Sød og sjov udtale af ord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2009

Caidas-vb

I går sad vi og talte om navne, altså mors og fars navne. Vi kommer til Far. Freja siger fars navn. Hvor efter Luise siger: "og gat" (Skat):kiss: :kiss: Hendes eget navn er Iise og Mukke (Smukke) Så sidder hun og hamrer i sit bryst og siger "Mig Mukke" Freja hedder også Søtter Ja kært barn har mange navne - for at bruge et gammelt ordsprog

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2009

ano-vb

Datteren og jeg kørte bil, og vi passerede en skov med ualmindeligt høje og slanke træer. Det gav anledning til en lille snak om vækstbetingelsernes betydning for træernes udseende. Hun fik øje på et ualmindeligt tyndt træ, og udbrød imponeret: "Øj, se mor; dér er et træ på denne her TYNDELSE"!! (-viser omkredsen med hænderne). Jeg måtte lige trække lidt på smilebåndet; men egentlig må det jo siges at være en meget rammende beskrivelse, som næsten burde indføres som en berigelse af det danske sprog!:P

Anmeld

2. maj 2009

MetteJ-vb

Her spiser vi også komfritter og påleverstej. Min niece er vild med nigger, meget uheldigt ord, men det betyder altså en KANIN! Vi får krelamer (reklamer) ind ad døren og min dreng vasker sine fingre med en lud (klud). Der er sikkert mange flere sjove ord, og man burde egentlig skrive dem op:)

Anmeld

4. april 2010

Apexx-vb

Jeg kan godt se det er en gammel tråd... men det gør vel heller ikke noget, at den blver genoptaget? ;) Filippa på 3 siger 'bekao', når hun mener kakao... og én vi grinede meget af i starten var, da hun kaldte Alexander på 1 år for sin 'hittebror' (lillebror), særligt fordi den jo ku' misforstås :lol: Vi spiser også masser af 'kral' (makrel) herhjemme...

Anmeld

5. april 2010

Caidas-vb

Sidste måned da pigernes mormor og morfar skulle passe dem, laver de lidt ballade. Morfar siger til dem at de er nogle værre Bøller. Luise kigger undrende på først mig, så morfar og så mig.... Hvor efter jeg må forklare at det er dem de laver i toilettet.

Anmeld

6. april 2010

Signe1704-vb

Da vi var små hed min bror altid Rafus (Rasmus). Min datter kalder josefine for Lisefine. Min søn kaldte den samme Josefine for okkerfine og hendes mor for Patina (betina). Jeg har arbejdet i en Børnehave hvor ene pige blev ved med at snakke om oldefar - det viste sig at være Oliver (han var kun 3 år, så næppe oldefar endnu :laugh: ). Jeg kender en pige der kalder smør for fomma??? Vi griner også meget af de sjove ting de prøver at gentage om som går helt galt :laugh: Min datter ville idag se Beverly Hills Chihuahua. Det blev til bingihi av av :laugh:

Anmeld

6. april 2010

Heidi Nielsen-vb

Her hjemme spiser vi lige som så mange andre komfritter og de skal helst komme fra gonggongals (McDonalds) :P Ifølge vores søn hed hans dagplejemor Nargit (Margit)

Anmeld

6. april 2010

Signe1704-vb

Min datter har i dag spist en kusinmad (rosinmad). Synes det er lidt makabert :laugh:

Anmeld

8. april 2010

Signe1704-vb

Moar, når jeg bliver stor er far en pige :laugh: :laugh: :laugh: Mette 2 år.... Så vil jeg sgu skilles :P

Anmeld

8. april 2010

Pikora-vb

Fætteren var ikke så gammel, da han startede til fodbold. Når en kamp er slut, er der jo tradition for, at de to hold stiller op på række, og klapper hinandens hænder og takker for kampen. Da han havde oplevet dette nogle gange, luftede han sin undren for moren: 'Mor; hvorfor siger de alle sammen tak for KAFFE'? :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.