Dilemma?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2015

jenny4

Det lyder altså som om det handler om andet end tøj.. at du hellere vil give det til mødrehjælpen end din kærestes bror fordi de har en god økonomi, det synes jeg virkelig er noget underligt noget.

De har med glæde givet til jer og du har taget imod. Og nu hvor de så gerne vil arve så er du for fordomsfuld til at give/låne til dem. Det hænger ikke sammen i min verden.

og nej jeg synes heller ikke du behøver give alt - og særligt ikke hvis noget har sentimental værdi, men ligesom flere andre beskriver så er det tøj man har gemt for 2-3 år siden ikke nødvendigvis noget man vil bruge alligevel. Og at gemme til søskende der endnu ikke har planer om børn (udover tøjet fra jeres barndom) er skørt. 

Hvis ikke du vil give til din kærestes bror, skulle du heller ikke have taget imod fra dem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

Anonym trådstarter

Det lyder altså som om det handler om andet end tøj.. at du hellere vil give det til mødrehjælpen end din kærestes bror fordi de har en god økonomi, det synes jeg virkelig er noget underligt noget.

De har med glæde givet til jer og du har taget imod. Og nu hvor de så gerne vil arve så er du for fordomsfuld til at give/låne til dem. Det hænger ikke sammen i min verden.

og nej jeg synes heller ikke du behøver give alt - og særligt ikke hvis noget har sentimental værdi, men ligesom flere andre beskriver så er det tøj man har gemt for 2-3 år siden ikke nødvendigvis noget man vil bruge alligevel. Og at gemme til søskende der endnu ikke har planer om børn (udover tøjet fra jeres barndom) er skørt. 

Hvis ikke du vil give til din kærestes bror, skulle du heller ikke have taget imod fra dem.

Jeg har heller ikke taget imod tingene, det har min kæreste.

Og vi bruger ikke noget af det, da jeg ikke synes det er hverken hygiejnisk eller ergonomisk korrekt at genbruge madras, lagner osv.

Jo, til mine egne børn - men ikke fra andres.

Anmeld Citér

27. marts 2015

Mor1986

Anonym skriver:

FJeg har fået mit første barn sammen med min kæreste. Han har en bror, hvis kæreste så er gravid nu. 

Og deres kommende barn, som ikke er deres første, er samme køn som vores barn. 

De var søde og hjalp os i starten, hvor vi lige havde fået den bette. De har givet os nogle af deres brugte ting - badekar, hoved-halefad, madras, lagner, et tæppe, nogle bamser og lidt legetøj.

Og nu, her den anden dag, siger min kæreste så til brorens kæreste, at de bare kan få alt vores tøj fra den lille, som h*n ikke kan passe mere. 

Dilemmaet er så, at det er ikke noget, min kæreste og jeg har talt om. Så blev faktisk en smule fornærmet. Jeg synes egentlig ikke, at det er "hans" til at give væk. Det er vores!

Og det meste af tøjet er noget, vi har fået brugt af min veninde og min mor. Lidt har vi selvfølgelig også fået af bedsterne osv. Men størstedelen har vi fået af en af mine veninder.

For det første, så er vi ikke selv færdige med at få børn og jeg havde da regnet med, at vi selv skulle gemme tøjet og bruge det til den næste. For det andet, så har han også en halvsøster, der også er gravid igen. Og synes ikke jeg kan være bekendt at give den ene svigerinde noget uden at give den anden noget.

Og hvad er der så næsten tilbage til vores egen nummer to???? 

Er jeg unfair og egoistisk, hvis jeg vælger at beholde det hele selv?

Vi har en datter og alt tøj fra hende har jeg gemt. 

Min søster har lige fået en pige mere. Og hun var sød til at hjælpe mig hvis jeg manglede dragt eller den slags ved vores datter. Så mangler de noget til deres så har vi det måske aå de kan få eller låne det eller os. 

