Rikke skriver:
I dit tilfælde synes jeg det er helt fair at det er din ex der betaler transporten. Og var min ex en super far jeg havde et ok forhold til og som var ansvarlig overfor sine børn og villig til at hjælpe i "nødstilfælde", så synes jeg også det var fair nok at jeg stod for transporten. Og så var jeg heller aldrig flyttet herfra, for så ville det ikke være i børnenes bedste.Men sagen er her, at han aldrig hjælper med noget som helst. Vi har været syge, både børnene og mig hvor han ikke gad hjælpe mig. Da jeg skulle til eksamen i juni og havde et døgn til forberedelse gad han ikke have børnene så jeg havde mulighed for længere tids forberedelse... jeg kunne komme med mange eksempler. I Odense har mine børn deres bedsteforældre og andre familiemedlemmer, og jeg vil have mulighed for hjælp til børnene ved behov.
Den nye forældrelov er lavet for at tilgodese alle de vidunderlige fædre der kæmper for deres børn og vil gøre alt for at hjælpe dem. Til gengæld skader den de mødre og børn hvis ex / far ikke er sin opgave voksen. Reglerne er alt for firkantede, og der burde kigges på den enkelte sag.
Jeg kan kun give dig ret i hvad du skriver... Men den nye forældre ansvarslov til godeser ikke de gode forældre, men tværdigmod.. De tilgode ser kun barnet ret til at se far/mor eller far/mor til at se barnet... Påtrods af de ikke lever op til deres ansvar!
Statsamtet har i mit tilfældre besluttet af vi skal sende min søn til sjælland engang om månede, på trods af at hans far og papmor ikke vil tilgode se hans specielle behov(har ADHD muligvis også noget autisme). Påtrods af at de flere gange ikke har overhold samvær og ikke har afleveret ham til tiden, påtrods af at hans far nægtede at betale børnepenge! Men far og søn har ret til at se hinanden, påtrods af alt det... Det er en lortelov... De skal ænden være misbruger eller voldige før at de kan få frataget samværet... Desværre.. Også længe at man ikke kan bevise, at den anden part ikke lever op til sit ansvar, ja så må man betale prisen...
Tro mig jeg kangodt forstå du er gal... Det have jeg også været hvis det var mig... Jeg skulle også betale en del af min søns rejse i starten og han far brokkede sig over det, da han mente at det var forkert... Men det er blevet slået fast, ved to afgørelser, at det var ham der valgte at flytte derfor skal han betale. Men i din sag er det ikke fair... Men du skal kunne bevise alt hvad du siger! Og du skal kæmpe og kæmpe...
Vil til slut sige at det kan godt være at hans far skal betale alle transport udgifter også til min søns kende ledsager.. Men hvad hjælper det min søn? hans far få hele lortet dækket af kommunen..!
Anmeld