wauw.... sikke det har udviklet sig her i denne tråd...
Nåh jeg prøver, johannamor, jeg kan da ikke melde mig arbejdsløs når jeg nu ER fastansat et sted, selvom så jeg afbryder min barsel for denne måned, så er jeg jo stadig ansat i mit job,selvom det først er tilgængeligt fra den 18. December.
Bibs de er ikke interesserede i at fyrre vikaren før tid. hun har været der alle de knapt 3 år jeg har været væk, og de er meget glade for hende.
Selvfølgelig har jeg optjent ferie, og afholder den også som regnet ind i min barsel. De 5500 jeg har fået udbetalt i denne måned, er fra feriepengene, og så er der resten af min barselsperiode, som består af ferie ind til første arbejdsdag. De penge får jeg så udbetalt, som almindelig løn....
Essensen af det hele er altså at kommunen har snydt mig for barselsdagpenge i 2 uger og 4 dage. Altså har jeg et hul i min barsel mellem dagpengene, og ferien, på de 2 uger og 4 dage, hvor jeg ikke får en krone. Selvom jeg dengang det var aktuelt for eksen med hensyn til jobbet, tjekkede med kommunen om jeg skulle ændre i min barsel, for at undgå det hul...
Jeg fik her besked på at lade som ingenting, da han ikke havde modtaget noget barsel, ifølge damen fra kommunen, som tjekkede det mens jeg havde hende i røret....
Til den 1. December får jeg (forhåbentlig) en helt almindelig ferieløn udbetalt. Men det ændrer jo ikke på, at kommunen har taget røven på mig i den sidste ende. selvom de har bevilget latterlige 3xxx kroner, specifikt til mad indkøb, så jeg kunne forsørge mine unger.
Anmeld