Jeg kan godt forstå du ikke vil af med det og synes du skal sige det til din kæreste. Føler lidt det er noget andet hvis det var ens egen søster. Så hjælper man nok på en anden måde

Anmeld Citér

27. marts 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Min søster har lige fået en pige mere. Og hun var sød til at hjælpe mig hvis jeg manglede dragt eller den slags ved vores datter. Så mangler de noget til deres så har vi det måske aå de kan få eller låne det eller os. 

Jeg kan godt forstå du ikke vil af med det og synes du skal sige det til din kæreste. Føler lidt det er noget andet hvis det var ens egen søster. Så hjælper man nok på en anden måde

Så i dit forhold har din søster fortrinsret fremfor din kærestes/mands bror? Er din familie vigtigere end din kærestes/mands familie? Eller er du vigtigere end din kæreste/mand? Hmm..

Anmeld Citér

27. marts 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg har heller ikke taget imod tingene, det har min kæreste.

Og vi bruger ikke noget af det, da jeg ikke synes det er hverken hygiejnisk eller ergonomisk korrekt at genbruge madras, lagner osv.

Jo, til mine egne børn - men ikke fra andres.

Det er vel ligeså hygiejnisk/ergonomisk korrekt, hvis det er andres børn, som hvis det er dit eget? Med mindre du selvfølgelig har planer om at klone den førstefødte..

Synes, du skal gøre, som (næsten) alle andre foreslår. Synes, argumentet med økonomi virker som om, det bunder i jalousi - om ikke andet er det nedladende. Og hvis du ønsker det tilbage, så er det vel bare at sige det og efterfølgende holde dem fast på det?

Og hvis du virkelig nægter, så skylder du din kærestes bror og svigerinde at finde et sæt forneden frem og sige det direkte til dem selv.. På en pæn måde og med forklaring selvfølgelig.

Anmeld Citér

27. marts 2015

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Det er vel ligeså hygiejnisk/ergonomisk korrekt, hvis det er andres børn, som hvis det er dit eget? Med mindre du selvfølgelig har planer om at klone den førstefødte..

Synes, du skal gøre, som (næsten) alle andre foreslår. Synes, argumentet med økonomi virker som om, det bunder i jalousi - om ikke andet er det nedladende. Og hvis du ønsker det tilbage, så er det vel bare at sige det og efterfølgende holde dem fast på det?

Og hvis du virkelig nægter, så skylder du din kærestes bror og svigerinde at finde et sæt forneden frem og sige det direkte til dem selv.. På en pæn måde og med forklaring selvfølgelig.

Er absolut ikke jaloux. De har så travlt med at tjene penge, at de ikke har tid til deres børn. Hvad er der at være jaloux over der?

Anmeld Citér

27. marts 2015

Anonym trådstarter

Mor1986 skriver:

Helt enig. Stoler også mere på, at mine egne søskende passer ordentligt på tingene, så der da er en lille chance for evt at få det igen.

Anmeld Citér

27. marts 2015

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Så i dit forhold har din søster fortrinsret fremfor din kærestes/mands bror? Er din familie vigtigere end din kærestes/mands familie? Eller er du vigtigere end din kæreste/mand? Hmm..

Selvfølgelig er man da sin egen familie nærmere end sin svigerfamilie....?!

Anmeld Citér

27. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Selvfølgelig er man da sin egen familie nærmere end sin svigerfamilie....?!

Men det er jo også din kæreste der har sagt til SIN bror at de kan få det. Hans familie. De har hjulpet ham, og han vil gerne give noget tilbage. Synes ikke det er fair, at din familie er ok, men hans er ik. 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Mor1986

PUHK skriver:

Det siger jeg ikke. Me jeg er bare tættere på min søster. Og jeg ved at hvis jeg lånte hende noget så kom det tilbage i god stand. Og har det nok bare sådan at når man er søstre så er man tættere og derfor er det nemmere at hjælpe hinanden end min mands brors kone (hvis han havde en bror) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.