Enig med dig i at det er en meget uheldig formulering at beskrive sine børn med.
Tænker dog, at mange af os i disse dage måske kan opleve overgearede børn pga. juletravlheden, ferieliv m.m. Så derfor tænker jeg, at det er noget i den retning, det handler om. Børn der virker støjende. Det er jo også lige det med at have dem om sig i døgndrift, når de almindeligvis brænder en masse krudt af i institution. Det var lidt sådan, jeg tænkte beskrivelsen af de 'vilde svin'.
Jeg kan godt forstå, du sammenkobler det med den anden tråd, og at voksen-krise kan tilføre børn anderledes adfærd, er der ingen tvivl om.
Jeg synes bare, det kom til at stå sådan lidt generaliserende. Derfor skrev jeg rolig nu.
Jeg ved ikke, om det er muligt at ændre på de voksnes situation, men tænker, at der er mulighed for at gøre opmærksom på, at det er ganske normalt for børn at ty til drengestreger - som ganske rigtigt nogle gange kan virke uhensigtsmæssigt.
Det håber jeg, kan være med til at forhindre straf/konsekvenser og sætten ud i kulden.
Anmeld