Anonym skriver:
FJeg har fået mit første barn sammen med min kæreste. Han har en bror, hvis kæreste så er gravid nu.
Og deres kommende barn, som ikke er deres første, er samme køn som vores barn.
De var søde og hjalp os i starten, hvor vi lige havde fået den bette. De har givet os nogle af deres brugte ting - badekar, hoved-halefad, madras, lagner, et tæppe, nogle bamser og lidt legetøj.
Og nu, her den anden dag, siger min kæreste så til brorens kæreste, at de bare kan få alt vores tøj fra den lille, som h*n ikke kan passe mere.
Dilemmaet er så, at det er ikke noget, min kæreste og jeg har talt om. Så blev faktisk en smule fornærmet. Jeg synes egentlig ikke, at det er "hans" til at give væk. Det er vores!
Og det meste af tøjet er noget, vi har fået brugt af min veninde og min mor. Lidt har vi selvfølgelig også fået af bedsterne osv. Men størstedelen har vi fået af en af mine veninder.
For det første, så er vi ikke selv færdige med at få børn og jeg havde da regnet med, at vi selv skulle gemme tøjet og bruge det til den næste. For det andet, så har han også en halvsøster, der også er gravid igen. Og synes ikke jeg kan være bekendt at give den ene svigerinde noget uden at give den anden noget.
Og hvad er der så næsten tilbage til vores egen nummer to????
Er jeg unfair og egoistisk, hvis jeg vælger at beholde det hele selv?
Min søster har lige fået en pige mere. Og hun var sød til at hjælpe mig hvis jeg manglede dragt eller den slags ved vores datter. Så mangler de noget til deres så har vi det måske aå de kan få eller låne det eller os.
Jeg kan godt forstå du ikke vil af med det og synes du skal sige det til din kæreste. Føler lidt det er noget andet hvis det var ens egen søster. Så hjælper man nok på en anden måde