Min datter har også tendensen til overvægt, hvor drengene læner sig mere hen af undervægt(på den okay side).
Hun er meget bastant bygget, lille og kompakt og har jo en næve på størrelse med drengenes, og har kraftige bredde fødder (som er enormt svære at finde sko til).
Jeg ved ikke, men jeg er lidt rådvild på området og synes det er hamrende svært at lave mad der giver ekstra kalorierne til drengene, men knapt så mange til pigen, uden at man skal ud i en fler retters menu.
Drengene kan spise ubegrænset af alt uden der er noget der sætter sig. Men med pigen kan det hurtigt gå lidt galt - hun har en periode lige i øjeblikket, hvor jeg tænker overvægt! Men så kan der komme en periode hvor hun egentlig er slank nok, for så at gå over i kampvægt igen.
Altså når jeg taler overvægt, så mener jeg dobbelt hage, flere deller på maven og kraftige lår! Og tøj der sidder malet på.
Hun elsker feks røget og/eller gravad laks på franskbrød, men det har jeg altså konsekvent erstattet med rugbrød (og den er godtaget), og sådan går jeg og laver små justeringer i det daglige.
Og i børnehaven er der sukkerforbud, og de spiser ekstremt sundt og fedtfattigt, så de dårlige vaner må jo komme her hjemme fra (sneget sig ind ubemærket).
Så jo, jeg kender alt til børn af forskellig vægttype....
Anmeld