Endnu et nederlag i statsamtet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2009

N&J

Velbekomme.. håber virkelig at du finder en løsning, og ja der sker jo ikke noget ved at høre en advokat.. retshjælpen er jo en udemærket løsning, tror faktisk det er gratis eller meget tæt på hvis jeg husker rigtig..

Selvom jeg brokker mig over at Nikitas far ikke vil være der, så er tros alt meget nemmere at være helt alene... Så fandme træls at systemet ikke virker, når det modsatte er tilfælde.

Held og lykke med det hele...

Jane

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2009

qp

Rikke skriver:

Den nye forældrelov er lavet for at tilgodese alle de vidunderlige fædre der kæmper for deres børn og vil gøre alt for at hjælpe dem. Til gengæld skader den de mødre og børn hvis ex / far ikke er sin opgave voksen. Reglerne er alt for firkantede, og der burde kigges på den enkelte sag.

Anmeld

13. september 2009

xx

Det er da mærkeligt for min mands datter flyttede med sin mor og hendes mand og deres fælles datter til odense (vi bor selv i ballerup) og der fik vi den melding at vi skulle betale halvdelen af udgifterne,hvilket ville betyde at vi ca skulle af med 1000 kr ekstra om måneden. Det var vores økonomi bare slet ikke til så vi måtte til sidst opgive at få hende på weekend.

Jeg synes det er smadder unfair at det skal koste den anden forælder penge de måske slet ikke har fordi den ene forælder tager en beslutning om at flytte så hvis den regel er lavet om synes jeg kun det er godt. Men synes da selvfølgelig også det er trist for dig at det skal gå ud over dine uddannelsesmuligheder. Men set fra et større perspektiv støtter jeg 100% den ændring...

-s

Anmeld

13. september 2009

Mor.sander

Rikke skriver:

I dit tilfælde synes jeg det er helt fair at det er din ex der betaler transporten. Og var min ex en super far jeg havde et ok forhold til og som var ansvarlig overfor sine børn og villig til at hjælpe i "nødstilfælde", så synes jeg også det var fair nok at jeg stod for transporten. Og så var jeg heller aldrig flyttet herfra, for så ville det ikke være i børnenes bedste.Men sagen er her, at han aldrig hjælper med noget som helst. Vi har været syge, både børnene og mig hvor han ikke gad hjælpe mig. Da jeg skulle til eksamen i juni og havde et døgn til forberedelse gad han ikke have børnene så jeg havde mulighed for længere tids forberedelse... jeg kunne komme med mange eksempler. I Odense har mine børn deres bedsteforældre og andre familiemedlemmer, og jeg vil have mulighed for hjælp til børnene ved behov.

Den nye forældrelov er lavet for at tilgodese alle de vidunderlige fædre der kæmper for deres børn og vil gøre alt for at hjælpe dem. Til gengæld skader den de mødre og børn hvis ex / far ikke er sin opgave voksen. Reglerne er alt for firkantede, og der burde kigges på den enkelte sag.

Jeg kan kun give dig ret i hvad du skriver... Men den nye forældre ansvarslov til godeser ikke de gode forældre, men tværdigmod.. De tilgode ser kun barnet ret til at se far/mor eller far/mor til at se barnet... Påtrods af de ikke lever op til deres ansvar!

Statsamtet har i mit tilfældre besluttet af vi skal sende min søn til sjælland engang om månede, på trods af at hans far og papmor ikke vil tilgode se hans specielle behov(har ADHD muligvis også noget autisme). Påtrods af at de flere gange ikke har overhold samvær og ikke har afleveret ham til tiden, påtrods af at hans far nægtede at betale børnepenge! Men far og søn har ret til at se hinanden, påtrods af alt det... Det er en lortelov... De skal ænden være misbruger eller voldige før at de kan få frataget samværet... Desværre.. Også længe at man ikke kan bevise, at den anden part ikke lever op til sit ansvar, ja så må man betale prisen... Tro mig jeg kangodt forstå du er gal... Det have jeg også været hvis det var mig... Jeg skulle også betale en del af min søns rejse i starten og han far brokkede sig over det, da han mente at det var forkert... Men det er blevet slået fast, ved to afgørelser, at det var ham der valgte at flytte derfor skal han betale. Men i din sag er det ikke fair... Men du skal kunne bevise alt hvad du siger! Og du skal kæmpe og kæmpe...
Vil til slut sige at det kan godt være at hans far skal betale alle transport udgifter også til min søns kende ledsager.. Men hvad hjælper det min søn? hans far få hele lortet dækket af kommunen..!

Anmeld

13. september 2009

Mor.sander

Vil lige tilføje at den gruppe af børnesagkyndige der var med til at se på den nye forældre ansvarslov, i sin tiden inden den blev vedtaget, var i mod største dele af det.. Men påtrods af det besluttede politikerne alligevel at vedtage den.

Anmeld

20. september 2009

Pip67

Jeg er med i et netværksgruppe som forsøger at ændre den "ny" lov. Den er grostesk som der en i dag.

Jeg har læst lidt i debatten herind og kan se der er flere som er i mod loven.
Det er rigtig nok at det er den som flytter som hæfter for betaling af transport. Dog kan SFV hvis I har grund nok, ændre dette.

