Straffer du dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2010

Webredaktøren-vb

Emnet 'Straffer du' eller 'Hvordan straffer du dine børn'? er bestemt et interessant udgangspunkt for en god debat. Men hvis den ikke kan holdes på et niveau, hvor den fører til personlige angreb, så hører den ikke til i dette forum. Jeg skal nok sende personlig besked til de brugere, jeg mener har svært ved at finde den gode tone herinde. Ingen er tjent med et forum fuld af negativitet. Derfor: Husk at respektere trådstarter, og husk at man godt kan give andre gode råd uden at vende tråden til at handle om egne problemer. Når man har behov for det, bedes man starte ny tråd og beskrive sit eget specifikke problem her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2010

NikiFin-vb

kongster skrev:
Trunte K skrev: Mens jeg ikke mener der er nogen logisk sammenhæng mellem at ødelægge en bog om mandagen og ikke må komme i svømmehallen om lørdagen fx. Det er i mine øjne 'straf' og det praktiserer jeg ikke.
nej, det er en konsekvens. Eller... er der nogen forskel mellem straf og konsekvens og hvad er den ? :unsure:
Der er også en mere eller mindre logisk sammenhæng mellem at plage og hyle og så at mor bliver sur og råber højt. Jeg er dog god til at snakke med dem bagefter, hvis logikken er til at overse. Fx når jeg er træt og presset og eksploderer over småting.
ou, sige det ikke. DET MÅ DU IKKE :angry: Du skal lære at beherske sig ellers skader du dine børn :angry: Og hvordan lærer du dem at beherske sig selv hvis du selv ikke kan det :angry: ;)
Jeg tror at jo mere ungerne kan forudse konsekvenserne af det de gør, jo tryggere er de.
det samme med straf :)
Dvs at der ikke falder en eller anden tilfældig straf eller at der er overdreven skideballe for småting den ene dag og at næste dag må de hoppe i sofaen med en softice i hånden uden der sker noget ved det.
bare situationen kan være sådan at præcis i det øjeblik laver jeg noget vigtigere end at tage deres is og tage dem ned af sofaen, selv om jeg godt kan se at de hopper rundt men for nogen grund kan jeg ikke sige noget eller kan, men ved godt at det hjælper ikke noget med at sige eller skrige på dem og beslutter at spare min stemme.... så tror de straks at det er OK at hoppe rundt med is. Og ja, i præcis denne situation er det OK fordi det er den mindre uheld i øjeblikket. Så bliver børnene forvirrede og ... hvad, hvis skyld er det nu?

Anmeld

13. august 2010

NikiFin-vb

als skrev:
Hun er jo ikke så gammel endnu, så det er mere at fjerne ting hun ikke behandler hensigtmæssigt, såsom at sidde med gaflen i saftevandet, kaster med legetøjet osv. så blive det fjernet. Hun har fået enkelte time-out's mest for at hun kan køle af, da hun jo er MEGET temperementsfuld.
og hvis når du fjerner tingene hun ikke må lege med fra hende og hun bliver hysterisk så flytter hun til sin time out. Det samme her. På den måde får de rigelig af time out.... Også når jeg f.eks siger til David at han skal stoppe med at slå sin søskende men han fortsætter ryger han ud. Han får også rigeligt af det. Jeg undrer mig om han ikke er træt af så meget time out. Men hvem ved, måske kan han godt lide det :laugh:

Anmeld

13. august 2010

NikiFin-vb

Hera skrev:
Og du mener at kunne afgøre om vi lyver på bagrund af dit indgående kendskab til os og vores børn, eller hvad ?????
hvad jeg afgører er for mig slev. Jeg er ikke forpligtet fortæle alt der er i mit hoved B)

