hvor lang tid efter i havde født tog i hjem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2009

Ni-ko-li-ne

Signeb skriver:

Jeg er førstegangsfødende, så jeg ved jo ikke helt, hvad det er, jeg går indtil. Derfor lader jeg det være lidt åbent, om jeg bliver efter fødslen. Mit håb er dog at kunne føde ambulant - altså at komme hjem inden for 4-6 timer.
Min eneste bekymring er barselsbesøgende, som vi jo så selv skal styre.

og det er bare om at gøre det klart for folk at det er jer der bestemmer! ellers bliver man helt slidt op.... :0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2009

DK

Kirstine blev født kl16.15. Og jeg tog hjem næste dag kl 11.

Jeg kunne IKKE lide at være på sygehuset. Det var jo 2.juledag og der var ligesom "lukket", så Anders måtte ikke sove der, og der var næsten ingen personale. Da Kirstine og jeg ikke havde nogen problemer med amning eller noget andet, så var der ingen grund til at blive, så jeg var rigtig glad for at komme hjem og bliver forkælet af min kæreste og vores familie.

Anmeld

3. september 2009

Muffinmus

i Viborg må 2 gangs højst blive 4-6 timer efter----så det er så nemt. Tog hjem efter lidt over 5 timer

Anmeld

3. september 2009

Rose

Min første datter kom 4 uger for tidligt, så jeg var på sygehuset i 6 dage før de syntes at det var ok at slippe mig. Jeg var så heldig at have enestue og det var super lækkert da jeg måtte sidde med brystpumpe osv. for at få mælken i gang. Selma fik sonde, hun var for lille til at sutte selv. Det kom dog efter 3 dage. 

Med min dreng kom jeg hjem en time efter fødslen. Der var travlt på fødegangen og der var ikke engang en seng han kunne ligge i, dvs. efter at han var vejet og målt og alt hvad han skulle, fik jeg ham i armene igen. Det var selvfølgelig også dejligt! Og så fik jeg sådan set bare lov til at kravle i mit eget tøj igen og dappe hjem. Egentlig var det også ok, men det havde været lige så fint måske lige at have været på sygehuset bare et døgn. Sådan for alle tilfældes skyld. Men sådan er det jo med andengangs fødende. Det er helst ud af vagten med det samme. Og alt var jo også præcis som det skulle være så det gik fint.

Anmeld

3. september 2009

Tina2

Første gang var jeg på barselsgangen i 3 dage og 2. gang tog jeg hjem efter 4 timer..... Fantastisk at komme hjem lige efter

Anmeld

3. september 2009

Ox.

Jeg fødte kl 08.03 mandag d. 10/8 på Kolding sygehus, og tog hjem onsdag eftermiddag .. var glad for vi lige var der et par dage

Anmeld

3. september 2009

sabi1979

Hejsa
Jeg fødte her den 24 august 2009 og tog hjem inden middag onsdag den 26 august  Men vi fik at vide at vi gerne måtte blive der op til 5 dage.

knjus sabrina

Anmeld

3. september 2009

kiroo

ka-ri-na skriver:

der er jo også kommet nye regler omkring dette... som førstegangsfødende uden særlige komplikationer har man 2 dage, som andengangsfødende uden større komplikationer har man 4 timer... men det er ikke utænkeligt du kan få lov at blive længere når der er risiko for blodpropper

det er stadig ikke alle steder der har de regler. og det er seks timer.. ca.
og på glostrup er det ca 1/5 der føder ambulant, altså hjem samme dag. hvidovre sender hjem..

Anmeld

3. september 2009

mariamiss6

Signeb skriver:

Jeg er førstegangsfødende, så jeg ved jo ikke helt, hvad det er, jeg går indtil. Derfor lader jeg det være lidt åbent, om jeg bliver efter fødslen. Mit håb er dog at kunne føde ambulant - altså at komme hjem inden for 4-6 timer.
Min eneste bekymring er barselsbesøgende, som vi jo så selv skal styre.

herhjemme har vi gjort det klart for folk, begge gange, at alle der har lyst må komme, men at der KUN er selvbetjening.

Hvis folk ville have kaffe skulle de selv lave det, og sætte tingene på bordet. og fjerne det igen når de gik.
Det fungerede rigtig fint herhjemme, selvfølgelig var jeg da træt, for folk gik også sent hjem herfra. Men min svigermor er heldigvis rigtig god i mit køkken, og sammen med min kæreste fik de ordnet det hele, så jeg kun behøvede koncentrere mig om baby, amning, og efterveer....

Så hvis man holder åbent hus, er det nok en god idé at sige til folk at der er høflig selvbetjening.

Anmeld

3. september 2009

JustAnotherName

første gang var vi inde i 4 dage, og tog så hjem fordi VI ville....
Men efter et par dage blev vi indlagt 4 dage mere, fordi vores datter havde tabt sig for meget

Anden gang tog vi hjem 3 timer efter fødslen.
Jeg fødte klokken 00:43 - og vi kørte hjem klokken 03:45 om natten.
Så sov vi lige et par timer, inden der kom barsels-gæster.... 

Der var afgjort mest ro omkring det hele 2. gang !!!
......måske fordi jeg også havde større tiltro til mig selv 2. gang, i rollen som nybagt mor. Det hele virkede mere roligt og selvfølgeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.