Sød og sjov udtale af ord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.980 visninger
46 svar
0 synes godt om
1. april 2009

Mais-vb

Min datter der er to år, snakker en hel del i øjeblikket. Hendes sprog er en blanding af ord med korrekt udtale og ord som kun vi forældre forstår. Når hun kommer med et af de ord, hun udtaler sjovt, synes jeg det er svært ikke at bruge ordet (selvom jeg ved det er totalt NO GO og de skal høre den korrekte udtale af ordet). Men synes nu det er lidt sødt med de der ord ( så længe de er små), så skal vi ikke smide lidt af de ord i denne tråd (med eller uden oversættelse). I øjeblikket er Matildes favoritspise STÆPOSTEJ.:lol:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2009

Caidas-vb

Jo et par enkelte kan jeg da huske Laulo betyder navle. Vi andre kommer til at sige det også, hvis vi ikke lige husker på det. Og så spiser vi lofler = kartofler

Anmeld

1. april 2009

Det er stadig mig-vb

Dina siger stadig Månsen istedet for numsen:laugh: Og så er hun vild med paskeddi = spaghetti Og forleden sagde den 6-årige at jeg ikke var spor homoseksuel - han mente humoristisk:woohoo:

Anmeld

1. april 2009

Det er stadig mig-vb

...........det er heller ikke så længe siden i Metroen at de sagde over højttaleren, at man skulle passe på sine tasker og lommer, fordi der var lommetyve... Efter et par sek siger den 4-årige, der er ingen lommetyve hér, for jeg har stadig begge mine lommer:laugh: :laugh: Det fik samtlige rejsende til at udbryde i latter.

Anmeld

1. april 2009

Webredaktøren-vb

:trut: :laugh:

Anmeld

2. april 2009

kongster-vb

Det er så svært at rette på dem, når de har nogle søde fortalelser.. Min dreng 'pruster' i stedet for at 'hoste'. Og så gjorde begge børn store øjne da trafikradioen meddelte at der var eb 'spøgelsesbilist' på motorvejen, 'Jamen mor, der findes da ikke spøgelser, gør der???'

Anmeld

2. april 2009

Mais-vb

Tak for dagens grin. :laugh: :lol: :lol: De er bare for skønne de børn.

Anmeld

3. april 2009

Det er stadig mig-vb

Ja de fyrer nogle fede nogen af engang i mellem, jeg glemmer bare at skrive dem ned...og mange af de gode går i glemmebogen. Synes det er særlig sjovt når de tager tingene bogstaveligt, som nu går jeg snart på kur...og ungen siger , må jeg gå med:laugh:

Anmeld

5. april 2009

Frede-vb

Min 4-årige søn siger stadig 'pasgetti' (spaghetti)og tør ikke gå ind på værelset, når der er 'tændt mørkt'. Nogen gange når hans far står og laver mad, og jeg sidder og læser nyheder på pc'eren, beder jeg vores søn om at gå ud til sin far og fortælle, at fx 'statsministeren er blevet generalsekretær i nato', så løber han ud til sin far og gentager noget, som min mand så skal gætte, hvad er, fordi vores søn jo ikke kan citere ordret... det får vi meget sjow ud af.

Anmeld

5. april 2009

nima-vb

Og hjemme hos os spiser vi mange 'sære' ting på brødet : kral (makrel), mør (smør), mutella (ja nutella). Deudover spiser de nan (banan). Hos os hedder kartoflerne 'tofler'. Forleden talte jeg i telefon med faren ( som var på arbejde). Fortalte ham, at den ældste var kommet af med det store på toilettet. Den mindste kom tilfældig løbende forbi, fangede ordet ' Stort'. Hun begyndte at løbe rundt i huset og spurgte ' hvor er det store mor? Jeg vil også have 'stort' ! Der blev lige grinet en del i telefonen....:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.