Hva\' skal I ha\' til aftensmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2010

ma08-vb

MAMMARAZZI skrev:
ma08 skrev:
Vi har lige købt 1/4 kalv, så.... Gryderetter er jeg også blevet fan af, de skal bare brunes, ha' en flaske rødvin, krydderier og en bunke grøntsager.
Blir' lige nødt, til at spørge: den der flaske rødvin - kommer du den i gryderetten, eller er det til at drikke ved siden af? Synes det lyder af meget, hvis det er i maden. Jeg har aldrig brugt vin til madlavningen, da jeg er bange for, at 'spise' mine unger fulde - fordamper alkoholen, under tilberedningen?
Rødvinen kommer i gryden, fx til bov, der skal stå og simre en 2-3 timer. Alkoholen fordamper undervejs. Hvis den ikke gjorde, ville man i øvrigt nok selv kunne mærke det - jeg drikker ret sjældent, så det er ikke fordi jeg er vant til alkohol, at jeg ikke bliver påvirket af at spise mine gryderetter ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

kongster-vb

Jeg kom da lige i tanke om min yndlings-mad-blog med masser af inspiration til lækker og sund mad: http://ahh-les-moules.blogspot.com/ (og nej, Bibi, jeg hedder ikke Tilde og dette er ikke et kommercielt indslag :-))

Anmeld

21. april 2010

MAMMARAZZI-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Jeg kommer lige rigtigt stærkt igen - synes jeg da selv: I weekenden skal vi have BÆVERGRYDE af den (døde!) bæver, min mand netop har hjembragt fra en jagttur i Sverige. Stik lige den, piger! Jeg aner ikke, om bæver smager godt, men det lyder da eksotisk!
Charlotte, hvordan gik det egentlig med jeres BÆVERGRYDE ?

Anmeld

6. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

MAMMARAZZI skrev:
Charlotte d. 17. skrev:
Jeg kommer lige rigtigt stærkt igen - synes jeg da selv: I weekenden skal vi have BÆVERGRYDE af den (døde!) bæver, min mand netop har hjembragt fra en jagttur i Sverige. Stik lige den, piger! Jeg aner ikke, om bæver smager godt, men det lyder da eksotisk!
Charlotte, hvordan gik det egentlig med jeres BÆVERGRYDE ?
Spør' lige igen - for jeg er stadig nysgerrig :cheer:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.