Endnu et nederlag i statsamtet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2010

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
jimbix skriver:

Altså hvis det er dig der flytter og det er dig som ungerne har addresse ved så får du jo nogle børne penge og ting og sager så hvorfor kan de penge ikke gå til ungerne som skal besøge derse far eller hjem fra deres far ? børne penge skal vel gå til ungerne ?

De børnepenge jeg får går skam også til ungerne. Men synes nu i forvejen det er svært at få pengene til at slå til nogengange, da jeg er sygemeldt, og derfor får kontanthjælp. Så det er altså ikke sådan at de penge jeg bruger på luksus kunne gå til mine børn i stedet... for dem er der sgu ikke mange af.

Kan godt fornemme du ikke har meget forståelse for min situation...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2010

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Hmm og så skal de så holde op med at spise, når alle pengene går til transport? 

TAK for din forståelse...

Anmeld

21. februar 2010

Michael healer

c skriver:

Det er da mærkeligt for min mands datter flyttede med sin mor og hendes mand og deres fælles datter til odense (vi bor selv i ballerup) og der fik vi den melding at vi skulle betale halvdelen af udgifterne,hvilket ville betyde at vi ca skulle af med 1000 kr ekstra om måneden. Det var vores økonomi bare slet ikke til så vi måtte til sidst opgive at få hende på weekend.

Jeg synes det er smadder unfair at det skal koste den anden forælder penge de måske slet ikke har fordi den ene forælder tager en beslutning om at flytte så hvis den regel er lavet om synes jeg kun det er godt. Men synes da selvfølgelig også det er trist for dig at det skal gå ud over dine uddannelsesmuligheder. Men set fra et større perspektiv støtter jeg 100% den ændring...

-s

Hej

Er i ikke berettiget til at få økonomisk hjælp fra kommunen, hvis i ikke selv har råd ?

mvh Michael

Anmeld

21. februar 2010

Pip67

Rikke skriver:

De børnepenge jeg får går skam også til ungerne. Men synes nu i forvejen det er svært at få pengene til at slå til nogengange, da jeg er sygemeldt, og derfor får kontanthjælp. Så det er altså ikke sådan at de penge jeg bruger på luksus kunne gå til mine børn i stedet... for dem er der sgu ikke mange af.

Kan godt fornemme du ikke har meget forståelse for min situation...

Har du prøvet at snakke med statsforvaltning om din økonomiske situation hvis du skulle flyt? Er du ikke bange for at faren søger midlertidig bopæl? Eller hvor gammel er dit barn? Efter 3 års alderen er der hvor statsforvaltninger/retten pleje at "flyt" barnet over til faren hvis ma flytter. Dog er det ikke noget jeg tør stats på.

Meget få gang har de faktisk gå med til at du ikke skal betale transport pga. din økonomi.

Men det er vel Statsforvaltning Midtjylland?

Jeg drømmer også om at flyt til Jylland hvor hele min netværk er, men gør det ikke pga. frygt for den lov. Ganske enkelt fordi jeg ikke tør miste bopælsretten. Jeg har set kvinde miste deres børn pga. at flyt.

Loven gør folk også syg af stress desværre.

Anmeld

22. februar 2010

Pige2009

jimbix skriver:

Altså hvis det er dig der flytter og det er dig som ungerne har addresse ved så får du jo nogle børne penge og ting og sager så hvorfor kan de penge ikke gå til ungerne som skal besøge derse far eller hjem fra deres far ? børne penge skal vel gå til ungerne ?

Der er også udgifter til institution, tøj osv. Børnepengene dækker jo ikke engang institutionsplads, og på en KH er det så vidt jeg kan se svært nok at få det til at hænge sammen i forvejen.

K.h. Linda

Anmeld

4. april 2010

T-8600

Der er jo delte meninger, og som regel 2, kvindens og mandens.

Dog er det rart at se og høre kvindelige kommentarer som støtter manden, som VIRKELIG bliver til den "svage" part når vi taler samvær med videre.

I kvinder som beder manden om at tage mere del i barnet, hvilket jeg tror at mange mænd gerne vil, glemmer ligesom at tildele mere tid i samværet, for mærkeligt nok skal manden tage del i alt andet end at have halvt samvær. For mit vedkommende er det udelukke statsamtet og moderens skyld at jeg ikke har halvt samvær.

Jeg er mindst lige så meget far som "hun" er mor, og jeg forstår simpelthen ikke systemet, min datter ville få mange flere muligheder for udvikling hvis hun tilbragte mere tid hos mig. I stedet for mister jeg mere og mere lysten til samvær fordi jeg bliver sat ud på et sidespor af moderen og statsamtet.

