Ayla hjæææælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2009

mariamiss6-vb

Hej johannamor.... Kæresten er og var i både fagforening og A-kasse, det samme er jeg... Min tanke var derfor at han var berettiget til penge fra 3F og ikke tvunget til at tage af min barsel, og da slet ikke når kommunen har sagt at det ville de ikke gøre.... jeg ringede jo og tjekkede det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2009

Mor til to-vb

Ja, jeg er altså enormt spændt på at høre en afgørelse på det her. Det lyder enormt urimeligt.

Anmeld

9. november 2009

mariamiss6-vb

Jeg har idag modtaget brev om at jeg skulle være blevet tildelt 3xxx til mad.... sat ind på min konto.... Iiiih tak skal i da have frederikssund lorte kommune...

Anmeld

10. november 2009

AyLa-vb

Hej igen Jeg håber altså at du kan finde den rette hjælp snart Maria, det er bare ikke fair det der. Den gensidige forsøgerpligt gør sig bl.a. gældende når man modtager kontanthjælp, fordi ægtefælles evt. indkomst og fælles formue ´medregnes når der tages stilling til hvor meget man kan være berettiget til. Understøttelse fra a-kasse modregnes ikke i ægtefælles indkomst hva enten det er løn eller barselsdagpenge. Heidi: Du har vel tidligere udfyldt papirer omkring barsel og termin osv. så det burde de vide, men for en sikkerheds skyld kan du jo lige ringe derop og sige det - hvis ikke du indkaldes til samtale inden ;)

Anmeld

10. november 2009

Heidi Nielsen-vb

Jeg har ikke udfyldt noget som helst ang barsel....kun min termins dato.....men hun sagde hende jeg snakkede med at hun kunne se at hun skulle lave papirerne om når jeg gik på barsel i januar.....så det har de nok styr på :) det lød sådan i hvert fald....

Anmeld

10. november 2009

Mor til to-vb

Hej Maria Min veninde som er socialrådgiver, mener at du skal bede om aktindsigt, og derefter tage sagsakterne med til retshjælpen. Samtidig siger hun dog også at det kan være rigtigt:-(

Anmeld

11. november 2009

mariamiss6-vb

tusind tak piger, men jeg orker simpelthen ikke at slås med dem igen, tager de 3xxx jeg kan få, og så må de regninger der bliver til betales, og resten må rende og skide i havet...

Anmeld

11. november 2009

Johannamor-vb

Jeg kan godt forstå, du ikke orker kæmpe - man bruger en masse energi, når man går og er utilfreds med noget, som man vil have lavet om. Og måske er det bedre at bruge den energi på noget andet og fokusere på det positive. Men: Det er heller ikke sundt at gå og føle sig forurettet og uretfærdigt behandlet og være bitter. Og det føler jeg lidt, at du er. Hvis du har fået præcis den pose penge, som du har ret til, så er det jo også meget godt - for en anden gangs skyld - at vide, hvordan reglerne er, så du ikke igen føler dig snydt. Og hvis du er blevet snydt, så er det da bare om at få åbnet kommunens kasse...

Anmeld

11. november 2009

Mor til to-vb

Jeg forstår dig også godt, men bliver alligevel så harm på den åndssvage kommune. For det passer ikke!: Ved ikke om du har læst her, men der står faktisk er du er berettiget, specielt da I ikke bor sammen. https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=31800#K2 Hvis du gider. Jeg vil gerne gøre det for dig. Altså ringe til kommunen.

Anmeld

11. november 2009

mariamiss6-vb

Mor til to Det er simpelthen for indviklet at læse det der.... Der er bare ikke hovede og hale i barselsregler synes jeg.... Jeg har brugt de 3xxx jeg fik fra kommunen, for jeg er jo nødt til at betale bare nogle af mine regninger. Det er virkelig sødt af dig, men jeg kan ikke se hvordan jeg skal kunne komme nogen som helst vegne i det system der....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.