Enig med kongster.
Men jeg undrer mig yderligere over, at folk i denne debat 'bare siger hvad de mener råt for usødet' - og så alligevel beklager sig, når andre siger hvad DE mener om vedkommendes udsagn, for slet ikke at tale om kommer med argumenter imod vedkommendes udsagn. SÅ er der pludselig ikke plads til alle og 'hvorfor er det altid mig, det går ud over' - hvilket det jo for f... ikke er. I en debat må man også SELV finde sig i at blive modsagt - og nogle gange har modparten faktisk nogle gode eller ligefrem bedre argumenter end en selv. Det er ikke hetz, det er debat :)
Eller at folk ikke lidt oftere tager et skridt tilbage og i det mindste overvejer, om ikke man eventuelt kan have misforstået noget i formuleringen i et indlæg, inden man flyver afsted med hån og Angry Smileys og udråbstegn og pegen fingre.
Vi formulerer os forskelligt - og der er forskel i de forskellige debattørers erfaring med debatten, hvilket også bør tages i betragtning.
Og misforståelser, som kan bunde i sproglige problemer, går tydeligvis begge veje i denne debat.
Nogle gange, når et indlæg pisser en helt vildt af - så gå lige ud efter en kop kaffe, inden man farer i blækhuset - nogle gange HAR man misforstået budskabet i indlægget.
Og overvej lige den rundhåndede brug af Angry Smiley en gang til, når man svarer på en anden debattørs indlæg. Det har en ganske anden effekt, end når man bruger den til at udtrykke utilfredshed over mere generelle ting eller ikke-tilstedeværende personer som svigermødre, ekskærester, politikere osv...
:)
Anmeld