Økologi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2010

Kirle-vb

Ja selvfølgelig er det logik for burhøns at man videregiver det man nu engang selv har. Det som jeg studsede over er tallet: at man har halveret sin indre 'kemi' ved amning i 4mdr. - det fandt jeg overraskende. Men det må betyde at førstefødte har trukket det korte strå og de næste børn vil få meget mindre. I wcs vil man skulle springe en hel generations amning over for at nulstille kemien. Det er da voldsom interessandt at tænke på og ret så skræmmende. Jeg kender flere amme-hippier der ammer så længe som muligt (jeg selv til 17mdr) og som ikke vil høre om den indre 'kemi' og min egen læge og sp har i hvert fald aldrig nævnt noget. Men man kan jo som kvinde også udnytte det og malke ud i flere år... Det er jo faktisk muligheder i det for en mindre indre 'kemi' ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

Det er stadig mig-vb

ÆÆÆH, jeg er så ikke lige med på, at man halverer sin egen kemi ved at amme....... ;) (så ville en malkemaskine jo være helt genial) :laugh: På med dutterne og i gang med udmalkningen, dag ud og dag ind, så man stod ren og kemikaliefri til bebsens ankomst.... Kemien er jo noget vi får ind hele tiden og konstant via fødevarer, forurening, kosmetik, hårprodukter, vand og andre læskedrikke (ingen nævnt og ingen glemt), medicin, tekstiler osv osv... Faktisk helt forfærdeligt at tænke på.

Anmeld

23. juli 2010

Kirle-vb

Ok - logisk tænkning hvis babyen efter 4mdr har samme 'indre kemi' som dens mor og morens 'indre kemi' samtidigt formindskes. Ellers er det jo bare miljø vi snakker om hvis ikke morens formindskes så går regnestykket jo ikke op. Hvis ikke morens formindskes så vil babyens 'indre kemi' ende med at være 1000+ gange mere end morens og derved bliver de par måneders ekstra amning en nål i en høstak...

Anmeld

23. juli 2010

Kirle-vb

Og ja man bliver forurenet af alt. Det er jo også derfor det er vigtigt at bruge så lidt skadelige midler til ALT som muligt. Jeg forsøger for så vidt muligt at købe økologisk, lokalt og svanemærket for at gøre min del af forureningen så lille som muligt. Jeg genbruger møbler og tøj - af hensyn til karma og min pengepung :) Undtagen hårde hvidevarer og elektronik som det har vist sig at forurene mere jo ældre de er :/

Anmeld

23. juli 2010

Kirle-vb

Eller menes der den samme formel af 'indre kemi'? For så er det jo ikke ensbetydende med at morens 'indre kemi' halveres...

Anmeld

24. juli 2010

PhillipHobbs-vb

@Johannamor Please show me just one brand that has 0 synthetic ingredients, is certified organic to food standards, that is made in Denmark

Anmeld

24. juli 2010

PhillipHobbs-vb

@lib1982 It wasnt an organic farm...

Anmeld

24. juli 2010

PhillipHobbs-vb

see this video http://philliphobbsblog.blogspot.com

Anmeld

25. juli 2010

lib1982-vb

Sorry, det varr sådan jeg forstod teksten...

Anmeld

26. juli 2010

PhillipHobbs-vb

No worries :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.