Hvornår og hvordan motionerer I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2009

Pikora-vb

Nå, ja -og så har vi forresten sådan en stor oppustelig fitnessbold liggende frit fremme i stuen altid. Den drager simpelthen min datter (også 9 år -i dag! :) ); hun ruller hen over den, springer buk over den, sidder på den og hopper rundt, kravler op på den og balancerer på knæene (-alt imens hun øver sig i at jonglere :P ). -Så den giver faktisk en masse legende motion; for hun får da i hvert fald pulsen op når hun rigtig er i gang! Vi købte den fordi vi var lidt trætte af, at hun altid fræsede rundt i sofaen og stod på hovedet og slog kolbøtter når hun så fjernsyn. Vi har også en sækkestol liggende; den indbyder åbenbart også til akrobatiske øvelser foran fjernsynet! Og hvis man er lidt seriøs (-og det er ikke mig selv jeg taler om, jeg synes bolde er biiip-kedelige :( ), så kan man jo bruge fitnesbolden til styrketræning selv!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2009

Heidi Nielsen-vb

Ja sækkestolen er også et hit her......vi har sådan en stor en som han bare løber hen i mod og kaster sig ned på og han kan blive ved og ved og ved :) så der bliver brændt krudt af på den stort set hver aften inden sengetid :)

Anmeld

21. oktober 2009

Pikora-vb

Nå, ja -to af mine børn, datteren og min 16-årige søn, går til live-rollespil. Sådan noget med at rende rundt ude i en skov i timevis og 'lege'. -Det kan voksne også være med til, og hos os fortsætter det året rundt! Der er mange andre aspekter i det end at rende rundt i skoven, for spillederne har jo lavet et plot med nogle missioner og opgaver der skal løses, og børnene har rig mulighed for selv at præge spillet, hvis de har lidt fantasi og gå-på-mod. De skal også selv definere deres roller, dvs beskrive deres baggrundshistorie og deres karaktertræk. Min søn har i bonus fået kontakt med en flok ligesindede, som han kan 'nørde' sammen med, også i andre sammenhænge. Der er ikke så mange piger; men min datter er egentlig ligeglad, hun svinger tit bedst sammen med drengene. Så måske det var noget, til at udfordre dine børn på flere fronter?

Anmeld

21. oktober 2009

kongster-vb

Ja om vinteren er det godt at kunne aktivere dem indendørs :) Vi har kroge i loftet og der hænger så en gynge/trapez/rebstige/boksebold - vi skifter lidt ud fra tid til anden. Det bruges rigtig meget af begge børn. Måske skulle vi begynde på noget aftentur. Jeg har haft planer om det mange gange, men det er aldrig rigtig blevet til noget. Selv om det er mørkt kan man jo godt gå en tur rundt i kvarteret. Hvis lillebror cykler og tøsen kører på løbehjul kan man måske ovenikøbet få pulsen op :) Det må vi til at gøre de dage hvor vi ikke får cyklet. Mht at lade pigen gå til noget sport, så har hun allerede spejder og klaverundervisning og sønnen har capoeira så jeg synes ikke rigtig der er tid til så meget mere hvis der også skal være tid til legeaftaler og almindelig være-hjemme-tid Wii fitness er også en god ide. Tror jeg vil købe det til jul :-)

Anmeld

21. oktober 2009

Heidi Nielsen-vb

Ja Wee fitness + andre ting til den kunne jeg godt tænke mig at høre mere om.... Får man noget ud af det.....altså kan man få pulsen op osv....ved godt det ikke er det samme som motion i naturen og i hallen men tænkte den kunne være god de første par måneder efter fødslen hvor man alligevel ikke kommer så meget ud.....

Anmeld

21. oktober 2009

Mor til to-vb

Bare pas på med den wii. Den er stærtk vanedannende. :laugh: Min mand spillede en del tennis på den i sommerferien. En dag skulle min datter på 2½ lige vise mig hvordan man gør det: Hun svingede armen godt og grundigt og brød så ud i det mest rene, klokkeklare 'For fanden'! :laugh: :laugh: :woohoo:

Anmeld

21. oktober 2009

Heidi Nielsen-vb

Ha ha ha.....ja jeg har godt hørt man skal passe lidt på den :laugh: :laugh:

Anmeld

21. oktober 2009

Pikora-vb

Ang. rollespil, så kan det forresten også -ud over de ovenfor nævnte fordele- også kombineres med styrketræning! Min søn render nemlig rundt med en ringbrynje, som vist vejer et sted omkring 10 kg!

Anmeld

21. oktober 2009

Spunk-vb

Heidi Nielsen skrev:
Ja Wee fitness + andre ting til den kunne jeg godt tænke mig at høre mere om...
Hvis du allerede ejer en playstation 2 kan du overveje at anskaffe et eyetoy og det program der hedder Kinetic - det findes i en alm. og en kampsportsversion - jeg skal i hvert fald i gang med det efter fødslen - synes at det er en stor fordel at man kan gøre det hjemme på stuegulvet. Og det vil kunne gøres for ca. 300 kr - der er en wii en del dyrere. Du skal følge nogle øvelser på skærmen, og kamaeraet tjekker om du gør det rigtigt. Du kan, efter at du har indtastet nogle oplysninger om dig selv, få lavet et tolv ugers træningsprogram som du skal følge 3 x om ugen. Så bliver det sværere over tid, så du udvikler dig. http://www.us.playstation.com/PS2/Games/EyeToy_Kinetic/OGS/

Anmeld

21. oktober 2009

Mor til to-vb

Heidi Nielsen skrev:
Ja Wee fitness + andre ting til den kunne jeg godt tænke mig at høre mere om.... Får man noget ud af det.....altså kan man få pulsen op osv....ved godt det ikke er det samme som motion i naturen og i hallen men tænkte den kunne være god de første par måneder efter fødslen hvor man alligevel ikke kommer så meget ud.....
Ja, man kan få pulsen op, men selvfølgelig ikke i alle discipliner. Vi startede ud med tennis i sommers og man kan faktisk lave sin helt egen tennisbane og bevæge sig rundt på den vha. 'nunchuken', som er en af controllerne. Hvis man ellers har plads nok. Vi har også et Wii-board og der kan man også få pulsen op og så er der også yogaagtige øvelser til at træne balance osv. Men altså, det man jo egt har brug for efter fødslen er mere styrketræning, og det er den ikke så god til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.