikke gives videre til jeres b*rn  Jeg synes det er rigtig synd for dig, hvis du står med det hele alene 

Anmeld Citér

26. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Altså jeg gør ikke mega hovedrent i hendes vågentid når vi er alene hjemme. Men kan da godt svinge støvsugeren eller tage opvasken, rydde op eller lign.

Hun er 4mdr nu og gider faktisk ikke glo på sin mor non stop nogen gange brokker hun sig fordi hun får nok af mig og bare gerne vil ligge og lege lidt selv

jeg synes det er SÅ dejligt med en baby der godt kan underholde sig selv i en halv times tid, især om morgenen hvor den store også skal gøres klar til bhv osv  

Anmeld Citér

26. april 2015

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Både og faktisk. Begge vores unger har nydt at følge med i støvsugerens rasen. Det jo lidt det samme som madlavning ska du så også vente med det? Det er i min verden lige så vigtig at blive og lære at stimulere sig selv som at det er af mor. 

Nej madlavning kan jeg godt gøre mens han sidder i skråstolen men nu er det min kæreste der laver mad herhjemme så det er ikke relevant.

Anmeld Citér

26. april 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Synes jeg sagtens man kan, det handler jo ikke om flere timer han ligger alene. 

Tænk hvis man har et barn der kun tager powernappes, hvornår skulle man så få gjort nogrt, og som der bliver sagt, hvad med mad, toiletbesøg.. selvSelvfølgelig  skal man stimulere dem, men det behøver ikke at være hele tiden. 

Så både og..

Nu er jeg så heldig at han sover 4 timer i streg så på de 4 timer kan jeg nå meget. Toiletbesøg og når vi spiser morgenmad og aftensmad gør jeg selvfølgelig når han er vågen. Så kommer han bare med og i skråstolen. 

Anmeld Citér

26. april 2015

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Altså jeg gør ikke mega hovedrent i hendes vågentid når vi er alene hjemme. Men kan da godt svinge støvsugeren eller tage opvasken, rydde op eller lign.

Hun er 4mdr nu og gider faktisk ikke glo på sin mor non stop nogen gange brokker hun sig fordi hun får nok af mig og bare gerne vil ligge og lege lidt selv

jeg synes det er SÅ dejligt med en baby der godt kan underholde sig selv i en halv times tid, især om morgenen hvor den store også skal gøres klar til bhv osv  

Her har vi også en datter der skal gøres klar om morgenen og så er han bare med rundt omkring hvor vi nu er så der er han nødt til at ligge lidt selv.

Anmeld Citér

26. april 2015

Anonym trådstarter

Tak for svar! Så er det nok bare mig der skal slappe lidt af. Men er det ikke okay at jeg kun gør det når han sover?? Er det så slemt at jeg ikke vil gøre det når han er vågen?? 

Anmeld Citér

26. april 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Tak for svar! Så er det nok bare mig der skal slappe lidt af. Men er det ikke okay at jeg kun gør det når han sover?? Er det så slemt at jeg ikke vil gøre det når han er vågen?? 

Nej, det er ikke slemt, hvis du ikke vil gøre det.

Du skal jo gøre det, som DU har det godt med...

Anmeld Citér

26. april 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Anonym skriver:

Vores pige var sådan en der kun power nappede, max 25min medmindre hun lå med mit bryst i munden, så jeg lavede aldrig noget. Senere da hun kunne sidde selv begyndte jeg, men der var hun bange for støvsugeren (og alt andet der larmede). Ved selvfølgelig ikke med 100% sikkerhed at det var FORDI jeg ikke gjorde det da hun var lille, men vil ihvertfald nu larme så meget som muligt omkring lillebror 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.