Sød og sjov udtale af ord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2009

Mais-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Sød forklaring din Mor havde Mais:) I dag oplevede jeg så en meget rystende udtale - den 17 årige sagde fandeme Kardiner, istedet for Gardiner:ohmy: Og han lavede ikke engang sjov, det er det væreste af det hele.......
Ups:unsure: Måske det er et ord han ikke har brugt særlig meget og den derfor ikke lige er kommet korrekt ind i ordforrådet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2009

Caidas-vb

Min mand siger stadig, af og til Komfritter - så siger jeg gerne Kom frit frem :angry: Luise og jeg gik aftentur i går. Jeg viser hende en masse små edderkopper. Hendes kommentar: Den er fott - og ja den var da flot.

Anmeld

16. april 2009

Bellis-vb

Jojo, herhjemem spiser vi også Komfritter. Og Elakrids, Leflestej, Nan, Gur, sin, Aka Lakrids, Leverpostej, banan, yoghurt, rosiner. Den store sagde Kor - når han mente traktor. Til jul har vi huset fuld af Negere - Nisser og ifølge de små siger de vovvov, og jeg ved ikke hvor de har det fra:huh: Så når man spurgte dem "hvad er det" sagde de "neger" "og hvad siger nissen", "vovvov":S Og til nytår ser vi Fyrværkermarie - hvem hun så end er:)

Anmeld

16. april 2009

Mais-vb

Fyrværkermarie.:laugh: Den er sød.

Anmeld

25. april 2009

Caidas-vb

Forleden var vi en tur i haven. Luise finder en "slange". Jeg siger til hende at det ikke er en slange men en regnorm. Hvor efter hun sætter i et hyl, smider slangen og render væk.

Anmeld

25. april 2009

Webredaktøren-vb

I går fik vi is med mint-smag. Min 5-årige datter smager på den og siger: "Uhm - jeg er vild med denne smag af cement." Det tog mig et øjeblik før ti-øren faldt, og så måtte jeg trække lidt på smilebåndet :P

Anmeld

27. april 2009

ano-vb

Lisbeth, Lisbeth! Jeg har haft kamelsnegle med i børnehave i dag! Det var den velkommenhilsen jeg fik ved besøg hos et hold venner. Og da jeg kiggede lidt på drengen og sagde okay... lidt uforstående og spørgende sagde han noget der fik mig til at forstå: Vi skal også have kamelsnegle til kaffe i aften! Snegle med pukler, eller kager med glasur. Jeg måtte trække på smilebandet idet jeg gik ind og sagde hej til hans mor :)

Anmeld

27. april 2009

Johannamor-vb

Hos os spiser vi tjuba (ketchup), gurkelas (agurkesalat) og mosch (smør), selvom det er år siden at den ene eller anden af børnene brugte de ord. Pigen har en børtasta (tandbørste), og er lidt bange for malaru (fyrværkeri). Mens drengen som knapt 2-årig var helt forelsket i høja, som vi efter mange undersøgelser fandt ud af var det, vi andre kalder for mariehøns. Jo, sprogudvikling er virkelig sjov og fører til mange gode grin - og megen undren...

Anmeld

27. april 2009

ano-vb

Min ældste dreng har altid været meget aktiv og meget snakkende. Lillebroren har altid været god til at koncentrere sig om én ting, og lukke af for omverdenen. Da de var små havde vi en episode, hvor det ældste snakkehoved i nogen tid forgæves havde forsøgt at trænge igennem til sin lillebror. Til sidst udbrød han irriteret:"Ih, altså, -hold så op med at ANNULLERE mig:angry: Og så var der lillesøsteren, der 5 år gammel tog ordsprogene i brug: "øvelse BORGMESTER"!! :lol:

Anmeld

28. april 2009

kongster-vb

Min knægt på fem bekendtgjorde stolt "Se mor, jeg kan stå på ét ben uden at miste.. forstanden" :) Tror han mente balancen, men er også glad for at han ikke mister forstanden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.