Hera skrev:
Her bliver der heller ikke brugt decideret straf, men naturlige konsekvenser.
er konsekvenser den nye ord for straf? :laugh: Det lyder faktisk bedre, jeg skal nok bruge det i stedet for det andet :laugh: Tak
Set i bakspejlet har det nu heller aldrig rigtig været nødvendigt.
Stuearrest eller time-out har jeg heller aldrig brugt.
selvfølgelg, hvis det aldrig har været nødvendigt. Det gør jeg heller ikke hvis det ikke er nødvendigt
I sandhedens interesse, så tror jeg delvis det er fordi jeg kun har et barn. 'Kriser' er noget nemmere at håndtere når man kan koncentrere sig om det ene barn og ikke har 1-2-5 andre der også kræver deres retmæssige del af opmærksomheden.
god morgen, har du sovet godt? ;)
Jeg tror stadig ikke rigtig jeg opnår noget med straf.
det samme med konsekvenserne :laugh:
Men da hun var mindre og jeg 2 gange havde sagt nej til en is i gågaden, så ignorerer jeg bare plageriet. Og isen (slikkepinden, chokoladen) er jo ikke et behov.
forkert. Folk inkl. Børn har brug for sukker en gang imellem. Nogle mere andre mindre men stort set alle har brug for den for i det mindste føle sig bedre. Og det er kroppen der bestemmer hvornår den har brug for sukker. Det er sund at give honning i sådan nogle tilfælde men den danske kultur har ikke lært sine børn at spise honning. Det har jeg heller ikke men det er svært med alle de slik og chokolade overalt.
Det er et ønske, og det er noget helt andet. Ingen får alle deres ønsker opfyldt. Behov er mad, vand, søvn, tøj, fysisk aktivitet, intellektuelle udfordringer, socialt samvær.
og sukker og mange andre ting
I min verden giver gode forældre deres børn det de har brug for, og ikke nødvendigvis det de ønsker sig.
og selvfølgelig du ved bedst hvad dit barns krop har brug for selv om du ikke ved meget om krop kemi f.eks.
:laugh: Du har sandsynligvis aldrig hørt f.eks. at LIDT chokolade før man går i seng virker beroligende og hjælper til en bedre søvn.
Og en af de ting de har brug for (man afgjort ikke ønsker sig) er selvbeherskelse, og en opførsel alle andre kan holde ud. Det bliver de glade for i længden. Børn der ved hvordan de skal opføre sig, er også meget mere sikre på sig selv. Og det kender man jo fra sig selv, hvis man er sikker på hvad situationen kræver af en, så er der for det meste ingen nervøsitet, men usikkerhed kan få en til at opføre sig meget mærkeligt.
har du noget imod at det bare tager længere tid med nogle børn at lære at beherske sig. Der er endog nogle der aldrig lære det lige meget hvad eftertrykkelige lærestreger får de i livet
Anmeld