mariamiss6 skriver:
Herhjemme har vi gjort det klart for folk, begge gange, at alle der har lyst må komme, men at der KUN er selvbetjening.
Hvis folk ville have kaffe skulle de selv lave det, og sætte tingene på bordet. og fjerne det igen når de gik.
Det fungerede rigtig fint herhjemme, selvfølgelig var jeg da træt, for folk gik også sent hjem herfra. Men min svigermor er heldigvis rigtig god i mit køkken, og sammen med min kæreste fik de ordnet det hele, så jeg kun behøvede koncentrere mig om baby, amning, og efterveer....
Så hvis man holder åbent hus, er det nok en god idé at sige til folk at der er høflig selvbetjening.
Jeg regner med, at folk kan finde ud af selvbetjeningen. Det er modellen med, at far skal underholde og mor og barn skal have fred og ro, vi ikke er til. Vi mener nemlig, at far har ligeså meget brug for at lære sin nye søn at kende, som mor har, så ingen af os har tid til at underholde.
Indtil videre har vi bestemt: Ingen gæster første døgn. Herefter kommer alle 6 bedsteforældre og først derefter tager vi stilling til, om vi vil se nogle andre de første dage. Jeg har ingen problemer med at sige nej tak en uges tid. Men det er da ærgeligt, hvis nogle blive kede af det.
Så den med "dem der har lyst må gerne komme" bliver der ikke noget af her. Dem der har lyst må gerne ringe og spørge, og hvis vores telefon er sat til, svarer vi, om det er noget vi har lyst til. Sådan bliver det her. Det er VORES barn, og det er OS, der har brug for at etablere et liv med ham. Og frem for alt vil vi gerne beskytte ham mod alt for mange indtryk så hurtigt.
Anmeld