2 gange væk idag - 2 ulykker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

NikiFin-vb

David 5 år, tvillinger 3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Caidas-vb

Troede først at det var noget alvorligt, med den overskrift. Godt det ikke var rigtige ulykker. Den med chokoladen har vi prøvet. Mine piger er vilde med chokolade. Her til jul, hjemme hos farmor og farfar, havde der stået Toms Guldkarameller på bordet. De måtte spise alt hvad de ville, men jeg havde alligevel sagt at de kun måtte tage en ad gangen. Vi skulle overnatte hos dem og havde fået soveværelset. Dagen efter ringer farfar og fortæller at der lå papir bag deres seng og om mon ikke det var piegrne der havde smidt det der. Jeg bedyrede at det kunne de ikke finde på, og at det måtte være ham selv. Jeg spørger alligevel Luise om hun ved hvem mon der har spist guldkarameller i farfars seng. Hun smiler over hele hovedet og svarer, det er mig og vi puttede papiret i sengen.

Anmeld

29. december 2010

Happymummy-vb

Tja, da jeg efterlod min søn i min fars varetægt, for selv at fare ud og købe de sidste julegaver 23. december, brugte den lille også noget af tiden til at finde sin medbragte chokoldekalender frem og åbne alle de låger (10 stks), han ikke havde åbnet, mens han var hos sin far. Han havde også åbnet nr 24, bidt hovedet af julemanden derinde og ellers lagt den pænt tilbage og lukket lågen :laugh: . Og morfar havde opdaget det, men slet, slet ikke skældt det mindste ud. Og jeg syntes slet ikke, at det var i orden og prøvede at skælde lidt ud - men for fanden, jeg havde ikke lagt den langt uden for hans rækkevidde, det var jo HANS kalender - og det var jo jul... Men jeg kender godt det med at komme ud og finde en 3-årig, der er på vej op ad de ØVERSTE køkkenskabe, for at komme til godterierne deroppe! Det er sgu farligt, og det kan jeg ikke bare grine ad... Og så var der dengang han løb ud på badeværelset og kastede mit tandkrus og sin bamse ned i toilettet :blink: (den historie har gentaget sig flere gange med varierende genstande!) Eller dengang han pludselig kom løbende ud fra toilettet og meget ivrigt begyndte at vaske køkkengulvet med toiletbørsten :laugh: :S :S Jeg har selvblemer med at få min søn til at gøre, hvad jeg ber ham om (jeg taler om 'Nu skal vi spise - kom hen og sæt dig' 'Vær sød at tage dit tøj af' 'Du må ikke jagte katten' 'Vi skal denne her vej', 'Lad være med at sparke!' o.lign.). Både jeg og faren er begyndt at bruge konsekvenser såsom, at så bliver der ingen godnat-historie (om aftenen), hvis han ikke holder op eller ikke gør, hvad vi beder ham om. Men det siges ikke som om det er en straf, men en konsekvens - sådan er det bare. Og så må man selv holde fast i det man har sagt. Men lige for tiden synes jeg, at jeg konstant må komme med 'trusler' for at ham med til noget som helst - og det er godt nok trættende og slet ikke det man har lyst til som mor...

Anmeld

30. december 2010

NikiFin-vb

:laugh: :laugh: Jeg synes det bedste man kan gøre er at lægge alle chokolader i de nemmeste at nå steder så i det mindste at det ikke truer barnets liv når det prøver at nå dem. Jeg har aldrig nogensinde i mit liv oplevet at blive forhindret i at spise noget som helst. Kan ikke forestille mig hvordan det føles ikke at have lov til spise noget som jeg har hjemme. De skriger for chokolade og hvis jeg byder på chokolade kan jeg få dem til at lave alt muligt.

Anmeld

30. december 2010

MetteNB-vb

NikiFin skrev:
:laugh: :laugh: Jeg synes det bedste man kan gøre er at lægge alle chokolader i de nemmeste at nå steder så i det mindste at det ikke truer barnets liv når det prøver at nå dem. Jeg har aldrig nogensinde i mit liv oplevet at blive forhindret i at spise noget som helst. Kan ikke forestille mig hvordan det føles ikke at have lov til spise noget som jeg har hjemme. De skriger for chokolade og hvis jeg byder på chokolade kan jeg få dem til at lave alt muligt.
Her har vi også snolderi stående og drengene må gerne få, når de har lyst. Det har de så ikke særligt ofte. Jeg kunne dog aldrig finde på at bruge chokolade som bestikkelse til at få dem til at lave noget. Det er ikke en taktik, vi ville vælge at gøre brug af her i huset.

Anmeld

30. december 2010

Caidas-vb

MetteNB skrev:
NikiFin skrev:
:laugh: :laugh: Jeg kunne dog aldrig finde på at bruge chokolade som bestikkelse til at få dem til at lave noget. Det er ikke en taktik, vi ville vælge at gøre brug af her i huset.
Har du aldrig benyttet dig af 'bolchepædagogik' :blush:

Anmeld

30. december 2010

MetteNB-vb

Caidas skrev:
MetteNB skrev:
NikiFin skrev:
:laugh: :laugh: Jeg kunne dog aldrig finde på at bruge chokolade som bestikkelse til at få dem til at lave noget. Det er ikke en taktik, vi ville vælge at gøre brug af her i huset.
Har du aldrig benyttet dig af 'bolchepædagogik' :blush:
Nope. Nu er de så heller ikke så vilde med bolscher ;) - men nej. Det har jeg ikke. Min mand har et par gange tyet til at lokke med, at de måtte se en film efter der er ryddet op. Jeg er vist mere til metoden, at det er noget, de skal, hvis de skal!!! Må tilstå, at jeg mange gange er tilbøjelig til at påtage mig opgaven selv..... Jo heller ikke så smart, men nej ikke lige slik-bestikkelse. Vil ikke udelukke, at jeg når de bliver lidt ældre, vil ty til 'gulerods-pædagogik'...... Hvilket vist må siges at være nært beslægtet ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.