Siger du nej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2010

Møe-vb

JA og i periode nog lidt for meget... jeg har også læst en masse om, at man ikke må sige nej til sige børn... men come on... hvordan ville hverdage så fungerer??? Du skal til at spise, og dit bar vil have en is... hvad vi du så sige??? - tilbyde ham et æble i stedet??? eller sige, NEJ, du må vente til vi skal spise om 5 minutter... Jeg er ening med Helene.... NEJ betyre nej, og reaktionen skal være det med det samme.... Faktisk lidt lige som en hundehvalp for at sætte det lidt på spidsen... :silly:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2010

Pikora-vb

Jeg siger også nej. Og jeg tilslutter mig helt klart Johannemors strategi, hvad små børn angår: Johannamor skrev:
Selvfølgelig siger jeg nej... men jeg prøver også at begrænse mængden af nej´er. For det første kan man jo indrette hjemmest, så det meste er tilladt. Det er ok, at ungerne får nej, når de vil rode i mormors glasskab, men der er de jo heller ikke hele tiden - derhjemme er det 'forbudte' pakket væk bag børnelåse eller op i højden; alt andet ville være for farligt og for trættende at huske på i tide og utide.
Små børn SKAL pille og undersøge verden omkring sig; det er et led i deres udvikling!! Jeg kan virkelig forarges over mennesker, som med vilje lader deres skrøbelige, kostbare/farlige genstande stå i kravlehøjde, fordi deres lille barn jo skal 'lære' at 'man' ikke må pille ved ved dén slags!! -Altså sådan i opdragende øjemed!! Ungen fatter jo ikke en hujende fis, andet end at mor og far går og råber 'nej' i tide og utide, og at man nok ikke skal tage et 'nej' særligt alvorligt, jævnfør Kongsters tur i trafikken, eller den skarpe kniv, hvor man gerne vil have, at et nej fører til øjeblikkelig reaktion!! Når barnet er stort nok til at FORSTÅ, at nogle ting kan gå i stykker eller, kan man begynde at lære det at færdes iblandt og håndtere disse ting. Og så kan jeg tilslutte mig -hele vejen igennem- at være opmærksom på -og kritisk med- sit brug af nej`er!!

Anmeld

25. juni 2010

Pikora-vb

der skulle have stået: '...at nogle ting kan gå i stykker eller er farlige...'

Anmeld

25. juni 2010

Pikora-vb

Undskyld, det var Helene, som sendte sit barn ud på vejen -altså i et tankeeksperiment ;)

Anmeld

11. august 2010

NikiFin-vb

Selvfølgelig siger jeg Nej. Det er et af de vigtigste ord man lære når man lære et sprog. Jeg siger og laver mange andre ting og hører ikke efter vrøvl fra idioter som undrer sig hele tiden hvad at forbyde. De må gerne opdrage deres børn på den sindssyge måde de skriver i deres bøger men nej, tak jeg har mit eget hoved og behøver ikke at bruge andres :laugh:

Anmeld

11. august 2010

Heidi Nielsen-vb

Ja selvfølgelig siger jeg nej og selvfølgelig må man sige nej til sit barn.....og ellers er jeg fuldstændig enig med alle i andre :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.