Dilemma?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2015

modesty

FJeg har fået mit første barn sammen med min kæreste. Han har en bror, hvis kæreste så er gravid nu. 

Og deres kommende barn, som ikke er deres første, er samme køn som vores barn. 

De var søde og hjalp os i starten, hvor vi lige havde fået den bette. De har givet os nogle af deres brugte ting - badekar, hoved-halefad, madras, lagner, et tæppe, nogle bamser og lidt legetøj.

Og nu, her den anden dag, siger min kæreste så til brorens kæreste, at de bare kan få alt vores tøj fra den lille, som h*n ikke kan passe mere. 

Dilemmaet er så, at det er ikke noget, min kæreste og jeg har talt om. Så blev faktisk en smule fornærmet. Jeg synes egentlig ikke, at det er "hans" til at give væk. Det er vores!

Og det meste af tøjet er noget, vi har fået brugt af min veninde og min mor. Lidt har vi selvfølgelig også fået af bedsterne osv. Men størstedelen har vi fået af en af mine veninder.

For det første, så er vi ikke selv færdige med at få børn og jeg havde da regnet med, at vi selv skulle gemme tøjet og bruge det til den næste. For det andet, så har han også en halvsøster, der også er gravid igen. Og synes ikke jeg kan være bekendt at give den ene svigerinde noget uden at give den anden noget.

Og hvad er der så næsten tilbage til vores egen nummer to???? 

Er jeg unfair og egoistisk, hvis jeg vælger at beholde det hele selv?

Jeg synes det er ret egoistisk overhovedet ikke at ville give dem noget, når de nu har hjulpet jer. Der er jo ingen der siger at I skal give dem alt - du kan sortere det fra som du synes er ekstra fint og beholde det selv (de skal f.eks ikke have det tøj fra da du selv var lille, det er klart).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

lineog4

Anonym skriver:

Det er så også et helt tredje aspekt i det - at jeg er lidt harm over at skulle forære dem så meget tøj.

De har masser af penge og køber det dyreste af det dyreste i udstyr. Selvom de allerede har det hele stående i kælderen fra tidligere.

Og herhjemme har vi ikke penge på samme måde. Derfor vi har så leget brugt.

Og jeg kan mærke på mig selv, at det slet ikke ville nage mig på samme måde, hvis jeg gav det til mødrehjælpen istedet.

Men spørgsmålet er så om de overhovedet vil have det. Mange gange tager folk imod det brugte tøj får at være venlige - når jeg giver tøj er det altid med ordene: og det I ikke vil have giver I bare videre til genbrugs.

Derfor måske også meget smart at give det til gennemsyn hos begge par.

Og ja så tænker jeg om det her handler om andet end bare babytøj?

Anmeld Citér

27. marts 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
lineog4 skriver:

Men spørgsmålet er så om de overhovedet vil have det. Mange gange tager folk imod det brugte tøj får at være venlige - når jeg giver tøj er det altid med ordene: og det I ikke vil have giver I bare videre til genbrugs.

Jeg er enig med dig..

JEg har også taget imod noget brugt tøj for at være venlig....

Og det kunne måske også være aktuelt her?

Anmeld Citér

27. marts 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ja, de har selv spurgt efter det flere gange. Så det vil de gerne.

Tjaa, jeg ved det ikke. Kan bare mærke, at jeg ikke har lyst til at forære dem det hele. Vil gerne hjælpe dem, ingen tvivl om det. Men når det nu er ting, jeg selv får brug for om.. Ja, måske to år allerede? Hvorfor så give det til dem, så jeg selv skal ud og bruge en formue?

Anmeld Citér

27. marts 2015

modesty

Anonym skriver:

Tjaa, jeg ved det ikke. Kan bare mærke, at jeg ikke har lyst til at forære dem det hele. Vil gerne hjælpe dem, ingen tvivl om det. Men når det nu er ting, jeg selv får brug for om.. Ja, måske to år allerede? Hvorfor så give det til dem, så jeg selv skal ud og bruge en formue?