Anmeld

13. august 2010

NikiFin-vb

MAMMARAZZI skrev:
Jeg har ALDRIG anvendt vold, og kommer ALDRIG til det (er selv opvokset med vold, så jeg ved hvad det gør ved et barn, og hvordan barnet oplever det) - og det vil jeg aldrig byde mine børn!!! Men har nogle gange anvendt konsekvenser, fx. dén der med at hvis det tager allllt for lang tid at rydde op, eller lave lektier - så er der ikke så meget tid til fx. børnetime, hygge, historie osv. ...og det er rigtig træls (også for mig) - men det virker. Har én gang inddraget Wii - men der var faldet en advarsel i forvejen, så hun kendte konsekvensen på forhånd.
sådan noget fornemmer et barn som straf hvis du spørger mig

Anmeld

13. august 2010

NikiFin-vb

Antons mor skrev:
Hvis han bare er helt hysterisk, ignorerer jeg som regel Anton og venter til han er faldet lidt ned,- hvilket går ret hurtigt.
ja, men her går det ikke så hurtigt og jeg er en nervøs menneske og kan ikke tåle larm i lang tid. Derfor hvis jeg skal ignorere larmen enten bruger jeg propper i ørne eller sender barnet væk nok så at jeg ikke bliver pint af larm så meget. Men der er nogle her der forbyder brug af ørepropper i sådan nogle situationer. For dem er det bedte at moren bliver sindssyge og ryger på sindssugeafdelingen og kommunen tager børnene. De mener det er bedst for alle :angry:

Anmeld

13. august 2010

NikiFin-vb

Soap skrev:
NikiFin skrev:
Soap skrev:
Og vi kan spørge direkte Nikifin : Slår du eller din mand dine børn ?
nej, jeg er en perfekt mor lige som alle jer. Synses faktisk jeg er mere perfekte. Vil du have have min mands telefon nummer at spørge ham om han slår? Jeg vil nemlig ikke arbejde som formidler.
Det ka du jo snakke med dem fra kommunen om når de kontakter dig
det har jeg men det gør jeg igen hvis det er nøvendigt

Anmeld

13. august 2010

NikiFin-vb

Trunte K skrev:
Og så bruger vi som nævnt ikke time-outs som straf men som en tænkepause, kan også være at det gør en forskel.
nu blev det til tænke pause. I er god til at undskylde alt som i laver, og at bebrejde alt andre laver selv om det er det samme som i laver

Anmeld

13. august 2010

als-vb

NikiFin skrev:
als skrev:
Hun er jo ikke så gammel endnu, så det er mere at fjerne ting hun ikke behandler hensigtmæssigt, såsom at sidde med gaflen i saftevandet, kaster med legetøjet osv. så blive det fjernet. Hun har fået enkelte time-out's mest for at hun kan køle af, da hun jo er MEGET temperementsfuld.
og hvis når du fjerner tingene hun ikke må lege med fra hende og hun bliver hysterisk så flytter hun til sin time out. Det samme her. På den måde får de rigelig af time out.... Også når jeg f.eks siger til David at han skal stoppe med at slå sin søskende men han fortsætter ryger han ud. Han får også rigeligt af det. Jeg undrer mig om han ikke er træt af så meget time out. Men hvem ved, måske kan han godt lide det :laugh:
Okay hun rygfer ikke i time out bare fordi hun vender bunden i vejret på koppen og bordet er vådt, tager dte bare fra hende. Hun har i alt været i time out 5 gange.

Anmeld

13. august 2010

NikiFin-vb

Trunte K skrev:
Jeg har lært at hvis ikke man kan sige noget pænt skal man holde sin mund - du skal ikke forvente yderligere kommentarer fra mig, NikiFin. Og jeg er mor til tre, så jeg HAR lært ikke at lade mig provokere ;)
jeg provokerer ingen. Du føler sig måske provokeret men det er noget helt andet. Jeg er sikker på at du svarer ikke på det samme måde hvis du bliver konfronteret på den måde jeg konfronterer dig men ikke fra mig men fra din yndlingskommune. :cheer:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.