Så I TV-A i går om fattige børnefamilier?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2009

mariamiss6-vb

Jamen det du har highlighted betyder sådan set bare at jeg er dybt depressiv, men det må jo bare lige vente.... en ting er dog sikkert, det biver ikke bedre af at man fjerner mig fra min familie, og den hjælp jeg rent faktisk kan få gratis... det var bare det... altså er flytning til laaaangt væk ikke en mulighed.... bortset fra flytningen, og det med bilen, så er der sådan set ikke noget jeg IKKE vil... jeg kan bare ikke se hvad jeg kan gøre ved tingene lige nu, andet end at betale min gæld og glæde mig til den dag det er betalt, hvilket jeg så er igang med og hele tiden har været i gang med, og så er den vel ikke længere end det. for som du jo så fint selv siger, så vil de kreditorer jo gerne have deres penge. og det får de jo også.... Så du må lige repetere for mig igen hvad det er jeg rent faktisk KAN gøre.... bare lige have i mente at min familie bor henholdsvis 30 og 50 km væk og bussen kører 4 gange i døgnet, og koster penge... OG den kører ikke til nogen af stederne, altså jo med skift hist og her... Men bussen er ikke noget værd hvis vi også skal arbejde.... hvilket vi forhåbentlig skal igen snart, i hvert fald en af os... Og jeg har som sagt forsøgt mig med alle mulige spareløsninger, som bare ikke hjælper... vi har for eksempel ingen livsforsikringer og deslignende, for det har vi ikke råd til, og så må man krydse fingre for at vi bliver her mange år endnu jo. og ellers må vi som sagt tidligere bare vente på at vores lån er færdig betalt, så skulle vi gerne være 4000 rigere om måneden, i første omgang i hvert fald...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2009

ano-vb

Jeg kom desværre forsent ind i udsendelsen og fik ikke familierne baggrund ;-(. Syntes det er trist når det går så galt, men tror på at man faktisk kan gør en masse hvis man vil ;-). Det gælder om at tænke anderledes og kæmpe for det man tror på... Hvornår er man økonomisk fattig i Danmark???? Er det når man har lille rådighedsbeløb, men stor husleje og mange udgifter???? eller hvornår???? Jeg ser med glæder luksusfælden og hvis det er et typisk billede i Danmark, så er der mange som lever over evne og derfor kommer til at fremstå som fattig, eller bliver fattig til de er gældfrie. Vi har selv haft stor forbrugsgæld, men formåede at blive gældfrie (mens vi boede til leje), købte hus, valgte jeg skulle være hjemmegående og har nu igen gæld til nyt køkken og ny bil. Jeg tror vores rådighedsbeløb ville gøre vi ville tælle med i statistikken over fattige, men jeg syntes ikke vi er fattige, for vi har taget et Valg eller måske mange valg og fravalg. hilsen P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.