Inaktive børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.335 visninger
40 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

kongster-vb

Min datter på 9 er ret stillesiddende. Hun elsker at sidde og lege med små figurer (smølfer eller sådan noget) eller lego eller læse Anders And. Samtidig er hun glad for sukker og mad, så efterhånden kan jeg se at hun er begyndt at blive lidt rund. Hun er sådan set stærk nok. Kan svømme ca 300 meter, gå armgang 2-3 meter, cykle og gå benene af de fleste, men hun har efterhånden noget hvalpefedt hængende. Hvad pokker gør man? Jeg synes jo vi lever ok sundt, men synes også der er meget pizza og kage og slik i fritten. Efter sommeren skal hun i klub og så bliver det da helt skidt, for der kan man købe is og slik og popcorn. Jeg vil jo gerne hjælpe hende til at forblive slank, men helst uden at hun bliver alt for fedt-forskrækket og fokuseret på sit udseende. Hvad gør man med et barn som ikke er naturligt spinkel og tynd, men som bare nemt tager kilo på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

als-vb

Er der ikke en eller anden form for sport der kunne være interessant for hende at dyrke? Dans, gymnastik, svømning, fodbold, håndbold? Så kan hun jo få noget sjov og motion ind samtidig. :motion: :cykel: Prøve hvis der er mulighed for det hver aften eller eftermiddag at komme ud og gå/løbe/lege, måske som en familieaktivitet så hun ikke får fornemmelsen af at det kun går ud på at få hende i gang?

Anmeld

25. maj 2010

Spunk-vb

Du skriver at hun kan cykle og gå langt. Men gør hun det dagligt? Cykeltur til og fra skole er jo et af de gængse forslag for sundheds'myndighederne'. Ellers kan i indføre en daglig gåtur for hele familien - evt. anskaf en hund - så er i nødt til det. Går hun til noget sport?

Anmeld

25. maj 2010

Soap-vb

Sådan er min store også :) Hvis han ikk blir holdt ørene og holdt i gang ville han også være inaktiv, tydeligt teenager doven syndrom der er ved at sætte ind Her i huset hedder det sport 1-2 gange om ugen (sæson betinget) 30 min hop på trampolin dagligt de dage der ikke er sport + Han går med om aftenen når hunden luftes , typisk en gå tur på 30-45 min i raskt tempo

Anmeld

25. maj 2010

kongster-vb

Spunk skrev:
Du skriver at hun kan cykle og gå langt. Men gør hun det dagligt? Cykeltur til og fra skole er jo et af de gængse forslag for sundheds'myndighederne'. Ellers kan i indføre en daglig gåtur for hele familien - evt. anskaf en hund - så er i nødt til det. Går hun til noget sport?
Hun går ikke til sport, men skal starte til svømning til sommer. Og hun burde cykle hver dag - men ofte er moderen doven og tager bilen på arbejde og har datteren på bagsædet. Faktisk er det nok dét, det handler om - at jeg er for doven til at sætte hende igang. Nu synes jeg jo bare ikke det burde være mig der sætter hende igang. Jeg synes hun burde gøre det af sig selv. Det kan jeg egentlig godt se er naivt :dry: Jeg husker bare ikke fra jeg var barn at nogen satte mig igang. Jeg gik og cyklede bare og løb rundt. Men sådan er det nok ikke mere. Suk. Vi må igang med fællestur og fællesløb og fællescykling og organiseret sport (som jeg så OGSÅ skal følge hende frem og tilbage til)

Anmeld

25. maj 2010

Soap-vb

kongster skrev:
Spunk skrev:
Hun går ikke til sport, men skal starte til svømning til sommer. Og hun burde cykle hver dag - men ofte er moderen doven og tager bilen på arbejde og har datteren på bagsædet. Faktisk er det nok dét, det handler om - at jeg er for doven til at sætte hende igang. Nu synes jeg jo bare ikke det burde være mig der sætter hende igang. Jeg synes hun burde gøre det af sig selv. Det kan jeg egentlig godt se er naivt :dry: Jeg husker bare ikke fra jeg var barn at nogen satte mig igang. Jeg gik og cyklede bare og løb rundt. Men sådan er det nok ikke mere. Suk. Vi må igang med fællestur og fællesløb og fællescykling og organiseret sport (som jeg så OGSÅ skal følge hende frem og tilbage til)
Åh hvor jeg kender det , her er det også en kamp at få mig selv igang men se det fra den lyse side af , du kommer tilat gøre noget godt både for dig og hende :)

Anmeld

25. maj 2010

kongster-vb

Tja... du har ret. Jeg ville jo heller ikke tage skade af at komme mere igang. Og jeg ved godt at vejen til helvede er belagt med dårlige undskyldninger, men vi bor i lejlighed og kan således ikke have hund eller trampolin i haven og vejen til skolen er for farlig for hende at cykle selv, så jeg skal hente og bringe hver dag og der er så også en lillebror som kommer hjem m børnehavebussen kl 16 og der skal vi hente ham og ..... Jeg kan godt høre det. Jeg skal igang med at løbe eller cykle med hende. Jeg giiiiider bare ikke :-)

Anmeld

25. maj 2010

als-vb

en af de herlige forpligtelser ved at få børn. Især hvis man vil dem det godt. Men igen vores børn er jo en perfekt afspejling af vores egne problem områder ;) er du 'doven' så bliver din datter det måske også.

Anmeld

25. maj 2010

kongster-vb

ARggghh! Ja, jeg ved jo at du har ret. Næste spørgsmål er så hvad jeg skal lave med hende når jeg vitterligt ikke GIDER løbe/cykle/svømme med hende om aftenen? Jeg tager gerne i svømmehallen selv, men jeg gider simpelthen ikke familieture i svømmmehallen. Suk. Jeg ved det godt. Jeg skal bare gøre det alligevel og så skal det nok blive hyggeligt. ARG! Jeg synes bare altid det ender med at jeg sidder og fryser og kigger på de svømmer eller sidder og fryser og kigger på de leger på legeplads eller står og fryser og venter på de har trillet ned af alle bakkerne. Jaja dårlige undskyldninger. Det lyder som om jeg ikke kan lide at være sammen m mine børn. Det er også lidt sært for jeg kan rigtig godt lide at læse for dem, lave mad med dem, tegne og male med dem, høre musik og danse med dem. Men jeg hader at cykle, gå, svømme, spille spil og stå på rulleskøjter med dem. Jeg bliver altid SÅ utålmodig

Anmeld

25. maj 2010

als-vb

Ja må indrømme jeg ikke er hel inde i din person profil så kan ikke lige huske hvor mange børn du har og om der er en mand, eller hun er den eneste du har. Ellers kunne du jo vælge at gå til dans med hende og så lave en tøse ting ud af det dig og hende. Noget helt speciel mor/datter tid. Det vil hun sikkert elske at have dig for sig selv. Kunne også være dig og hende der fast tog i svømmehallen og så kan i lave lidt konkurrence ud af svømningen, men bare jer to igen så behøver dte ikke blive den helt store familie tur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.