Man skal meld flytning 6 uger før I flytter. I den tid kan faren søg om at få barnet boende midlertidig hos ham indtil SFV finder ud af hvor de mener barnet skal bo fast. Skræmmende men virkelighed. Jeg kender flere som har mistet deres børn pga. det. Jeg tør ikke selv flyt endnu.

Men som sagt er der en gruppe på facebook: http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=48824993243
Som du måske vil hav godt af.
Vi har lige været 80 til et møde i KBH med advokater, krisecenter, psykologer, pressen m.m.
Der findes også andre sider med underskrifter vi indsamler i mod loven: www.barnetstarv.dk

Anmeld

11. oktober 2009

betski

Pip67 skriver:

Jeg er med i et netværksgruppe som forsøger at ændre den "ny" lov. Den er grostesk som der en i dag.

Jeg har læst lidt i debatten herind og kan se der er flere som er i mod loven.
Det er rigtig nok at det er den som flytter som hæfter for betaling af transport. Dog kan SFV hvis I har grund nok, ændre dette.

Man skal meld flytning 6 uger før I flytter. I den tid kan faren søg om at få barnet boende midlertidig hos ham indtil SFV finder ud af hvor de mener barnet skal bo fast. Skræmmende men virkelighed. Jeg kender flere som har mistet deres børn pga. det. Jeg tør ikke selv flyt endnu.

Men som sagt er der en gruppe på facebook: http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=48824993243
Som du måske vil hav godt af.
Vi har lige været 80 til et møde i KBH med advokater, krisecenter, psykologer, pressen m.m.
Der findes også andre sider med underskrifter vi indsamler i mod loven: www.barnetstarv.dk

Lige nøjagtig var det det, som skete i min situation. Jeg valgte at flytte "hjem" hvilket desværre er meget langt fra faderens bopæl. Der ligger mange overvejelser og begrundelser bag mit valg. Jeg informerede faderen om det 6 uger inden flytning og pludselig modtog jeg en indkaldelse fra SFV om et møde vedr vores fælles barn. SFV besluttede at vores datter skal bo midlertidig hos faderen indtil der kommer en afgørelse i retten. Hun modtog ikke denne afgørelse særlig godt. Hun blev meget ked af det og sur på sin far. Der er nu gået maaange mdr og endnu ingen afgørelse. Faderen ved godt, at vores datter ønsker at bo hos mig, men det betyder åbenlyst ikke noget for ham. Jeg er så ked af det på min datters vegne og frygter hvad det gør ved hende. Hun siger ofte, at hun er sur på sin far og at hun ikke vil over til ham igen, når hun har været på weekend hos mig. Hun er tydeligvis meget berørt af situationen og jeg kan bare ikke gøre en pind ved det Øv øv. Det eneste den nye lov gør, er at tilgode se faderen og da slet ikke barnet.

Anmeld

11. oktober 2009

Pip67

Vi gør alt hvad vi kan at for ændret loven.

Vil anbefal at I som er i mod den ny lov skriver under på vores underskriftindsamling. Linket findes på: http://www.forældreansvarsloven.dk/

Anmeld

21. februar 2010

jimbix

Rikke skriver:

Jeg har været i statsamtet i dag angående mine børns trivsel hos deres far. Og som sædvanlig var der ingen forståelse overhovedet.
Jeg har tidligere snakket om derinde at jeg gerne vil flytte til Odense, da min familie bor der, og de vil kunne hjælpe mig med børnene, når jeg starter på uddannelse. Deres far hjælper aldrig, han har kun børnene hveranden weekend.
Tidligere har jeg fået at vide at vi skal dele transporten ved samvær (vi bor i Aalborg nu), men i dag siger juristen så at når det er mig der flytter skal jeg betale hele udgiften til transport. Skal de til deres far hveranden weekend bliver det en udgift på 2000 kr om måneden, hvilket jeg selvfølgelig ikke kan betale på en SU. Jeg siger så at det da ikke kan passe at jeg kan blive tvunget til at blive boende i Aalborg, hvis jeg har mulighed for at få en uddannelse i Odense, og sikkert ikke ville kunne klare det hvis jeg bliver boende da jeg ikke har mulighed for at få hjælp til børnene. JO... sådan er reglerne, lyder
svaret
Det kan sgu da ikke passe... eller hvad? Har I hørt noget lignende? Synes godt nok det hele virker temmelig håbløst lige nu

Altså hvis det er dig der flytter og det er dig som ungerne har addresse ved så får du jo nogle børne penge og ting og sager så hvorfor kan de penge ikke gå til ungerne som skal besøge derse far eller hjem fra deres far ? børne penge skal vel gå til ungerne ?

Anmeld

21. februar 2010

wamse

jimbix skriver:

Altså hvis det er dig der flytter og det er dig som ungerne har addresse ved så får du jo nogle børne penge og ting og sager så hvorfor kan de penge ikke gå til ungerne som skal besøge derse far eller hjem fra deres far ? børne penge skal vel gå til ungerne ?

Hmm og så skal de så holde op med at spise, når alle pengene går til transport? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.