Det skal nævnes at der er 2 årsager til at jeg kun blev "tildelt" weekend samvær, nr. 1, jeg er selvstændig og statsamtet vurderet, uden at spørge ind til min dagligdag, at jeg ikke havde nok tid. nr. 2, moderen og jeg kunne ikke samarbejde.

Hvorfor skal barnet straffes med kun at se moderen, når man ikke kan samarbejde, hvorfor ikke tage udgangspunkt i 7/7 ???

Det hele leder mig til at sige: Det kan ALDRIG blive faderens problem at du vil flytte til den anden ende af landet eller hvad du vil, uddannelse, familie eller lign., fra mit synspunkt er det rigeligt hvis han skulle betale halvdelen. Vend den om, ville du betale halvdelen hvis han besluttede sig for at flytte til Australien?

Det er dit liv ikke din ex, og der er jo konsekvenser ved alting, og det må du jo tage vare på. 

Måske er der den mulighed at børnene ser deres far noget mere og I dermed kan nedsætte udgiften til transport.?

Jeg kan godt se at det er en træls situation du er i og jeg skriver kun dette for eventuelt at ændre dit syn lidt, kamp mellem forældre er aldrig godt for barnet, og hvis mange kunne være lidt mindre egoistiske, var det hele lidt nemmere.

Venligst T-8600

Anmeld

24. april 2010

Con

T-8600 skriver:

Dog er det rart at se og høre kvindelige kommentarer som støtter manden, som VIRKELIG bliver til den "svage" part når vi taler samvær med videre.

I kvinder som beder manden om at tage mere del i barnet, hvilket jeg tror at mange mænd gerne vil, glemmer ligesom at tildele mere tid i samværet, for mærkeligt nok skal manden tage del i alt andet end at have halvt samvær. For mit vedkommende er det udelukke statsamtet og moderens skyld at jeg ikke har halvt samvær.

Jeg er mindst lige så meget far som "hun" er mor, og jeg forstår simpelthen ikke systemet, min datter ville få mange flere muligheder for udvikling hvis hun tilbragte mere tid hos mig. I stedet for mister jeg mere og mere lysten til samvær fordi jeg bliver sat ud på et sidespor af moderen og statsamtet.

Det skal nævnes at der er 2 årsager til at jeg kun blev "tildelt" weekend samvær, nr. 1, jeg er selvstændig og statsamtet vurderet, uden at spørge ind til min dagligdag, at jeg ikke havde nok tid. nr. 2, moderen og jeg kunne ikke samarbejde.

Hvorfor skal barnet straffes med kun at se moderen, når man ikke kan samarbejde, hvorfor ikke tage udgangspunkt i 7/7 ???

Det hele leder mig til at sige: Det kan ALDRIG blive faderens problem at du vil flytte til den anden ende af landet eller hvad du vil, uddannelse, familie eller lign., fra mit synspunkt er det rigeligt hvis han skulle betale halvdelen. Vend den om, ville du betale halvdelen hvis han besluttede sig for at flytte til Australien?

Det er dit liv ikke din ex, og der er jo konsekvenser ved alting, og det må du jo tage vare på. 

Måske er der den mulighed at børnene ser deres far noget mere og I dermed kan nedsætte udgiften til transport.?

Jeg kan godt se at det er en træls situation du er i og jeg skriver kun dette for eventuelt at ændre dit syn lidt, kamp mellem forældre er aldrig godt for barnet, og hvis mange kunne være lidt mindre egoistiske, var det hele lidt nemmere.

Venligst T-8600

GODT SKREVET!

Anmeld

24. april 2010

wamse

T-8600 skriver:

Venligst T-8600

Jamen når du skriver at vi kvinder beder jer mænd(bare lige for at generalisering er helt i top her) om at tage mere del i barnet og du så samtidigt siger at vi glemmer at tildele mere samvær, det vil så sige at du ikkemener at ved at tage mere del i barnet, ikke betyder mere samvær? For når vi efterlyser mænd som en mere deltagende part ud over hver anden weekend, så er det vel også når der er brug for en til at hente i daginst, en til at tage over omkring andre ting omkring børnene, det er da også samvær, eller hvordan tolker du samvær? Hvis alle de praktiske ting, der skal gøres for en hverdag hænger sammen ikke tæller med i samvær, så har vi kvinder, som har børnene boende, sørme da heller ikke meget samvær med børnene, da alle de ting, da er en stor del af dagligdagen.

Jeg læser at trådstarter skriver at hun mangler at eksen deltager mere end ud over hver anden weekend, ergo så ønsker hun jo ham som en mere deltagende part omkring deres fælles børn, det burde faktisk ikke være ret svært, da det da betyder mere tid med børnene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.