Nogen derved ? Løn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2015

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Sys 115 kr er lidt til grin, uanset arbejdet! I dagens dk er det jo nærmest umuligt at leve på de lave lønninger.. :/ 

Hvordan kan man have et par børn, et hus og en bil for så lave lønninger!?

Ja du skal ikke spørgere mlg synes sku ikk det er iorden og slet ikk med alt det rengøring der r bag ..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2015

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Hehe måske man så ikke hellere burde se realistisk på tingene :-) Selvfølgelig kan du ikke have råd til hele verden, når du arbejder i sådanne ufaglærte og lavtlønnede Jobs. 

Lønnen er IMO fin, du kan jo ikke forvente at tjene 250 kr i timen, uden uddannelse bag dig. For så ville det jo netop være tilgrin, for dem som rent faktisk tog en uddannelse og brugte tid/penge på det. 

Der er jo, som der for det meste er, en mening med den måde tingene er skruet sammen. 

Ja men hvad skal man med en uddannelse når arbejdsmarkedet ikk gir plads til at man kan bruge den? Og nemlig derfor søger man jo til dem der kan gi en chance ..

Anmeld Citér

19. april 2015

sne190810

Anonym skriver:

Ja men hvad skal man med en uddannelse når arbejdsmarkedet ikk gir plads til at man kan bruge den? Og nemlig derfor søger man jo til dem der kan gi en chance ..

Så må du jo vurdere, inden du starter på uddannelsen, om den giver dig de fremtidsmuligheder, som du og dit liv kræver. Undersøg hvordan arbejdsmarkedet er og jobmulighederne inden for det pågældende fag. 

Man må jo lige tage lidt ansvar for sit eget liv, og lad være med at tro man kan gå igennem hele livet med hovedet under armen, og bare tro alt flasker sig som man kunne ønske sig.

Anmeld Citér

20. april 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

Som en anden skriver så må man undersøge markedet... der er ingen der kan spå i fremtiden men man må gøre sit bedste..... da jeg blev udlært tjener i 09 var krisen rigtig hård og jeg gik arbejdsløs i et halvt år og de eneste job jeg kunne få var til 100 kr i timen.... det måtte jeg leve med... nu er jeg i gang med en ny uddannelse og jeg ved da ikk om der er et job til mig når jeg er færdig, men den uddannelse jeg tager er der flere muligheder for et job fordi den er bredere... man må yde for at nyde ��☺

Anmeld Citér

20. april 2015

FrkGranger

sne190810 skriver:

Så må du jo vurdere, inden du starter på uddannelsen, om den giver dig de fremtidsmuligheder, som du og dit liv kræver. Undersøg hvordan arbejdsmarkedet er og jobmulighederne inden for det pågældende fag. 

Man må jo lige tage lidt ansvar for sit eget liv, og lad være med at tro man kan gå igennem hele livet med hovedet under armen, og bare tro alt flasker sig som man kunne ønske sig.

Ja kan godt være man kan vurderer jobmuligheder inden man starter men det kan jo også ændre sig...

Eks dag jeg i 2008 gik i gang med pædagoguddannelsen var der udsigt til en masse job da en stor årgang vil gå på efterløn, men så kom der nedskæringer hvor stort set alle de stillinger blev sparet væk...

Men syntes problemet ligger i at nogle ikke vil arbejde for en løn på 110-115 i timen, fordi så tjener man jo kun 1000-2000 mere end dagpenge, og ikke at det de har et job der vægter højest...

Anmeld Citér

20. april 2015

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Hallo jeg HAR en uddannelse, som intet job giver efter som arbejdsmarked r blevet så småt. 

Derfor burde man da ikk blive dårlig betalt, fordi nogen er nødttil at tage det job..

så synes da bestemt at man tager vare på ens eget liv du.. 

Anmeld Citér

20. april 2015

FrkGranger

Anonym skriver:

Hallo jeg HAR en uddannelse, som intet job giver efter som arbejdsmarked r blevet så småt. 

Derfor burde man da ikk blive dårlig betalt, fordi nogen er nødttil at tage det job..

Altså jeg mener ikke jeg bliver dårligt betalt... 

Jeg har hvad jeg skal bruge og lidt mere...

Tænker det er en meget forkælet holdning, i den job situation samfundet er i, hvis ikke man tager det job grundet lønnen...

I min verden er den eneste undskyldning for ikke at tage et arbejde at man ikke kan holde til det fysisk eller psykisk... Alt andet kan løses..

Anmeld Citér

20. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Man får den løn, der er for det arbejde, for hvis du ikke er uddannet indenfor rengøring, kan du jo ikke få løn som en der er uddannet, det er vel logisk nok.

Og som en anden siger, jeg synes også det er forkælet ikke at tage et arbejde, bare på grund af lønnen. Hvis man vil ud af dagpenge, så tager man det arbejde man kan få.

Jeg kendte en der tjente en del mindre end 115, men hun sagde sku da ikke sit arbejde op, bare på grund af det, fordi hun elskede sit arbejde(var enlig mor til to) og hun havde det sku fint nok, ungerne manglede intet.

Så hvis man ikke tager et job, bare på grund af lønnen, yikes.
Jeg vil hellere arbejde for det samme som dagpenge, end at få penge fra samfundet.

Anmeld Citér

20. april 2015

sne190810

Anonym skriver:

Okay, HAR du det - Så har su jo tiptoptjek på det hele. 

God vind 

Anmeld Citér

20. april 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

115 er altså en fin løn uden uddannelse... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.