Mor8320 skriver:
Tak for svar de damer.
Jeg spurgte ham om, hvis det nu var mig der stod i vejen for en af hans helt store drømme, hvordan ville det være for ham? For han har faktisk indtil nu, ikke måttet opgive nogle af hans drømme. Til det svarede han, at det måtte vi se på til den tid. Men jeg har måttet skrinlægge nogle drømme. F.eks. tror han ikke på ægteskab. Det har været en af mine drømme. Aldersforskellen på vores børn har han også sat sit aftryk på. Der er kun 11/2 år i mellem de to vi har. "Det kan vi sagtens klare" sagde han. Det har jeg så også klaret. Men det var mig der stod med natteroderi, madlavning, indkøb og afl. og afh. hver dag af den store. Og fordi han er selvstændig har han haft en arb. uge på godt og vel 50 t. Og det har været uændret i den tid vi har været sammen. Børnene er nu 8 og 9.
Han har Ikke droslet ned på noget tidspunkt.
Og nu må jeg opgive denne drøm. End dag efter at have haft den inden for rækkevidde.
Men på en eller anden måde så virker det som om, at du klandrer ham for nogle ting som du jo reelt har haft mulighed for at sige nej til undervejs - jeg går ikke ud fra at han tvang dig til at få nr 2 så hurtigt, og jeg tænker også at det med ægteskab havde I drøftet tidligere, hvor han gav udtryk for sin holdning. At han er selvstændig er jo også et valg du har haft engang (måske helt tilbage til da du mødte ham?) om du ville/kunne acceptere. Men du har på et tidspunkt besluttet at du elskede ham så meget, at du kunne leve med disse ting og så er det lidt unfair at blive ved med at være skuffet.
Jeg kan godt forstå, at du har en stor sorg over jeres mistede graviditet og det er bestemt ikke fair af ham at give dig falske forhåbninger. I er nødt til at have snakken omkring nr tre og klart afstemme om det er det I ønsker. Hvis ikke han ønsker nr 3, er jeg enig med de øvrige damer herinde i, at så er du nødt til at opgive. Det skylder du de to guldklumper I har i forvejen. Hvis I ikke skal være sammen fremadrettet så skal det (efter min mening) bunde i andre ting såsom manglende kærlighed til hinanden.
Når jeg læser dit indlæg (og især også dit svar herover) så kan jeg ikke lade være med at tænke på, om ønsket om endnu et barn egentlig er et ønske om mere opmærksomhed fra din mands side? Du beskriver hvordan du støtter op om ham ift at leve det liv han ønsker, men at han holder dig tilbage og nægter dig noget du ønsker dig (måske også andre ting end 3. barn?).
Set og tolket udefra, så tænker jeg, at du måske giver din mand skylden og ansvaret for, at du ikke gør de ting som gør dig glad (ja barnet er han "medskyldig" i), men hvor det i virkeligheden er dig, der må stille nogle krav (her tænker jeg ikke på barn nr 3 - ingen skal få børn under tvang med mindre man allerede har haft snablen for langt fremme). Hvis jeres familiestruktur (han arbejder meget, du klarer det huslige) ikke passer dig længere, så må I have en snak om hvordan det kan løses. Hvis du trænger til mere fritid/frihed til at gøre noget du gerne vil, så må I have en snak om det osv osv. Men det er dig der har ansvaret for din lykke - og hvis jeres forhold ellers er godt og I elsker hinanden, så er jeg sikker på at din mand også vil imødekomme dig når du finder ind til kernen af det som gør dig ked af det/utilfreds (og ja igen tænker jeg ikke at ønsket om barn nr 3 bør kunne overrule et ellers godt familieliv og parforhold - der må være mere på spil).
ps, jeg forstår godt at du lider et afsavn for jeres mistede graviditet. Jeg tror ikke barn nr 3 nødvendigvis vil kunne fylde det tomrum så måske det ville være en ide at søge hjælp hos en psykolog så du kan få tabet bearbejdet.
Beklager det blev lidt langt