Straffer du dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2010

NikiFin-vb

Soap skrev:
Og vi kan spørge direkte Nikifin : Slår du eller din mand dine børn ?
nej, jeg er en perfekt mor lige som alle jer. Synses faktisk jeg er mere perfekte. Vil du have have min mands telefon nummer at spørge ham om han slår? Jeg vil nemlig ikke arbejde som formidler.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2010

MAMMARAZZI-vb

Jeg har ALDRIG anvendt vold, og kommer ALDRIG til det (er selv opvokset med vold, så jeg ved hvad det gør ved et barn, og hvordan barnet oplever det) - og det vil jeg aldrig byde mine børn!!! Men har nogle gange anvendt konsekvenser, fx. dén der med at hvis det tager allllt for lang tid at rydde op, eller lave lektier - så er der ikke så meget tid til fx. børnetime, hygge, historie osv. ...og det er rigtig træls (også for mig) - men det virker. Har én gang inddraget Wii - men der var faldet en advarsel i forvejen, så hun kendte konsekvensen på forhånd.

Anmeld

13. august 2010

Antons mor-vb

Hvis han bare er helt hysterisk, ignorerer jeg som regel Anton og venter til han er faldet lidt ned,- hvilket går ret hurtigt. Han har mit temperament: hurtigt op i det røde felt og hurtigt ned igen. Nogle få gange har jeg brugt time-out fordi han blev ved med at slå eller sparke, men han bliver ALTID advaret om det det inden, så han er forberedt på det hvis han fortsætter sin opførsel. Han sidder der kun ganske kort ½-1 min og det er nok. Man skal have lov til at blive vred, men også tid for sig selv til at falde lidt ned...det kender jeg fra mig selv ;)

Anmeld

13. august 2010

Trunte K-vb

Jeg synes bestemt ikke, jeg er en perfekt mor, men jeg prøver alt hvad jeg kan. Nogle ting ligger mig bare så fjernt at jeg ikke kan se mig selv bruge de metoder ligegyldigt hvad situationen er. Før jeg fik børn sagde jeg faktisk at jeg ville kunne finde på at labbe dem en endefuld hvis der var akut fare for dem selv eller andre. Det tror jeg bare ikke længere jeg kunne finde på, for nu HAR jeg fået nogle andre metoder på rygmarven og jeg tror, det er dem jeg ville bruge pr. automatik hvis jeg blev forskrækket. Jeg ville ikke nødvendigvis fordømme hvis folk en enkelt gang i affekt/forskrækkelse slog deres barn, men jeg ville forvente at de overvejede hvad det var der gjorde at de slog og hvordan de undgik det i et lignende tilfælde fremover. Jeg bliver derimod meget bekymret når jeg hører om børn som opvokser med systematisk vold/trussel om vold eller forældre som regner vold som et gyldigt sidste trin på 'afrettelsesstigen'.

Anmeld

13. august 2010

Soap-vb

NikiFin skrev:
Soap skrev:
Og vi kan spørge direkte Nikifin : Slår du eller din mand dine børn ?
nej, jeg er en perfekt mor lige som alle jer. Synses faktisk jeg er mere perfekte. Vil du have have min mands telefon nummer at spørge ham om han slår? Jeg vil nemlig ikke arbejde som formidler.
Det ka du jo snakke med dem fra kommunen om når de kontakter dig

