Bordskik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2011

Sildemor-vb

I vores familie har det høj prioritet at vi skal have det hyggeligt sammen og ikke diskutere unødvendigt når vi spiser. Det betyder også, at vi engang imellem ser gennem fingre med det, hvis vores datter på 2 år ikke lige sidder korrekt på stolen, eller hvis gaflen ligger stille imens grønsager og kød bliver puttet i munden med fingrene. Hun spiser generelt rigtig pænt, men skal jo også have lov til at eksperimentere lidt. Man må gå fra bordet når man selv er færdig, men hvis man går fra bordet er reglen, at der ikke er mere mad før næste måltid!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

luckas-vb

Hos os og mine forældre har det altid været sådan at man holder bordskik, også når man er lille. Men det er ok at de helt små år et stykke legetøj at sidde med, hvis de bliver færdige før de ældre. Det har dog sjøldent været nødvendigt. Mine forældre har været gode til at få måltiderne til at være noget hyggeligt at samles over, morgenmad med stearin lys på bordet og snak om hvad der skal ske i løbet af dagen, aftensmad, hvor man giver sig tid til at snakke sammen om hvad de forskellige har brugt dagen på. Det har altid været den tid på dagen, hvor man virkelig har brugt tid på hinanden. Jeg tror dog ikke det virker når ungerne bliver teenagere, så tror jeg mor og fars dag er lidt for røvsyg at høre om. ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.