To år  allerede?? Ej undskyld, men altså. Vi snakker om aflagt tøj som du har fået af en veninde, ikke? Send god karma ud i verden, og så skal den nok komme tilbage til dig. Om to år er der andre af dine veninder der har fået børn, eller noget familie som har aflagt eller whatever. Fint at sortere det helt særlige fra, men resten skal da bare videre ud i verden i stedet for at ligge og samle støv.

Anmeld Citér

27. marts 2015

stm2812

Anonym skriver:

FJeg har fået mit første barn sammen med min kæreste. Han har en bror, hvis kæreste så er gravid nu. 

Og deres kommende barn, som ikke er deres første, er samme køn som vores barn. 

De var søde og hjalp os i starten, hvor vi lige havde fået den bette. De har givet os nogle af deres brugte ting - badekar, hoved-halefad, madras, lagner, et tæppe, nogle bamser og lidt legetøj.

Og nu, her den anden dag, siger min kæreste så til brorens kæreste, at de bare kan få alt vores tøj fra den lille, som h*n ikke kan passe mere. 

Dilemmaet er så, at det er ikke noget, min kæreste og jeg har talt om. Så blev faktisk en smule fornærmet. Jeg synes egentlig ikke, at det er "hans" til at give væk. Det er vores!

Og det meste af tøjet er noget, vi har fået brugt af min veninde og min mor. Lidt har vi selvfølgelig også fået af bedsterne osv. Men størstedelen har vi fået af en af mine veninder.

For det første, så er vi ikke selv færdige med at få børn og jeg havde da regnet med, at vi selv skulle gemme tøjet og bruge det til den næste. For det andet, så har han også en halvsøster, der også er gravid igen. Og synes ikke jeg kan være bekendt at give den ene svigerinde noget uden at give den anden noget.

Og hvad er der så næsten tilbage til vores egen nummer to???? 

Er jeg unfair og egoistisk, hvis jeg vælger at beholde det hele selv?

Jeg synes absolut ikke du er egoistisk og forstår dig fuldt ud. Det kan godt være næste barn ikke er af samme køn, men hvad nu hvis det er? Og hvis I sagtens kan opbevare tøjet, så synes jeg da helt klart I skal gøre det.

vi gemte selv ALT Fra vores 1. Barn (pige) og vi har fået endnu en pige for 3 mdr siden. Jeg ELSKER at de har haft det samme tøj på. Der er bare noget sentimentalt ved det. Og hold nu op, hvor var det dejligt ikke at skulle købe ALT Fra bunden af igen. Derimod har man kunne købe flere af de mærker, man måske sparede lidt på sidst selvom nr 2 barn var endt med at blive en dreng, så ville jeg stadig gemme alt tøjet til vi er færdige med at få  børn. 

Jeg synes du skal tage en snak med din kæreste, og så må han ringe til broren og forklare hvordan og hvorledes. Er sikker på de har fuldt forståelse for det

Anmeld Citér

27. marts 2015

lineog4

Anonym skriver:

Så ville jeg sortere. Skulle jeg have flere børn havde jeg da også beholdt lidt mere end det lidt jeg har. Dog ville jeg sagtens kunne låne det ud, med streg under låne. 

For mig skal ting bruges og ikke gemmes til ingen ting - hvis alle delte, lånte, arvede osv så ville vi kunne sætte produktionen ned - nå helt andet fokus ;-) 

Men du må jo vurdere, hvor meget vil du give videre, hvor meget vil du beholde. For det skulle jo gerne være en glæde at give videre.

Anmeld Citér

27. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det lyder som om, det i virkeligheden handler om noget helt andet end babytøj.

Anmeld Citér

27. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Nej, men det virker også bare fjollet at give dem fem bodyer og to par bukser for eksempel. 

Men du kan jo altid sige at du opdagede at en Del af det havde pletter på

Anmeld Citér

27. marts 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Sorter enkelte sæt fra og behold. 

Jeg har lavet en kasse til hver af ungerne ( kald mig bare dum)  men med deres første sæt ynglings tøjet m.m traktor tøjet fra storebror fx. Til dem / mig som minder resten videre i systemet. Man drukner i alt det gemmetøj. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.