Anmeld

13. august 2010

NikiFin-vb

Hera skrev:
Her bliver der heller ikke brugt decideret straf, men naturlige konsekvenser.
er konsekvenser den nye ord for straf? :laugh: Det lyder faktisk bedre, jeg skal nok bruge det i stedet for det andet :laugh: Tak
Set i bakspejlet har det nu heller aldrig rigtig været nødvendigt. Stuearrest eller time-out har jeg heller aldrig brugt.
selvfølgelg, hvis det aldrig har været nødvendigt. Det gør jeg heller ikke hvis det ikke er nødvendigt
I sandhedens interesse, så tror jeg delvis det er fordi jeg kun har et barn. 'Kriser' er noget nemmere at håndtere når man kan koncentrere sig om det ene barn og ikke har 1-2-5 andre der også kræver deres retmæssige del af opmærksomheden.
god morgen, har du sovet godt? ;)
Jeg tror stadig ikke rigtig jeg opnår noget med straf.
det samme med konsekvenserne :laugh:
Men da hun var mindre og jeg 2 gange havde sagt nej til en is i gågaden, så ignorerer jeg bare plageriet. Og isen (slikkepinden, chokoladen) er jo ikke et behov.
forkert. Folk inkl. Børn har brug for sukker en gang imellem. Nogle mere andre mindre men stort set alle har brug for den for i det mindste føle sig bedre. Og det er kroppen der bestemmer hvornår den har brug for sukker. Det er sund at give honning i sådan nogle tilfælde men den danske kultur har ikke lært sine børn at spise honning. Det har jeg heller ikke men det er svært med alle de slik og chokolade overalt.
Det er et ønske, og det er noget helt andet. Ingen får alle deres ønsker opfyldt. Behov er mad, vand, søvn, tøj, fysisk aktivitet, intellektuelle udfordringer, socialt samvær.
og sukker og mange andre ting
I min verden giver gode forældre deres børn det de har brug for, og ikke nødvendigvis det de ønsker sig.
og selvfølgelig du ved bedst hvad dit barns krop har brug for selv om du ikke ved meget om krop kemi f.eks. :laugh: Du har sandsynligvis aldrig hørt f.eks. at LIDT chokolade før man går i seng virker beroligende og hjælper til en bedre søvn.
Og en af de ting de har brug for (man afgjort ikke ønsker sig) er selvbeherskelse, og en opførsel alle andre kan holde ud. Det bliver de glade for i længden. Børn der ved hvordan de skal opføre sig, er også meget mere sikre på sig selv. Og det kender man jo fra sig selv, hvis man er sikker på hvad situationen kræver af en, så er der for det meste ingen nervøsitet, men usikkerhed kan få en til at opføre sig meget mærkeligt.
har du noget imod at det bare tager længere tid med nogle børn at lære at beherske sig. Der er endog nogle der aldrig lære det lige meget hvad eftertrykkelige lærestreger får de i livet

Anmeld

13. august 2010

Trunte K-vb

Mht. børn, der går fra time-out så tror jeg, de blev så overraskede de første gange at de bare satte sig. Derefter kom nogle gange hvor de skulle følges tilbage mange gange, men efter at vi er holdt op med at isolere dem på værelset og bare sætter dem et tilfældigt sted hvor man keder sig, så bliver de faktisk siddende. Jeg tror at knægten på 5 godt har luret at forløbet bagefter bliver rarere fordi vi taler roligt sammen. Den store på 8 bliver sjældent sat mere, ofte går hun selv hen og finder et sted at falde ned. Hun er bestemt ikke noget englebarn, har f.eks. været en af dem, der ligger på kanten af en besvimelse af hidsighed. Og så bruger vi som nævnt ikke time-outs som straf men som en tænkepause, kan også være at det gør en forskel.

Anmeld

13. august 2010

Antons mor-vb

Samme her, - det er ikke en straf men en mulighed for lige at dampe lidt af... Og intil nu er han blevet siddende. Det er dog som sat også kun sket nogle få gange, - men tror også at han accepterer det fordi døren ikke bliver lukket. Han kan stadig følge med i hvad vi andre laver og at vi ikke render rundt og er vrede men helt nede på jorden...

Anmeld

13. august 2010

NikiFin-vb

Trunte K skrev:
Vi er begyndt at bruge time-outs - ikke som straf men som... time-out. Dette fordi vi alt for ofte endte med børn som stod og råbte og så kunne vi råbe tilbage og så kørte spiralen. Nu har vi opnået at både børn og voksne når at køle lidt af så vi kan TALE fornuftigt sammen. Oftest sidder de i meget kort tid (½ min.)
hvis det er nok til barnet selvfølgelig ingen behøver en længere tid
og det er faktisk sjældent i enrum.
hvad betyder sjeldent. 1 gang om året, en gang om måneden, en gang om dagen, en gang hver time.... :unsure:
men hvis man ikke kan sidde stille på sin stol og lave lektier og det så ender med at tage 100 år, så ER der jo bare ikke tid til alt det sjove bagefter.
konklusion: Hvis du havde mine børn ville de side i time out hele tiden :angry: God at det er mig der er deres mor og ikke dig.
Jeg ville hade at mine børn var bange for mig.
det er de måske allerede men du ikke kan eller ikke vil se det

Anmeld

13. august 2010

Trunte K-vb

Jeg har lært at hvis ikke man kan sige noget pænt skal man holde sin mund - du skal ikke forvente yderligere kommentarer fra mig, NikiFin. Og jeg er mor til tre, så jeg HAR lært ikke at lade mig provokere ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.