det 3. barn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.693 visninger
39 svar
0 synes godt om
10. juni 2010

linej-vb

Hej hej Jeg sad og fik en lyst til at skrive herinde da jeg gerne vil have nogle gode råd og meninger! Min mand og jeg har to skønne børn, og vi har lyst til at få en til lille guldklump mere....jeg går så bare og bryder min hjerne med om det er èn for mange, om man 'glemmer/overser' de to jeg har eller om jeg bare skal tage det som det kommer ???!!! er der nogen som har haft de samme tanker?? mange hilsner Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

Kirle-vb

Har kun en selv så det ved jeg slet ikke. Men hvis du tvivler på om du har overskud, hvis det er det du gør, så skal du nok tænke dig om en ekstra gang :) Men det gælder med alle børn uanset antal :)

Anmeld

10. juni 2010

NikiFin-vb

Det afhænger af mange ting og ingen ved bedre end dig om du skal have et barn til. Jeg har selv 3 små og det er lidt for meget

Anmeld

10. juni 2010

Charlotte d. 17.-vb

Man kan næppe generalisere om det emne, men jeg tvivler alvorligt på, at nogen glemmer eller permanent overser barn nr. 1 og 2, fordi nr. 3 ankommer. Omvendt, så kræver det selvfølgelig et vist overskud - og masser af tid - at have en baby, uanset, om det er nr. 1 eller nr. 14. Der er så mange faktorer i spil omkring dette - de andre børns alder, evt. problemer med et eller flere af børnene osv. osv. Personligt synes jeg, det er vigtigt at tænke langt frem i tiden - har man overskud til at hjælpe 3 børn med lektier, har man nerver til - måske - at have 3 teenagere i huset samtidig - osv. osv. Jeg oplevede det som en større omvæltning at få nr. 2 end nr. 3 - nr. 2 betyder jo dobbelt så mange som før, mens nr. 3 'kun' var en udvidelse på 33,3333 procent... :P

Anmeld

10. juni 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg glemte at tilføje, at det, der definitivt afholdt mig fra at få nr. 4, var visheden om, at jeg/vi ikke ville kunne overskue det, hvis vi fik et barn med særlige behov - et barn med et handicap, fx - uden at det ville gå ud over de tre børn, vi allerede havde. Sådan skal man måske ikke tænke, men for mig gav det mening.

Anmeld

10. juni 2010

Titte-vb

Der er et ordsprog der siger, at man ikke fortryder de børn man fik, kun dem man ikke fik!

Anmeld

10. juni 2010

linej-vb

Tak for alle jeres meninger :) jeg er glad for at i gir jer tid til at svare!! der er ik noget skønnere i verden end mine/vores børn, vi må se hvad tiden bringer :) mine to børn er 5år og 4 til oktober så hvis vi skal have en til baby synes jeg også det skal være i nær fremtid. mvh line

Anmeld

10. juni 2010

Pikora-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Jeg oplevede det som en større omvæltning at få nr. 2 end nr. 3 - nr. 2 betyder jo dobbelt så mange som før, mens nr. 3 'kun' var en udvidelse på 33,3333 procent... :P
Næeh.....50%!! ;) Undskyld, -ku` ikk` la` vær`!! Nå; men -set i bakspejlet- mine de ældste blev nok lidt forsømt, da vi fik nr. 3. Muligvis fordi de var så store -7 og 9 år- at de var ret selvhjulpne, min mand arbejdede meget, og jeg måtte ligge ned det meste af tiden de sidste måneder af graviditeten. Så da jeg havde født, havde de små store allerede klaret mange ting selv i nogle måneder, og med et spædbarn i huset, blev det så bare ved med at være sådan. Og opmæksomheden retter sig jo naturligt meget mod en baby, de var også rigtig glade for hende, og jeg synes nu, at de egentlig blev forsømt lidt i forhold til deres personlige udvikling. Jeg håber, jeg husker forkert, for det er lidt selv-tortur at tænke sådan :(

Anmeld

10. juni 2010

NikiFin-vb

Titte skrev:
Der er et ordsprog der siger, at man ikke fortryder de børn man fik, kun dem man ikke fik!
Jeg synes at man ikke kan fortryde de børn man har og heller ikke dem man ikke har fået (det lyder faktisk ret dumt, i det mindste jeg selv kan ikke forestille mig at fortryde børn der ikke findes). Måske... hvis jeg har aborteret.... Og som jeg har sagt før at ville at have mange børn er et slags grådighed men ikke noget man virkelig har behov for. Selvom man har et barn kan man give det hele sin kærlighed. 2 børn er måske bedre fordi de stadig får meget kærlighed men de lærer at dele også og ikke at blive så egoistiske. Men jeg er ikke sikker på at en mor er nok til at give 3 børn hvad de har brug for emotionelt. Jeg selv har det svært i hver fald.

Anmeld

10. juni 2010

Charlotte d. 17.-vb

Pikora skrev:
Charlotte d. 17. skrev:
Jeg oplevede det som en større omvæltning at få nr. 2 end nr. 3 - nr. 2 betyder jo dobbelt så mange som før, mens nr. 3 'kun' var en udvidelse på 33,3333 procent... :P
Næeh.....50%!! ;) Undskyld, -ku` ikk` la` vær`!!(
:blush: Jeg VIDSTE, jeg ikke skulle rode mig ud i noget med procenter!! Her er det vist på sin plads at understrege, at jeg IKKE underviser i matematik!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.