Hva\' skal I ha\' til aftensmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2010

jennie-vb

Vi har også fået en slags paprikagryde, bare uden rigtig kød, kun med pølser. Har brugt alt for mange penge i sidste måned, så der er dømt billigmad de næste 2 uger, til vi jeg får børnepenge. :blush: Forleden fik vi tundeller. Genialt billigt ig velsmagende. Og pigerne elsker dem. Billige retter modtages gerne. :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

Spunk-vb

Prøv Trines kartoffelret - uge 12

Anmeld

9. april 2010

Signe1704-vb

jennie skrev:
Billige retter modtages gerne. :)
Risengrød - men den har du vel overvejet :laugh: Supper - brug hvad du har af grønsager i køleskabet og så evt nogle flåede tomater og nogle pastaer. frikadeller kødsovs hjemmelavet lasagne

Anmeld

9. april 2010

jennie-vb

Ja risengrød skal vi have i dag :) Fandt til lasagnen i fryseren, så det vil jeg lave i morgen, og tænkte at så er der også nok til søndag :cheer: Grøntsagsuppe, og kartoggelrettem lyder også godt, det må på programmet i næste uge. Tusind tak altså :blush:

Anmeld

9. april 2010

Lars F-vb

Ai, Lars. Må man spørge for hvad? Håber hun er ok og i bedring allerede.
Tak. Hun har været igennem den første af to operationer for skelen. De har forkortet de muskler, der holder / trækker i øjet under det nederste øjenlåg. Operationen laves helt ind hvor musklen hæfter på øjet, så de har syet i selve øjet (begge øjne) lige under øjenlåget. Det gik fint, det virker som det skal, hun ser fint, osv. Men det er hårdt at se sit barn blive kørt ind til operation, bedøvet, osv., og det er hårdt at se at hun bare er så træt og slidt og har ondt her bagefter. Ud over at det er ømt fra indgrebet, så sidder trådene hvor de har syet i øjet; de sidder i ca 3 uger, indtil de går i opløsning. De siger, at det føles lissom at ha' sand i øjnene - og det er jo rigtig fedt i tre uger.

Anmeld

9. april 2010

MAMMARAZZI-vb

Heidi Nielsen skrev:
Mørbrad med bacon omkring lagt i et fad med kartofler og gulerødder bagt i ovnen og serveret med paprikasauce......
Har du en opskrift ? Eller måske bare en slags anvisning - grader, minutter, mængde osv... Det lyder vildt lækkert...

Anmeld

9. april 2010

MAMMARAZZI-vb

Hun har været igennem den første af to operationer for skelen. De har forkortet de muskler, der holder / trækker i øjet under det nederste øjenlåg. Operationen laves helt ind hvor musklen hæfter på øjet, så de har syet i selve øjet (begge øjne) lige under øjenlåget. Det gik fint, det virker som det skal, hun ser fint, osv. Men det er hårdt at se sit barn blive kørt ind til operation, bedøvet, osv., og det er hårdt at se at hun bare er så træt og slidt og har ondt her bagefter. Ud over at det er ømt fra indgrebet, så sidder trådene hvor de har syet i øjet; de sidder i ca 3 uger, indtil de går i opløsning. De siger, at det føles lissom at ha' sand i øjnene - og det er jo rigtig fedt i tre uger. Hvor jeg føler med jer... Går selv og venter på, at min søn skal opereres i næste måned... Håber ikke hun er alt for generet af det...

Anmeld

9. april 2010

Heidi Nielsen-vb

Selvfølgelig MAMMARAZZI :P Bacon vikles om en mørbrad og brunes på panden og lægges derefter i et ovnfast fad. Kartofler og gulerødder skrælles og skæres i stave/fritter og lægges ned i fadet til kødet. Kom lidt flydende margarine over grøntsagerne og krydder med salt, peber, karry, paprika eller hvad du nu har lyst til. Sættes i ovnen ved 200 grader i ca 45-60 min. Tag dog kødet ud lidt før så bacon ikke bliver helt sort...tilsæt gerne lidt vand hvis du fornemmer at det er ved at brænde fast i fadet....normalt er der dog vand nok i kartoflerne og gulerødderne til at det ikker nødvendigt at tilsætte ekstra. Som paprikasauce bruger jeg bretagnesaucen fra knorr, tilsætter 3 spiseske beauvais ketchup, en kvart liter madfløde og lidt paprika. Rigtig god fornøjelse :)

Anmeld

9. april 2010

MAMMARAZZI-vb

Super - tak for det.. Det skal prøves en af de nærmeste dage :kok:

Anmeld

9. april 2010

Heidi Nielsen-vb

Det var så lidt :) denne ret er en af favoritterne her i huset..... Forresten.....du kan også vælge at lave en mørbradgryde.... Lav 2 breve sauce som anvist på pakken og tilsæt de ingredienser jeg beskrev ovenfor..... Skær mørbraden i bøffer og brun på panden, steg bacontern på panden og læg deet hele i saucen sammen med cocktailpølser og server med ris og en god salat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.