hvor lang tid efter i havde født tog i hjem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2009

Ayasmor

jeg fødte (første gang) Lørdad d. 20 December 2008, og tog hjem Mandag ved middagstid.. Jeg ville have været ude af vagten allerede Søndag aften, men da det var midt i juletiden, kunne der først komme en læge og se til min datter om Mandagen.. Jeg ville gerne lige have hende tjekket igennem, for at være på den sikre side.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Idun er født hjemme, så vi var hjemme hele tiden 

Anmeld

3. september 2009

Rasmine

2. gang, fødte jeg 6.37, og kl. 10.30 sad vi hjemme på terassen med 1 stks cola og 1 stks nyfødt i liften.

Anmeld

3. september 2009

Lise

Første gang fødte jeg mandag morgen, og bad om at komme hjem torsdag eftermiddag. Mistede en masse blod i timerne efter fødslen, så jeg var bundet til sengen og drop i et døgn efter, og først oppe og gå rigtigt efter to dage (onsdag). Har aldrig forstået det der med ikke at ville være på hospitalet - jeg synes det er det tryggeste sted i hele verden

Nu er jeg så andengangsfødende, men håber seriøst at jeg kan blive bevilliget 1 døgns indlæggelse efter fødslen, på grund af oplevelsen fra sidst. Vil sgu gerne vide at jeg er ok, inden jeg går nogen steder (dramaet startede ni timer efter fødslen sidst, så hvis jeg skal gå fem timer efter, kan jeg jo ligge hjemme og forbløde senere...dur ikke..  )

Lise 13+0

Anmeld

3. september 2009

cille22

jeg fødte lørdag morgen ca kl 04:00 og kom hjem mandag formiddag, efter stue gang, var 21 da min dejlige knægt kom til verden.

2 gang fødte jeg fredag aften og kom hjem lørdag morgen.

3 gang fødte jeg kl 9 morgen og tog hjem kl 13.00

hilsen cecilie

Anmeld

3. september 2009

Mor.sander

En uge efter Felicias fødsel, men det var pga. hun ikke rigtigt ville spise og var meget lille 2300 g.

3 døgn efter Simons fødsel, ville gerne have været taget hjem med det sammen, men da han var blå om munden kort tid efter fødslen, var de bange for han evt. var hjertebarn.

Og hvis alt går som det skal, næste gang tager vi hjem så hurtigt som muligt.

Anmeld

3. september 2009

Hjaltesmor

mariamiss6 skriver:

Herhjemme har vi gjort det klart for folk, begge gange, at alle der har lyst må komme, men at der KUN er selvbetjening.

Hvis folk ville have kaffe skulle de selv lave det, og sætte tingene på bordet. og fjerne det igen når de gik.
Det fungerede rigtig fint herhjemme, selvfølgelig var jeg da træt, for folk gik også sent hjem herfra. Men min svigermor er heldigvis rigtig god i mit køkken, og sammen med min kæreste fik de ordnet det hele, så jeg kun behøvede koncentrere mig om baby, amning, og efterveer....

Så hvis man holder åbent hus, er det nok en god idé at sige til folk at der er høflig selvbetjening.

Jeg regner med, at folk kan finde ud af selvbetjeningen. Det er modellen med, at far skal underholde og mor og barn skal have fred og ro, vi ikke er til. Vi mener nemlig, at far har ligeså meget brug for at lære sin nye søn at kende, som mor har, så ingen af os har tid til at underholde.

Indtil videre har vi bestemt: Ingen gæster første døgn. Herefter kommer alle 6 bedsteforældre  og først derefter tager vi stilling til, om vi vil se nogle andre de første dage. Jeg har ingen problemer med at sige nej tak en uges tid. Men det er da ærgeligt, hvis nogle blive kede af det.

Så den med "dem der har lyst må gerne komme" bliver der ikke noget af her. Dem der har lyst må gerne ringe og spørge, og hvis vores telefon er sat til, svarer vi, om det er noget vi har lyst til. Sådan bliver det her. Det er VORES barn, og det er OS, der har brug for at etablere et liv med ham. Og frem for alt vil vi gerne beskytte ham mod alt for mange indtryk så hurtigt.

Anmeld

3. september 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Da jeg fødte 1. gang var jeg på hospitalet i 2 overnatninger. Da jeg fødte 2. gang var jeg der også 2 overnatninger. Dette kunne KUN lige sig gøre 2. gang, da jeg fødte på Gentofte hospital. Jeg skulle have født på Hvidovre hospital og der ville jeg have blevet sendt hjem efter 4-6 timer. Men grundet for mange fødende blev jeg sendt til Gentofte hospital. Patienthotellet på Hvidovre hospital var ikke færdigt i marts, da jeg skulle føde. Jeg var rigtig glad for, at komme til Gentofte, da jeg ønskede, at være der i flere dage. Dette skyldes til dels, at vi havde en søn hjemme som "kun" var 17 mdr. og jeg vidste, at jeg ikke ville få den fornødne ro hjemme de første par dage.

/ Katja - Lina 5 mdr. og Luka 22 mdr.

Anmeld

3. september 2009

Ni-ko-li-ne

kiroo skriver:

det er stadig ikke alle steder der har de regler. og det er seks timer.. ca.
og på glostrup er det ca 1/5 der føder ambulant, altså hjem samme dag. hvidovre sender hjem..

ja, i odense er det 4 timer

Anmeld

3. september 2009

Cris

Jeg synes, at man også skal tænke på den lille. Man snakker meget om at man har det godt efter fødsel og man kan sagtens tage hjem. Men vi glemmer, at der kan pludseligt ske noget med den lille. De første 24h er meget vigtige. Grunden at jeg tænker sådan er, at jeg har en veninde som fødte og efter ca 10 timer fik babien nogle problemer med at trække vejret. Ikke alvorligt, heldigvis, men det var meget godt at være i gode hænder.

Jeg har tænkt mig at føde hjemme mit Nr2 barn. Hvis man bliver sendt hjem så hurtigt efter man har født (anden gang) så kan man lige så godt blive hjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.